Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Studietur, romfordeling med jenter og gutt?

Anbefalte innlegg

På mandag reiser klassen min på studietur til Praha. Jeg er ganske frustrert, på grunn av at læreren har valgt å plassere meg og venninnen min sammen med den eneste gutten i klassen. Dette blir bare ubehagelig, med tanke på at denne gutten har litt spesielle behov, på en måte. Tenker på skifting av klær, dusjing osv. Så det jeg lurer på, er om det i det hele tatt finnes en lov som sier at det å legge gutter og jenter på samme rom på en studietur, ikke er lov? :hmm:

Endret av dinu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spessielle behov er det vi snakker om da? Er han sex offender eller noe slikt så er nok det gyldig grunn til å sende han på enerom, i de fleste andre tilfeller vil det gå helt fint, ettersom man ikke trenger å hoppe i dusjen samtidig dersom man ikke ønsker det, man trenger heller ikke skifte rett foran øynene på de man bor sammen med.

Selvsagt, har du alvorlige psykiske problemer, eller han har det, så er det nok mulig å få til en ordning som funker for alle da får du ta det opp med læreren

Lenke til kommentar

Dersom det berre er ein gut i klassa så er nok dette gjort for å spare penger. Ein kan sjølvsagt bestille einerom til denne guten, men sidan alle skal betale like mykje på klasseturar så betyr det at alle dei andre må betale ekstra for at denne eine personen skal få einerom.

Men du får ta det opp med læraren for å sjå om du finner ei løysning.

Lenke til kommentar

Dersom det berre er ein gut i klassa så er nok dette gjort for å spare penger. Ein kan sjølvsagt bestille einerom til denne guten, men sidan alle skal betale like mykje på klasseturar så betyr det at alle dei andre må betale ekstra for at denne eine personen skal få einerom.

Men synes du det er rimelig at hun skal "lide" for at de skal spare noen hundrelapper per deltaker?

Lenke til kommentar

Men synes du det er rimelig at hun skal "lide" for at de skal spare noen hundrelapper per deltaker?

Akkurat det vil være avhengig av kva type rom det er snakk om. Er det eit hotellrom med to dobbeltsenger og eit bad med glassdør, eller snakker vi mer av typen vandrehjem der der er sovesal for 6-10 personer og felles bad/toalett i korridoren?

Å sove i samme rom som flere av det andre kjønn ser eg ikkje problem med, der er ikkje vanlig å springe rundt i berre undertøyet på vandreheimer.

Men eg forstår problemstillinga dersom det er snakk om små hotellrom der det ofte er litt meir intimt og kanskje problemer med å ha en tørr plass å legge kleskiftet på når ein dusjer slik at ein må gå inn på soverommet for å kle på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...