Gå til innhold

Forslag til bilderedigeringsdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"bump"?

Det sikreste er nok å kjøpe en ferdig montert workstation, både Dell og Fujitsu m.fl. leverer slikt (men dyrt). Tester finner du i PCWorld. Grunnen til at jeg kommer med dette rådet er at i en bedrift vil man ikke kunne godta en ´hjemmebygd´ maskin, med mer usikker garantiordning. Alternativt, ferdigmontert maskin fra PSdata eller andre, med stor CPU-mye RAM-kraftig skjermkort-store/raske disker- og ikke minst en god skjerm (19"-21").

Du får sikkert flere tips, forhåpentligvis velbegrunnete...

Torfinn

Lenke til kommentar

tjah. hva skal man anbefale, man trenger noe som er "krafig" vel å merke.. da ville vel dual MP 1900+ være noe ? ville det ikke. eller kansje dual P-4 northwood 2.2Ghz ? prosessor/ram ville være det som trengs mest...

Kommer sikkert noen bedere anbefalinger. men dual er å anbefale!

Housey

Lenke til kommentar

Dell Presicion 530.

Den råeste Workstation du får til en OK pris.

Den koster fra ca.25-30 lapper, og opp til 100 lapper dersom du skal ha den proppa med SCSI-RAID, og 2x2.2Xeon osv...

Det er et bra valg. Bare sett den opp slik du trenger den. tipper du klarer deg fint under 40000 dersom det ikke er HEAVY HEAVY stuff..

Jeg synes ikke dette er dumdyrt sett fra en bedrift sin side. Jeg tipper microskopet kosta MYE... ?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-18 13:59, torfinns skrev:

"bump"?

Jeg skrev tråden i går natt, og i dag så jeg at den var forsvunnet ut på neste side.. derav et lite bump :wink:

Enig med at en ferdipc er det beste valget, men litt av poenget med denne tråden var å få et prisoverslag på en kraftig selvbygd pc, for så å sammenligne med ferdilaga..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...