Gå til innhold

Hva ville vært den "perfekte" laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Macbook Pro Retina med Windows... :p

Burde vel fungere greit å installere windows på den? Hvordan blir batterilevetiden på den da?

Denne begynner å bli perfekt (for meg) i kategori ultrabook.http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/lenovo-yoga2pro/194592.5055/?gclid=CLOApJ-ShL4CFfDLtAodkWAAWw

Har 1.gen yoga m/i7

Men beste hadde vært thinkpad yoga utgaven med 14" display.https://www.komplett.no/lenovo-thinkpad-yoga-125-full-hd-touch/800379

Og har flaggskip utgaven av x1 carbon underveis.

Hvor nyttig/brukbart er 4k på en laptop egentlig? Kanskje for 17" + men ellers?
Tja. Hvorfor gir Apple ut "retina oppløsning" på kommende air med 12".

Det ligger i tiden.

Edit: QuadHD+ er ikke 4k.

Mobiltelefoner med 5" skjerm har nå QHD 2560x1440 , man trenger det vel mere på PCer enn telefoner ...

MacBook Pro 13 Retina sliter imidlertid med helt vanlige funksjoner som å scrolle i et dokument pga. retina. Håper at dersom MacBook Air skal få det, at de samtidig lanserer den reviderte utgaven av Haswell. På Pro 15 går det bra.

Lenke til kommentar

Har selv en toppspec'et W540 med '3k' skjerm. I windows blir alt latterlig lite i full oppløsning, selv knapper og slikt blir på knappehodestørrelse. Fin maskin og skjerm, men windows takler ikke så høy oppløsning.

1. Hvilken Windows versjon?

2. Hva har DU gjort for å fikse det?

1. Windows 7, som ellers fungerer perfekt.

2. Det er i utgangspunktet to ting å gjøre, enten endre dpi eller oppløsning. DPI-endring er selvsagt det som ser best ut. Med win8 kan du endre dpi til 200%, på win7 kun 150%.

Ser for meg at 4k på en 15,5" skjerm vil være et mareritt å se på, alt vil bli knøttsmått.

Lenke til kommentar

Har selv en toppspec'et W540 med '3k' skjerm. I windows blir alt latterlig lite i full oppløsning, selv knapper og slikt blir på knappehodestørrelse. Fin maskin og skjerm, men windows takler ikke så høy oppløsning.

1. Hvilken Windows versjon?

2. Hva har DU gjort for å fikse det?

1. Windows 7, som ellers fungerer perfekt.

2. Det er i utgangspunktet to ting å gjøre, enten endre dpi eller oppløsning. DPI-endring er selvsagt det som ser best ut. Med win8 kan du endre dpi til 200%, på win7 kun 150%.

Ser for meg at 4k på en 15,5" skjerm vil være et mareritt å se på, alt vil bli knøttsmått.

Win 8 har bedre skalering i utgangspunktet i tillegg...

Lenke til kommentar

Høy pikseltetthet for min del er en positiv ting individuelt, men negativt samlet. Dårligere spillytelse, ikke optimal skalering, mer strømkrevende og viktigst, svært dyrt å legge til. At bildekvaliteten blir bedre er det ingenting å si på, men en 1920x1080 IPS har et ganske solid grunnlag allerede.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg ville den perfekte laptop vært en med 15,6" skjerm med syltynn ramme. En slim utforming som veier under 2,4kg. Et gt860m eller 870m grafikkort. Minst 8 timer batterilevetid. Matt IPS full hd skjerm. Og ellers alt av tilkoblinger som er standard. En display port hadde også vært nice.

Dette er vel den som kommer nærmest: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP870Z5GX01/samsung-ativ-book-8-15-6-barbar-pc?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO

Men hadde foretrukket et litt bedre grafikkort og muligens bittelitt tynnere.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...