Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hei, har lenge bestemt meg for å bruke pengene på bil, men snuser så vidt på moped nå. Har ikke lyst til å gå veldig mye i minus. Med det mener jeg å kjøpe en moped i kosmetisk dårlig stand, pusse det ned og lakke opp igjen. Vil helst unngå motorfeil, da jeg ikke er keen på å bruke penger på motordeler. Tenker å kjøpe en Honda MT5 eller Suzuki RMX eller TS50. Hvordan går disse syklene uten trim? Jeg har skrudd endel på bil og noe på crosser, men aldri moped. Spørsmålene: -Hvordan går syklene nevnt over? -Jeg vil ikke bruke mer enn 5k, er dette tilstrekkelig? -Hvor mye kan jeg tjene på den ved å fjerne rust og lakke deler? Takker for alle svar, setter skikkelig pris på det SuperSaxy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hva er det å si om Suzuki RMX? Hvordan går det, med trimpotte? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Mt5 og tsx går bedre enn rmx. Du kan nok finne en til 5k, men jeg hadde ikke kjøpt en for å pusse opp å tjene penger, det er for mye jobb til at det er verdt det mtp tidsbruk. Finner du en gammel tempo til en billig penge så kan du tjene litt dog, de går også ganske greit lovlig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 En MT5 kan du kjøpe, kjøre på og så selge for det du gav for den. De er veldig ettertrakta og holder prisen greit. Finner du en grei en er det stort sett bare bensin og olje du bruker penger på. Kanskje et par bremsesko etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Så RMX vil synke i pris om noen år? Betaler rundt 7k nå for en 04, er det lite for pengene? Synes det går så mye MT5 på bygda, synes ikke de ser så fine ut heller. Angående oppussing så er nok dette noe jeg vil gjøre, siden jeg liker sånt. Går en MT5 så utrolig bra med plomber fjernet? I forhold til RMX med trimpotte. Vet ikke hva slags. Edit: Setter pris på svarene Endret 29. april 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Fjerne plomber på en MT5 er håpløst. Hele sylinderen er en plombe. Eneste måten å få mer effekt er å bytte til trimsylinder. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Utgiftene er nok ikke i selve sykkelen, men forsikring, drivstoff og sertifikatet. Vil anbefale og vente de to årene fra du er 16 til 18 og heller bruke pengene på bil. Angrer ikke på at jeg kunne svi av konfirmasjons-pengene mine 5-6 år senere på bil, mens andre brukte det på moped, og på PC som nå er skrot. Endret 29. april 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Sedsberg: Vil ikke putte så veldig mye penger i sylinder hvis jeg ikke må. Får nesten se hva det blir til Gavekort: Har vært igjennom dette hundrevis av ganger oppe i hodet mitt. Var fast bestemt på at jeg skulle droppe moped, men fant ut at jeg gikk glipp av så mye. Regnet litt på det,og bilen jeg vil ha er innen rekkevidde uansett, men klart budsjettet blir mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hvordan er lovene om skilt? Kan man plassere skiltet i hjulbuen? Hva er greia med at folk hever bakenden på syklene? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Er ikke 100% sikker på reglene om skiltplassering. Men det er 100% sikkert at det skal være synlig bakfra. Er det ikke synlig (og leselig) er det heller ikke lov. Folk heiser ræva på mopedene fordet de tror de ser tøffe ut da. Egentlig ser det bare teit ut. MT5 går litt bedre enn EU-mopedene originalt men de har ingen plomber man kan ta lett ut slik som på nye mopeder. Alt bortsett fra sylinder er stort sett bare penger i dass. Men de er veldig morsomme å kjøre, selv originalt! Og kjører du originalt slipper du også å risikere 6500,- i bot hvis du blir tatt. Samt den bruker mindre bensin og du får mer igjen for den når du selger den hvis den ikke har vært trimma. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Aha, er ikke verre enn en telefon til lensmannskontoret, eller et googlesøk. Uff, det ser virkelig ikke bra ut når folk hever rumpa, men dem om det. Skjønner. Skal forhøre meg litt i miljøet om hvor hissige politiet er på trimming her. De kjører visst aldri kontroller på skolen. Hmm, spørs om jeg ikke ryker på en RMX, digger at det er litt størrelse på de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Farken, klarer jo aldri å bestemme meg, men kanskje det er det som skal til for å gjøre et godt kjøp. Nå står det mellom Motorhispania Furia og Suzuki RMX. Argumenter: -Furia har AM6-motoren, med bedre trimmuligheter. Så den vil muligens gå bedre. -Personlig synes jeg RMX ser bedre ut. -Ser for meg bedre kvalitet på RMX? -RMX er noe større? Spørsmålet blir da: Hvor mye bedre går en Furia enn en RMX, da med moderat trim? Hva hadde dere valgt? Fortsatt snakk om 7-8K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå