Gå til innhold

Kjøpe Gaminglaptop - erfaring/hjelp verdsettes!

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg skal ta steget med å selge min kjære stasjonære (sukk) og ønsker selvsagt å erstatte den med en gaming laptop som kan tilby meg det samme som jeg får av den stasjonære per dags dato. Jeg er en hardcore gamer, og ønsker en laptop som kan tilfredstille behovet mitt til gaming samt at den gjør det mer hendig å dra med seg på LAN etc.

Jeg vet meget godt at en laptop må opp i 20k + klassen for at den skal i det hele tatt kunne måle seg med en vannavkjølt stasjonær med 3GB GPU og 16 GB ram ++, men det må da finnes noen der ute som har erfaring med gaming laptoper og spiller tilnærmet de samme spillene.

Jeg spiller følgende spill:

• Dayz, DayZ SA, Arma2 (Wasteland) og Arma3
  • Battlefield 4
  • League of Legends
  • Counterstrike GO
  • Starcraft 2
  • Civilization 5
  • Football Manager 14
  • ++ mange fler spill.

Jeg har på min stasjonære meget god spillopplevelse, men må selge denne og få skaffet meg en laptop som kan kjøre spillene nevnt over. Som mange andre gamere, hater jeg (1st world problem) at spill lagger/hakker. Derfor er jeg på utkikk etter en gaming laptop som ligger i prisklassen: 6/7-9K som kan kjøre spillene over. Det er garantert noen der ute med gaming laptop som spiller spillene nevnt over og jeg trenger erfaringer/opplevelse av kjøpte gaming laptoper som kan anbefales i den gitte prisklassen.

Jeg har sett etter laptoper på Komplett, Multicom, Alienware, MSI, Aftershock, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Alle gode råd og tips setter jeg stor pris på!

/Sankty

Endret av sankty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom Kunshan P170S (konfigurator)17.3" Full HD, 4. gen Intel Core i7

NVIDIA GeForce GTX 880M 8GB GDDR5 (17.3" Full-HD Matt)

- Intel Core i7-4910MQ 2.9-3.9GHz 8MB 47W - 16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x8GB) - INTEL SSD 525 240GB mSATA 6GB/S - 550MB/s les, 520MB/s skriv - Ikke valgt - Ikke valgt - DVD-spiller og brenner (standard) - Vi legger på et lag Arctic Silver 5 kjølepasta for optimalisert kjøling - Levert uten operativsystem - Brakett for montering av harddisk i DVD (ikke valgt) - Pixel-garanti (ikke valgt) - Office (ikke valgt) Totalt 18 564,- (14 851,20 ekskl. mva)

Vel problemet er på skjermkort fronten må man nesten ha SLI for klare å konkurere mot stasjonær av de litt nyere veriantene. Nå vet jeg ikke hva du sitter på stasjonære?

Men ville tippet sandybrige i7 2600k eller tilsvarende?

Prosessoren jeg foreslår i laptopen er litt bedre.

Men har du GTX 590 eller kraftigere blir det litt vanskelig å finne skjermkort som kan måle seg mot dette.

Veldig mange av spillene (Bortsett fra Battlefield 4) kan du klare deg med en laptop til ca 11 000 kr. Det er kanskje greiere med tanke på støy.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom Kunshan P170S (konfigurator)17.3" Full HD, 4. gen Intel Core i7

NVIDIA GeForce GTX 880M 8GB GDDR5 (17.3" Full-HD Matt)

- Intel Core i7-4910MQ 2.9-3.9GHz 8MB 47W - 16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x8GB) - INTEL SSD 525 240GB mSATA 6GB/S - 550MB/s les, 520MB/s skriv - Ikke valgt - Ikke valgt - DVD-spiller og brenner (standard) - Vi legger på et lag Arctic Silver 5 kjølepasta for optimalisert kjøling - Levert uten operativsystem - Brakett for montering av harddisk i DVD (ikke valgt) - Pixel-garanti (ikke valgt) - Office (ikke valgt) Totalt 18 564,- (14 851,20 ekskl. mva)

Vel problemet er på skjermkort fronten må man nesten ha SLI for klare å konkurere mot stasjonær av de litt nyere veriantene. Nå vet jeg ikke hva du sitter på stasjonære?

Men ville tippet sandybrige i7 2600k eller tilsvarende?

Prosessoren jeg foreslår i laptopen er litt bedre.

Men har du GTX 590 eller kraftigere blir det litt vanskelig å finne skjermkort som kan måle seg mot dette.

Veldig mange av spillene (Bortsett fra Battlefield 4) kan du klare deg med en laptop til ca 11 000 kr. Det er kanskje greiere med tanke på støy.

Takk for svar og tips! Blir litt i overkant av hva jeg ønsker å betale for en laptop. Jeg forstår at BF4 på Ultra er litt ambisiøst på en gaming laptop som ikke koster 18-30K ish. Jeg behøver en laptop til under 10K som kan kjøre spillene jeg har nevnt, mange av de kjører jeg ikke på ultra nå en gang med en ganske så kraftig maskin.

Speccsa jeg nå har er: CPU: AMD FX-8350 4.0GHz og GPU er: Sapphire Radeon HD 7950 3GB. Jeg har heller ikke noe SLI preferanser og anerkjenner at jeg må kjøre brorparten av spillene på medium/low/custom settings med en gaming laptop uansett.

Lenke til kommentar

Vel

Multicom Sansa MS-16GC 15.6" Full-HDMatt Intel® Core™ i7-4700MQ, 8GB, 1TB 7200, GeForce GTX 860M, Uten operativsystem kommer da kanskje litt nærmere din prisklasse, men mangler også wireless AC ville vurdert en 250 GB SSD disk f.eks samsung 840. Riktignok er en del multicom maskiner en del støyene.

MSI GT70 17.3" Full HD GeForce GTX870M 3GB,Core i7-4800MQ,8GB RAM,128GB SSD,1TB HDD,Blu-Ray,Win 8.1 til 11000 kr er veldig bra kjøp til prisen. Selv om SSD disken og harddisken kanskje i noen tilfeller kan være litt liten, selv ville jeg prøvd å spurt om jeg kunne droppet det og installert en SSD disk selv, er forsåvidt på salg. Men mangler Intel Wireless AC.

Men leser man MSI GT70 2PC kommer batterilevetid, vekt og støy dårlig ut på testen.

Det er nok ikke eneste maskin i den testen her som er på top her.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel

Multicom Sansa MS-16GC 15.6" Full-HDMatt Intel® Core™ i7-4700MQ, 8GB, 1TB 7200, GeForce GTX 860M, Uten operativsystem kommer da kanskje litt nærmere din prisklasse, ville vurdert en 250 GB SSD disk f.eks samsung 840. Riktignok er en del multicom maskiner en del støyene.

MSI GT70 17.3" Full HD GeForce GTX870M 3GB,Core i7-4800MQ,8GB RAM,128GB SSD,1TB HDD,Blu-Ray,Win 8.1 til 11000 kr er veldig bra kjøp til prisen. Selv om SSD disken og harddisken kanskje i noen tilfeller kan være litt liten, selv ville jeg prøvd å spurt om jeg kunne droppet det og installert en SSD disk selv, er forsåvidt på salg. Men mangler Intel Wireless AC.

Takk igjen. Den øverste ser fin ut, nå er det jo slik at BF4 krever litt mer av alt enn hva feks DayZ, LoL, FM14, Civ5 gjør - men den Multicomen' ble testet med BF4 og COD:Ghost på High settings og nogenlunde ok resultater. Jeg bruker primært SSD til OS og tunge spill som Arma og BF, resten kan jeg fint legge på en HDD.

Men dette med støy, jeg er komfortabel med at det er mye støy når jeg kjører tunge spill, som Arma og BF, men dette bør vel ikke være så kritisk for kjøpet ettersom jeg sitter med headsett på og automatisk reduserer støynivået? Maskinen min nå støyer den også ganske mye grunnet masse ekstra vifter og vannkjølern, men dette blir gone når jeg tar på meg HS og gamer.

MSI'en er jeg litt usikker på selvom den virker bra, bare synd jeg ikke kan feks ta en 250-500GB HDD istedet for 1 TB - jeg bruker ikke maskiner lenger som lagringsplass, bare det mest basice av spill og programmer, resten streames på betalingstjenester (filmer, serier, musikk etc).

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

image004.png

Her spørs det hva du prioriterer selv. Alt over 40FPS, gir egentlig glimrende bildeflyt, og det er litt å justere innstillingene slik at GTX 860M går over 60FPS også ved 1920x1080. Om du vil legge vekt på at maskinen i tillegg skal være litt hendig, altså portabel til å være 17-tommer, så ville jeg anbefalt MSI GE70. Klikk inn på anbefalingen av modellen som står i signaturen min. :)

https://www.mpx.no/msi-ge70-173-full-hd/808852

• Liker 1
Lenke til kommentar

image004.png

Her spørs det hva du prioriterer selv. Alt over 40FPS, gir egentlig glimrende bildeflyt, og det er litt å justere innstillingene slik at GTX 860M går over 60FPS også ved 1920x1080. Om du vil legge vekt på at maskinen i tillegg skal være litt hendig, altså portabel til å være 17-tommer, så ville jeg anbefalt MSI GE70. Klikk inn på anbefalingen av modellen som står i signaturen min. :)

https://www.mpx.no/msi-ge70-173-full-hd/808852

Takk for tipset og detaljert oversikt over FPS i BF4 med respektive grafikk-kort. Laptopen ser bra ut og jeg leste testen din nå, men jeg synes ca 12K blir litt i overkant av hva jeg ønsker å betale. Det må bli alternativet hvis jeg får mer penger og ikke finner noe annet billigere med tilsvarende ytelse.

Keep em coming folks! Setter pris på alle anbefalinger og erfaringer dere har med gaming laptoper!

:w00t:

Lenke til kommentar

Har nå MSI GE60, det er den samme som AgentSpoon foreslår bare 15.6 tommer. Er fantastisk fornøyd med den, har absolutt ingenting å klage på.

Spiller Skyrim, heavily modded Minecraft og Starpoint Gemini 2 på den der alt er satt til det maksimale, har perfekt flytende FPS på Skyrim og Feed The Beast som det heter.

På Starpoint Gemini 2 derimot blir det litt for tungt av og til, men det er bare å finjustere innstillingene så blir alt "perfekt" igjen.

Lenke til kommentar

Har nå MSI GE60, det er den samme som AgentSpoon foreslår bare 15.6 tommer. Er fantastisk fornøyd med den, har absolutt ingenting å klage på.

Spiller Skyrim, heavily modded Minecraft og Starpoint Gemini 2 på den der alt er satt til det maksimale, har perfekt flytende FPS på Skyrim og Feed The Beast som det heter.

På Starpoint Gemini 2 derimot blir det litt for tungt av og til, men det er bare å finjustere innstillingene så blir alt "perfekt" igjen.

860M GPU? Kan du si noe om støynivå og varme, og i tillegg litt om kvaliteten på tastatur og pekeflate? :)

Lenke til kommentar

Støynivået er relativt lavt, samme med varmen, men jeg klarer fint å kjøre den til å både bli varm og bråke.

Elsker tastaturet, enkelt og greit :p Noen klager på at Windowsknappen er flyttet til høyre, men ser på det som et pluss. Pekeflaten er og god, har ikke noen problem med den enda, men bruker mest datamus. Bruker pekeflaten som touchen på en mobil, tror det er meningen at det skal vere likt sånn sett.

Når du ikke gamer, da er Pcen stille og kald. Når du spiller tunge spill blir det varmt, men ikke for varmt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du kjøpt laptop enda?

Jeg titter på denne: http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=608&prodid=58725&ref=prisjakt (Asus G750JM).

Kommer til å sette inn SSD-disk selv. Hvis du vil gå opp et hakk på GPU er kanskje denne et alternativ for deg? http://www.multicom.no/G750JS-17e3-Full-HD-4e-gen-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-750GB-HDD-8GB-SSDe-GeForce-GTX-870Me-BT4e-USB3e-DVDe-Windows-8e1-ASUS/cat-p/c/p7201676 (Asus G750JS). Man må da opp 2000kr i pris. For min del så regner jeg med å klare meg med 860M GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...