Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gavetips til kjæresten?


Anbefalte innlegg

Hei, dere! :)

 

Kjæresten min er så herlig og skjemmer meg ofte bort, for en tid siden kom han eksempelvis med DEN rosebuketten! Jeg har så lyst til å gi han noe tilbake, noe som gjenspeiler hvor glad jeg er i han...

Vi har ikke vært sammen så lenge og jeg har derfor ikke peiling på hva jeg kan gi som en slags spontan-gave midt oppi hverdagen... Han liker ikke sjokolade, har noen et par tips ut over det? Trenger ikke en personlig gave, bare noe som er gøy eller romantisk i hverdagen..., helst ikke kino og slike type ting, men noe mer spesielt. Om dere vet av noe kult å finne på ebay, eller hvaaa som helst.

 

Takk på forhånd!

 

 

Han er 17 år, forresten!

Kanskje dere vet av en fin T-skjorte på nett eller noe helt annet? Noe mer spesielt kanskje? Jeg er sååå ivrig etter tips. :)

Edit: Dobbeltpost flettet av Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med "personlige" gavekort på massasje eller lignende?:D Ellers kommer jeg ikke på så mye, er litt vanskelig å vite hva han vil bli glad for uten å kjenne han. Hva liker han? Interesser osv?:)

Man finner mye kult som ikke "alle" har på ebay f.eks, men der må man helst vite eksakt hva man er ute etter da:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Enig med posten over, "Noe mer spesielt" er jo umulig å svare på uten å kjenne fyren, for "spesielt" antyder jo som regel noe personlig.

"Spesielle" gaver jeg selv har fått;

  • Nøtter (!) Jeg liker godt noen sære nøtter en ikke får kjøpt her til lands.
  • Suprise-party med noen folk jeg ikke hadde sett på lenge.
  • Saker fra thinkgeek.com, (siden jeg er nerd).
  • 125 gule lapper klistret overalt i leiligheten min hvor dama hadde skrevet forskjellige ting om hvor kul jeg var. Brukte ei uke på å finne alle.
  • Signert plakat fra fav. artist (samt konsert biletter)
  • 6 pack Øl (et veldig spesielt merke, spesial-"importert")
  • Biletter til et spesielt arrangement (hvordan pokker dama klarte å ordne det veit jeg enda ikke).
Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Takk for fine forslag, dere! Fikk mange tanker og ideér!! :D

 

Jeg kan godt forklare hans interesser litt nærmere..:
- Han er bevisst på klesfronten og jeg tror nok han hadde satt pris på en skjorte eller noe lignende, noe jeg har veldig lyst til å gi til han. Jeg er bare altfor bekymret for om han liker det jeg kjøper til han. Derfor tenker jeg kanskje å dra han med ut på shopping, så får han plukke ut en skjorte selv, eller blir det rart og ikke like spesielt? Dette er noe jeg tenker å gjøre spontant, altså ikke til en spesiell anledning. Jeg vil bare skjemme han bort litt ekstra og vise hvor glad jeg er i han, men vet ikke om denne ideén er så aktuell til dette...

- Ellers er han veldig glad i musikk. Han elsker Pink Floyd, Coldplay og hører ellers på det meste. I tillegg er han veldig flink på gitar og piano.

- Han setter pris på detaljer og er veldig romantisk. Det er vel egentlig denne delen jeg aller mest av alt vil fokusere på, kanskje. Om noen der ute vet om noe romantisk en gutt ville ha likt, hadde det vært strålende! Som sagt liker han ikke sjokolade.. Massasje-ideén over her var derfor veldig bra, men da måtte det ha blitt gjort proft og ikke av meg. Jeg vet ikke om han blir så fornøyd dersom jeg bruker så mye penger på han i hverdagen, ettersom han da føler at han må gi så mye mer tilbake.., eller er det rart av meg å tenke slik?

 

Veeel, det er jo mye mer ved han, men det er dette som for meg er det mest aktuelle å fokusere på. Han er ganske allsidig og liker det aller meste.

Endret av anonymc
Lenke til kommentar

Klær blir aldri bra. Det finnes selvsagt noen sløvinger, som ser bedre ut uansett hva kjæresten deres tvinger dem til å gå med, men den normalt velkledde unge herremann finner sine egne klær. Damer kan faktisk, ingen ting om herreklær, omtrent uansett. Det ser aldri bra ut til slutt.

 

Musikkting må vel bli en konsert av et slag. Det kan være en liten gig i en kjeller på et kulturhus med et nytt spennende band, eller en stor konsert, men det er sjelden like trivelig.

 

Skal dere være romantiske, kan du rett og slett finne på noe selv. Middag ute, piknik på en holme, eller gokart. Alt er helt knall.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt stor suksess med å lage goodie bag til mannen. Altså jeg finner en fin pose, boks, bøtte o.l så drar jeg innom butikken å plukker med masse småting. Ting som han synes er godt. alt fra vann, brus, øl, småposer med godteri, nøtter, frukt, bamse, blu-ray.. ja.. hva enn det måtte være. Han blir som en liten unge når han får det, finner så mye morsomt småting å ha oppi posen :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke nødvendigvis tenke så "stort" heller om det skal være en random gave han får ut av det blå (altså ikke spesiell anledning som årsdag, bursdag, jul osv) :) . Har han nevnt noe i det siste, som han liker? Ett eller annet du kan finne billig på Ebay, en nøkkelring med noe sært han kommer til å le av, en kopp med print av ett eller annet han liker osv osv. Dette er rimelige ting som kan være litt morsomme.

Til min eks fant jeg en World of Warcraft nøkkelring med Horde-merket for eksempel :p .

 

Hvis du skal gjøre det enda enklere kan du stikke innom butikken når du er på vei til ham og kjøpe med noe han liker godt. Eks sjokolademelk av hans favorittmerke og sjokolade du vet han liker eller noe ;) . Det er dødsbillig og bare for gøy, men hyggelig å få.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt stor suksess med å lage goodie bag til mannen. Altså jeg finner en fin pose, boks, bøtte o.l så drar jeg innom butikken å plukker med masse småting. Ting som han synes er godt. alt fra vann, brus, øl, småposer med godteri, nøtter, frukt, bamse, blu-ray.. ja.. hva enn det måtte være. Han blir som en liten unge når han får det, finner så mye morsomt småting å ha oppi posen :)

 

Genialt! Det skal jeg huske :)

 

Kjører han moped eller scooter? Kan jo f eks, se på den om han har klistremerker på den. Da kan du kjøpe noen kule klistremerker innenfor musikk, spill, hardware, mopedtrim osv.

Lenke til kommentar

 

Enig med posten over, "Noe mer spesielt" er jo umulig å svare på uten å kjenne fyren, for "spesielt" antyder jo som regel noe personlig.

 

"Spesielle" gaver jeg selv har fått;

  • Nøtter (!) Jeg liker godt noen sære nøtter en ikke får kjøpt her til lands.
  • Suprise-party med noen folk jeg ikke hadde sett på lenge.
  • Saker fra thinkgeek.com, (siden jeg er nerd).
  • 125 gule lapper klistret overalt i leiligheten min hvor dama hadde skrevet forskjellige ting om hvor kul jeg var. Brukte ei uke på å finne alle.
  • Signert plakat fra fav. artist (samt konsert biletter)
  • 6 pack Øl (et veldig spesielt merke, spesial-"importert")
  • Biletter til et spesielt arrangement (hvordan pokker dama klarte å ordne det veit jeg enda ikke).

 

 

Det er forbudt å kjøpe øl til mindreårige og forbudt for mindreårige å kjøpe øl laught.gif

Endret av hermosa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jada, men så var ikke lista direkte forslag heller. Mer for å gi TS ideer/inspirasjon.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det er forbudt å kjøpe øl til mindreårige og forbudt for mindreårige å kjøpe øl laught.gif

 

Det er ikke forbudt for mindreårige å kjøpe øl. Det er derimot ulovlig å selge eller lange det til dem. Det er ingen lov om aldersgrense for konsumering av alkoholholdige drikker her i Norge.

 

Dette er fordi man heller skal kriminalisere de som selger eller langer til mindreårige, enn mindreårige selv.

Lenke til kommentar

 

Det er forbudt å kjøpe øl til mindreårige og forbudt for mindreårige å kjøpe øl laught.gif

 

Det er ikke forbudt for mindreårige å kjøpe øl. Det er derimot ulovlig å selge eller lange det til dem. Det er ingen lov om aldersgrense for konsumering av alkoholholdige drikker her i Norge.

 

Dette er fordi man heller skal kriminalisere de som selger eller langer til mindreårige, enn mindreårige selv.

 

 

Hvorfor er det påbudt for kassapersonale å spørre etter legitimasjon da, hvis hvilken som helst (edru) person kan kjøpe øl?

 

Aldersgrenser - alkohol | Ung.no Endret av hermosa
Lenke til kommentar

Det er fordi det er ulovlig for butikken å selge det til mindreårige. Dersom en person som er 16 år går inn i en butikk og kjøper en sekser med øl, er det butikken som risikerer straff. Ikke sekstenåringen. Det er butikken som har brutt loven ved å selge. Ikke sekstenåringen ved å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...