Nanek Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Heisann! PC'en fungerte helt fint i dag. Etter at jeg kom tilbake fra butikken så hadde PC'en sovna ( helt normalt ). Når jeg skrudde den på igjen lyste alle lysene osv, men det kom ingenting på skjermen. Det har hendt flere ganger før at PC'en booter men at ingenting vises på skjermen, da pleier en kjapp reboot å fikse problemet, men denne gangen skjedde det ikke. Jeg har testet ut RAM brikkene en og en. Tror ikke noe er gale med dem, ettersom PC'en fungerer helt fint (minus bilde på skjermen ) når jeg kjører dem i kanal 2-4. Vurderer å bytte ut skjermkortet selv om det ser ut til å fungere fint ( viftene spinner osv. ). Har prøvd både med HDMI og DVI på TV-skjermen og BenQ 2420T. Kan det være feil med SSD'en, ettersom BIOS ikke kommer opp? ( Kommer forsåvidt ingenting på skjermen ). Har prøvd å koble ut SATA kabelen (Har en sekundær HDD) - ingen hell. Takker for hjelpen. : ) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Feil på SSD'en eller HDD'en burde ikke hindre BIOS i å komme opp. Men det hadde vært fint å vite mer om hardwaren den PC'en har så det er litt lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Sitter faktisk på PC'en nå med bilde, men det skyldes av at jeg kjører HDMI kabelen direkte fra hovedkortet -> Skjermen. Kobler jeg HDMI kabelen til Skjermkortet så kommer det ingenting på skjermen. Hmm, har skjermkortet tatt kvelden? Speccs : AMD Radeon 7970 Ghz edition Intel i5 3570K -- Standard clock speed MSi Mpower BigBang Z77 Motherboard 8 GB 1600 Mhz (1333) Vengance RAM 120 GB Samsung 830 SSD 1 TB Barracuda 7200 RPM HDDVet noen om jeg har garanti på kortet hvis det er noe feil med det? Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 https://www.komplett.no/xfx-radeon-hd-7970-ghz-3gb-gddr5/759548#!tab:info Dette kortet Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Det er godt mulig at skjermkortet har tatt kvelden, Men for å være helt sikker er det en fordel å teste det i en annen PC. Hvis du har mulighet til det da. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Har kanskje det, men det må nesten være kortet.. Skal prøve remontere kortet i håp om at det vil funke igjen, men jeg tviler. Alle viftene snurrer, kortet lager lyd og alt er "normalt", bortsett fra at det ikke kommer noe opp på skjermen... Har spurt etter retur på Komplett nå, så jeg håper at jeg får et nytt kort tilsendt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå