MrL Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 La oss si jeg har en fil på http//server.no/bilde.jpg. Hvordan skal man håndtere massenedlastning av denne filen? Jeg har laget en webclient i C# som laster ned filer. Derimot blir det et problem når programmet kjøres på mange enheter samtidig, fordi alle skal laste ned samme filer. Jeg vet ikke om programmet har en dårlig måte å håndtere det på eller om det må gjøres på websiden? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kanskje du kan forklare hva problemet er? Når du snakker om "programmet", hvilket program sikter du til? Får du noen form for feilmelding? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Dette må håndteres på webserversiden. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Dette må håndteres på webserversiden. Riktig, og det håndteres helt fint av alle kjente - og også de fleste ukjente vil jeg tro - webtjenere... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Kanskje du kan forklare hva problemet er? Når du snakker om "programmet", hvilket program sikter du til? Får du noen form for feilmelding? Jeg får ingen feilmeldinger(Xamarin det er snakk om). Jeg har laget en tråd som automatisk laster ned en rekke filer, dette er en app på telefonen. Jo flere mobiler jeg starter appen og nedlastningingsprosessen, jo lengre tid tar det(naturlig nok). Men av og til virker det som det nesten står helt stille og stopper opp hvis det er for mange mobiler. Jeg har 60/60 linje, og totalt er det snakk om kanskje 50mb pr mobil. Egentlig må jeg bare avklare om problemet ligger i mitt nettverk, appen eller servern. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Er det du som hoster serveren hos deg selv, eller leier du en host? Om du leier host kan det være begrensninger der. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hvorfor finne opp hjulet på nytt? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Egentlig må jeg bare avklare om problemet ligger i mitt nettverk, appen eller servern. God ide! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå