Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger noen råd tips til ny billig brukt bil.

poffy

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Opel Corrsa for halvannet år siden, som nå ikke vil lengre. Regsterremma røyk i sverige på vei til verkstedet. Dette var en billig brukt bli til 13 000. I løpet at det halvannet året jeg nå har hatt den har jeg reparert den for nærmere 20 000 hvis ikke over den summen. Brukt motor på den corsaen og få den reparert kommer på rundt 15000 så det går ikke lengre og det er ingen garanti på hvordan den ville da blitt etter en reaprasjonen heller her.

Egentelig så er bil budsjettet mitt brukt på den Corsaen nå da, men en må jo ha ett fremkomst middel her også da.

Bil er ett tapprosjekt fra dag en sånn er det bare, det eneste en kan gjøre er å prøve å forminske kostnadene og risikovurdere her.

Jeg har hatt bil i flere år og er ingen første gangs kjøper, har også lært litt av denne Corsa affæren og har hatt en Toyota veldig gammel en som jeg da måtte ta farvel til på grunn av rust.

Trenger noen råd og tips til ny billig bil, eller ett fornuftig valg de første to tre årene fremover for å si det sånn. Jeg er ganske liten av meg og trenger da en liten bil, som er gjerrig på bensin, billige deler, enkelt å få tak i deler og en grei bil enkelt og greit.

Tusen takk for alle råd og tips på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Honest John: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/

Masse å lese om nye og eldre modeller med plusser,minuser og feilrapporter. Ellers er vel greia for deg noe japansk med liten motor. Gubbekjørt Mazda, Honda, Toyota eventuelt en Skoda Fabia med minste bensin.

Ikke så lett i billigsegmentet å finne kurrante biler, men du bør se på nyeste bil og lav kilometer fremfor motor,utsyr og felger. Styr unna brukt Opel, det har du kanskje lært?

Jeg kjøpte Toyota Camry 2000mod for innbytteprisen Toyota ville gi selger:15.000kr. Markedspris på finn ville kanskje vært 25.000kr for en som kun har gått ett par hundre tusen. Regner ikke med å måtte koste på den noe utover slitedeler de neste årene. Synd den både er stor og tørst (0.9l/mil) ellers ville det vært ett tips.

Lenke til kommentar

Tusen takk for råd. Har vært å prøvkjørt en toyota corolla 2000 model.gått 176 000 den skal inn på eu kontroll på mandag så får vi se hvordan tilstanden er på den. Hvet at bremsrskivene må nok byttes på den og det var ingen papirer på om regremma var byttet heller så den må nok også skiftes ut. Prisen sånn den er nå er 25 000. Men når det er såpass mye her som må gjøres så bøir den litt stiv. Men hun som eier den er ikke helt urimelig her så da må en komme til en enighet her.

Er det noen her som har noen pris råd her ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...