Snylter Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Tull, da må du i så fall sammenligne den med noe italienske kuriositeter. Det er interessant hvor mye du siterer, og hvor lite du skriver.. Hva mener du det er naturlig å trekke inn i sammenlikning med 911 da? Vet du hva det koster å eie italienske kuriositeter? Jeg har sett regningen etter service på en F50.. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg har sett regningen etter service på en F50.. Hvor mye? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg har sett regningen etter service på en F50.. Hvor mye? På feil side av 100k, med god margin. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Kjøp sånn http://www.finn.no/47767468 De er så bra!! Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Vi har hatt en 996 i familien, og kan bekrefte begge sider av saken. Den gikk totalt feilfritt i 3 år, men når det først gikk galt så gikk det skikkelig galt og regningen kom litt nord for 40.000. Hva var galt? 40.000 kan være dyrt, og det kan være akseptabelt, alt etter hva som har blitt gjort. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Du kan regne med dyre reparasjoner ihvertfall. Må man nå egentlig det? Porsche er blant bilene som tåler alder godt, jeg ville vært mindre skeptisk til å kjøpe en 15 år gammel 911 enn mye annet.. Det er trolig ikke første gang eier har byttet vannpumpa, men det er selvsagt en liten og kjent feil med 996. Jeg er enig i at Porsche 911 er en slitesterk bil, men når den kryper mot 200k og trolig skal brukes daglig så må man forvente at deler skal byttes, og deler er dyrt. edit: Jeg ikke gramatikk Endret 29. april 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Jepp, men det er ikke avgjørende når bilen er så gammel som de du peker til, og delene er fortsatt ganske dyre, slitedeler inkludert. Det er ikke helt sammenlignbart, men nye bremser til en 911 997 blir prislagt til 50.000-60.000. Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hva betyr nye bremser? Alt ink calipere, er det ink jobb, merkeverksted, uavhengig verksted, kun deler, kun skiver og klosser? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Hva betyr nye bremser? Alt ink calipere, er det ink jobb, merkeverksted, uavhengig verksted, kun deler, kun skiver og klosser? Originale performance skiver og klosser, ikke karbon, uten arbeid. Edit: Er ikke 100% sikker på detaljene da det bare fort ble nevnt til meg, men det gir et godt bilde over hvor mye deler til sportsbiler koster. Over tid så kommer det bare til å bli vanskeligere å finne deler. Endret 1. mai 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Gjelder det alle motorer? Komplett sett med skiver og klosser, ikke keramiske, koster fra 7000-8000kr på diverse nettbutikker. Brembo leverer klossene, usikker på skivene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Det var en 2011 997-2 Carrera 4S om jeg ikke tar feil. Eneste jeg vet var at kjøper sa nei til bilen fordi "bremsene" måtte bli byttet og ble anslaget til rundt 50.000 for et komplett bytte. Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Google it... Ebay(usa, eng, tysk) har mye. Skruvat.no har også en god del deler, mulig du finner priser der. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Vi har hatt en 996 i familien, og kan bekrefte begge sider av saken. Den gikk totalt feilfritt i 3 år, men når det først gikk galt så gikk det skikkelig galt og regningen kom litt nord for 40.000. Hva var galt? 40.000 kan være dyrt, og det kan være akseptabelt, alt etter hva som har blitt gjort. En eller annen type olje-trøbbel etter hva jeg kan huske. Som onkelen min sa så er ikke en reperasjon på 40.000 så ille på en slik bil i løpet av 3 år, men det er ikke særlig kult når alle kronene "kommer på en gang" som han sa selv. Hovedproblemet hans var at han ble mer redd for å bruke den etter denne hendelsen. Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Om du virkelig har lyst på en 911 996 så må du bare gå for det. Men ikke tro at det er en bil til 300k punktum. Svarene på spørsmål om reparasjon, bensinforbruk og lignende bør være "irrelevant". Det er et kjøp for entusiaster, ikke for de som har lyst på en billig wow-faktor. Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Glemte å gi deg et svar. 911 Carrera bruker omtrent 1 liter på milen med kombinert kjøring. http://whatmpg.co.uk/Porsche%20MPG%20information.html Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå