Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan regne med dyre reparasjoner ihvertfall.

Må man nå egentlig det?

Porsche er blant bilene som tåler alder godt, jeg ville vært mindre skeptisk til å kjøpe en 15 år gammel 911 enn mye annet..

 

 

Det å ha en gammel Porsche som bruksbil er mest sannsynlig det dummeste økonomiske valget man kan gjøre

Nei.

 

Vær så snill og ihvertfall kjøp manuell om du kjøper bil for kjøreglede.

 

Skal mye til for å kille kjøregleden like mye som en automatkasse.

Vel, den kassa i den aktuelle bilen er ganske grei, helt ålreit faktisk.

 

Tror ikke det er noe særlig lurt valg i en alder av 18 :)

Her kommer vi til noe som stemmer, dessuten vil nok forsikring på en 911 komme på store beløp for en 18-åring.. Å forvente en sum på over 50k i året er nok ikke så unaturlig.. Og det med delkasko.

 

På den annen side, jeg ble overrasket da jeg som unggutt kjøpte meg en morsom sportsbil, fant ut at en del av de er overraskende gunstig å eie for ungdom..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Er enig med Snylter i denne. Porsche er vel den sportsbilen som har minst feilrate av alle biler. Er dog usikker på biler i den alderen som det her diskuteres da. Men å kjøpe Porsche som førstebil vil jeg fraråde av mange grunner. Det første er at denne modellen tilgir veldig lite førerfeil når ting drar seg til og det har du nok av med et ferskt førerkort. Den er tørst. Boksermotoren er vanvittig nøye på vedlikeholdet. enormt dyr å forsikre om man ikke har ca 120% bonus, bor alene på finnmarksvidda, har den innelåst i døgnovervåket bunkers og er over 75 år med underskrift fra begge foreldrene.

Fordelene med en slik bil er jo udiskutable og vil helt sikkert gi deg mye i den korte tiden du vil ha bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet om flere som har en eldre Porsche og alle har ekstreme reparasjon- og vedlikeholdskostnader

Alle jeg kjenner med eldre Porsche har reparasjon- og vedlikeholdskostnader under hva jeg i utgangspunktet ville forventet for noen år siden..

 

Det er tross alt gamle sportsbiler som har blitt bra brukt gjennom årene, de holder rett og slett imponerende godt.

 

Hva mener du er ekstreme reparasjon- og vedlikeholdskostnader?

 

1,- pr. km?

10,- pr. km?

Lenke til kommentar

 

 

Vet om flere som har en eldre Porsche og alle har ekstreme reparasjon- og vedlikeholdskostnader

Hva er ekstreme?

 

Det finner du ut av om du ringer et verksted og sier du har gearkasseproblemer i en Porsche 911.

 

Du vet at Porsche 911 er ganske mange modeller?

Det var en del girproblemer med tidlige årganger av 996, i de fleste tilfeller fikk man fikset det på utvidet garanti.. Utover det er girkassene brukt i Porsche gjennomgående ganske så gode saker..

Lenke til kommentar

Vi har hatt en 996 i familien, og kan bekrefte begge sider av saken.

 

Den gikk totalt feilfritt i 3 år, men når det først gikk galt så gikk det skikkelig galt og regningen kom litt nord for 40.000.

 

Greit nok at 996 var en bil med mye nye ting og endringer for Porsche, mye barnesykdommer som oppstod med modellen, men bilen har nok fått litt dårlig rykte pga de tingene som går galt faktisk koster en del.

 

For ikke å snakke om angsten som man får etter en slik reperasjon og man plutselig mister all glede av bilen fordi man sitter og "merker" mye rart plutselig :-P

Lenke til kommentar

 

Vet om flere som har en eldre Porsche og alle har ekstreme reparasjon- og vedlikeholdskostnader

Alle jeg kjenner med eldre Porsche har reparasjon- og vedlikeholdskostnader under hva jeg i utgangspunktet ville forventet for noen år siden..

 

Det er tross alt gamle sportsbiler som har blitt bra brukt gjennom årene, de holder rett og slett imponerende godt.

 

Hva mener du er ekstreme reparasjon- og vedlikeholdskostnader?

 

1,- pr. km?

10,- pr. km?

 

 

Det vet jeg dessverre ikke, hvis du trur at det ikke koster stort mer å holde en slik en på veien enn f.eks en passat så tar du feil. en av de solgt den da det ble for dyrt, å han hadde den ikke som bruksbil engang.

Lenke til kommentar

Det vet jeg dessverre ikke, hvis du trur at det ikke koster stort mer å holde en slik en på veien enn f.eks en passat så tar du feil. en av de solgt den da det ble for dyrt, å han hadde den ikke som bruksbil engang.

Du vet at det er dyrt, du vet bare ikke hva det koster? Du forstår problemet?

 

Mange vil sikkert si at bilen min er latterlig dyr å holde også, jeg har jo kostet på 60-70k i reparasjoner det siste halvåret eller så.

 

Ingen Passat den heller.

 

At det koster noe mer å ha en bil med mye motor og utstyr er helt kurant, Porsche 911 er fortsatt en relativt rimelig bil å eie sammenliknet med aktuelle alternativer i samme klasse.

 

Jeg vil faktisk tro det er rimeligere å eie en 996 enn det er å eie stasjonsvogna mi.

Lenke til kommentar

 

Det vet jeg dessverre ikke, hvis du trur at det ikke koster stort mer å holde en slik en på veien enn f.eks en passat så tar du feil. en av de solgt den da det ble for dyrt, å han hadde den ikke som bruksbil engang.

Du vet at det er dyrt, du vet bare ikke hva det koster? Du forstår problemet?

 

Mange vil sikkert si at bilen min er latterlig dyr å holde også, jeg har jo kostet på 60-70k i reparasjoner det siste halvåret eller så.

 

Ingen Passat den heller.

 

At det koster noe mer å ha en bil med mye motor og utstyr er helt kurant, Porsche 911 er fortsatt en relativt rimelig bil å eie sammenliknet med aktuelle alternativer i samme klasse.

 

Jeg vil faktisk tro det er rimeligere å eie en 996 enn det er å eie stasjonsvogna mi.

 

 

Tull, da må du i så fall sammenligne den med noe italienske kuriositeter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...