DaRe_deVIl Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har kjøpt ny pc, men jeg får den ikke til å funke!! Når jeg setter i strømmen, lyser hket, men det funker ikke å starta den! Noen som har hatt samme problem, eller vet hva som er galt? Har prøvd og kortslutte pinnene med en binders og skrutrekker. Jeg har følgene deler : ASUS A7V8X Twinmos pc 2700 512 mb Sapphire Radeon 9700 nonpro 128 mb AMD Barton 2500 xp CPU kjøler som støtter opp til 3400! Vet ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ta alt sammen fra hverandre igjen. Sett alt på plass igjen nøye og iht instruksjons manualt til HK. Det du var sikker på i sted skal du være kritisk til, vurder hver komponent du setter inn (monterer jeg denne komponenten riktig nå?) Dette bruker som regel å hjelpe. Hold motet opp, det blir bra tilslutt.... Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Takk for tipset, skal gjøre det en dag når jeg får tid til å gjøre det. Jeg er fortsatt åpen for andre forslag Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Når du setter sammen igjen, prøv å utelatte alle komponenter som du strengt tatt ikke har bruk for i første omgang (lydkort, cd/dvd roms ol.) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Du trenger ikke nødvendigvis skur ut alt og sette det på plass igjen. Du kan prøved med dette opplegget først: - Behold hovedkort, CPU, CPU kjøler som de er. - Ta ut grafikkort og trykk det godt på plass igjen. - Ta ut minne og trykk det godt på plass igjen. Sett i kun en minnebrikke. - Sett i begge strømpluggene fra PSU til hovedkortet, både den med 20 pinner og den med 4 pinner (hvis du har en slik tilsvarende på hovedkortet da). - Ikke koble til ledningene til harddisk, diskettstasjon, CD drev eller annet "rask". - Ta ut alle andre PCI kort hvis du har noen. - Dobbeltsjekk hvilke to pins som skal kortsluttes for "power on". Har du koblet dette opp i et kabinett, eller er det løst på skrivebordet? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har ikke satt sammen alt, bare cpu, hk, ram, skjermkort og en vifte! men jeg har ikke satt i kontakten. jeg har en 4 pins greie på strømforsynern men ikke på hket!! Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har ikke satt sammen alt, bare cpu, hk, ram, skjermkort og en vifte! men jeg har ikke satt i kontakten. jeg har en 4 pins greie på strømforsynern men ikke på hket!! Den 4-pins kontakta fra strømforsyninga er for Pentium 4-korta. :smile: Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har ikke satt sammen alt, bare cpu, hk, ram, skjermkort og en vifte! men jeg har ikke satt i kontakten. jeg har en 4 pins greie på strømforsynern men ikke på hket!! Den 4-pins kontakta fra strømforsyninga er for Pentium 4-korta. :smile: Var. Det finnes også AMD baserte HK som har en slik plugg. Det har ikke noe eksklusivt med P4 å gjøre, det var bare der det startet Jeg har montert en AMD PC med dette MSI hovedkortet, og det ville absolutt ha begge pluggene. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Fikk desverre ikke tid til å ordne det i dag! Har vært veldig opptatt, men vis noen andre vet hva jeg skal gjøre eller har opplevd det samme som kom gjerne inn med forslag/ erfaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå