Micko Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Har 100/10-linje fra Get og bruker den innebygde radioen i deres Get box II som trådløs ruter. Problemet er bare at etter å ha flyttet min datamaskin til et annet rom, så får jeg ikke koblet til lengre. Før stod den i rommet direkte under ruteren, og hadde full signalstyrke med 100/10-hastigheter lett oppnåelig. Nå har jeg flyttet den til et rom som er i samme etasje som ruteren, men på motsatt side av huset. Det er kun en vegg som skiller rommene. Her får jeg 4-signalstreker i Windows, men når jeg forsøker å koble til gir den meg etter hvert en feilmelding "Windows kunne ikke koble til nettverket." Datamaskinen er hjemmebygd og har et TP-Link WDN4800 trådløst nettverkskort. Jeg har forsøkt å koble til både over 2.4GHz og 5GHz båndene, hvor 5GHz-båndet har en signalstrek mer, men fortsatt ikke kan koble til. Flytter jeg maskinen ut av dette rommet får jeg koblet til med en gang, men av en eller annen grunn får jeg ikke brukt trådløst nettverk i dette rommet. Wi-Fi på min iPhone 4 fungerer helt fint overalt i rommet, men et dedikert nettverkskort med tre store antenner klarer ikke å koble til. Har også forsøkt Windows nettverksdiagnostikk, som ikke kunne finne problemet. Hvordan får jeg løst dette problemet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Får du komplet til iphone 4 bak maskinen? Siden det høres ut for meg vertfall at noe f.eks pcen eller annet metall blokkerer signalene eller sender signalene tilbake igjen. Prøvd å flytte pcen slik at nettverkkortet peker mot ruteren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå