indahla Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Er det noen som har testet Chromecast med Plex og TV2 Sumo og kan forklare hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Chromecast og Plex er som laget for hverandre, Sumo aner jeg ikke. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Hvilken løsning bruker du for tilgang til Chromecast? Mobil, PC, annet? Og hva kjører du Plex Mediaserver på? Jeg kjører den selv på en QNAP nas (TS-869) og har lest at den kan slite med transcoding på noen servere med svak HW. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg kjører Media Server på en 2008 Mac Pro med 2x Xeon Quad Core, 16Gb minne, SSD, grei GPU etc. Har ingen problemer med transcoding via denne, selv på de tyngste filene. Den har jeg koblet en Xserve RAID til via Fibre Channel for lagring. Står i en bod, så jeg hører de ikke når døren er igjen der. Den er også koblet til TV'en via HDMI og brukes som Media Center i stua (med Plex Home Theatre). Styres via en Harmony Ultimate fjernkontroll. Det fungerer superbra. Den takler også transcoding selv om den kjører en 1080p film samtidig. Chromecast har jeg på soverommet. Bruker Plex appen på iPad eller iPhone for det meste, men også Plex Web kan jo brukes. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Takk for det! Jeg leste at Chromcast kun tar et format (.mp4, H.264, AAC). Dermed må alle filer som skal vises på den konverteres. Det er nok dette min NAS-boks sliter med. https://forums.plex.tv/index.php/topic/96247-are-you-having-stutteringbuffering-issues-look-here/ Endret 30. april 2014 av indahla Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 I utgangspunktet skal jo Plex/Chromecast støtte de fleste formater nettopp på grunn av transcodingen, men sliter man med denne er det jo begrenset hva den kan spille av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå