Gå til innhold

Søker partner til PCB-design prosjekt


Anbefalte innlegg

Jeg har i ei stund nå jobbet med et prosjekt for å lage tilleggskort til Raspberry Pi. Den er i første omgang tenkt som avansert avansert time-lapse kontroller, men på sikt kan også være kontroller for CNC, 3D-printere og annet moro.

 

Har produsert en prototype på deler av designet - så er veldig godt på vei. Men trenger sårt en partner som kan PCB-design og som kan være med til å fullføre dette prosjektet.

 

Jeg har også de fleste komponenter foot-print klare i en bibliotek. Så langt har jeg brukt Altium - men kan selvsagt gå over til å bruke noe annet.

 

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i landet holder du til? Har du et hackerspace i nærheten? I tillegg til at folkene på et hackerspace ofte arrangerer kurs i aktuelle temaer (designe og lage kretskort, bruk av Arduino og Raspberry Pi for og nevne noen eksempler) så er mennesker med slik kunnskap ofte der.

Her er en (kort) liste: http://hackerspaces.org/wiki/Norway

 

Joda det har jeg, bor i Oslo, men tviler nok på at de kjører kurs i Altium Designer eller avansert PCB-design... Og dette prosjekte dreier seg om noe mer enn grunnlegende Raspberry Pi.

 

Takk for tipset og det er noe jeg selvsagt kommer til å prøve dersom alle andre muligheter forsvinner. Men er som sagt først og fremst ute etter en partner som vil kunne jobbe med prosjekte sammen med meg.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Litt mer info om hva du skal lage kunne vært greit. Hvis det er interessant nok og du selger prosjekte litt bedre kanskje du får bedre napp.

 

Har selv en R-PI, og kan Altium, men jeg har for mange prosjekter på gang selv, så hiver meg ikke på med mindre jeg synes det er veldig spennende (eller fort gjort).

Lenke til kommentar

Litt mer info om hva du skal lage kunne vært greit. Hvis det er interessant nok og du selger prosjekte litt bedre kanskje du får bedre napp.

 

Har selv en R-PI, og kan Altium, men jeg har for mange prosjekter på gang selv, så hiver meg ikke på med mindre jeg synes det er veldig spennende (eller fort gjort).

 

Takk for tipset, er vel generelt dårlig på å promotere slike prosjekter. Kan bare si at jeg er rimelig sikker på at det er gode fortjeneste margier, bred marked og ikke så vanskelig å gjennomføre.

 

Har som sagt skjema koplingsskjema klar, jobber nå med å ferdigstille bibliotek med elementer, så det er egentlig snakk om å rute det heile sammen - noe jeg har ikke peiling på...

 

Jeg bor foresten i Oslo, så om det er mulig å møtes bare for å slå en prat og vise hva jeg har hadde vært kult.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Litt mer info om hva du skal lage kunne vært greit. Hvis det er interessant nok og du selger prosjekte litt bedre kanskje du får bedre napp.

 

Har selv en R-PI, og kan Altium, men jeg har for mange prosjekter på gang selv, så hiver meg ikke på med mindre jeg synes det er veldig spennende (eller fort gjort).

 

Takk for tipset, er vel generelt dårlig på å promotere slike prosjekter. Kan bare si at jeg er rimelig sikker på at det er gode fortjeneste margier, bred marked og ikke så vanskelig å gjennomføre.

 

Har som sagt skjema koplingsskjema klar, jobber nå med å ferdigstille bibliotek med elementer, så det er egentlig snakk om å rute det heile sammen - noe jeg har ikke peiling på...

 

Jeg bor foresten i Oslo, så om det er mulig å møtes bare for å slå en prat og vise hva jeg har hadde vært kult.

 

 

Ta en tur på bitraf i oslo du, jeg antar at det er mye hjelp å få der!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...