Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bør man regne med å måtte betale? (skifte lås på bakluke)

Anbefalte innlegg

Låsen på bakluka har fått en trøkk. Trolig har det ligget en sten eller noe imellom når jeg har trøkt igjen luka. Pga dette er det ofte jeg ikke får opp bakluka når jeg har låst opp bilen. Jeg ser i vinduet at luka låses opp, men luka sitter fortsatt når jeg skal åpne den. (..Ble dette rotete nå?)

En kis på jobb hadde på en del smurning og nå har det gått greit en stund men helt pålitelig er den ikke.

Lurer på hva jeg kan regne med å måtte betale for å få byttet ut låsen? Dette er en Honda Accord stasjonsvogn fra 1996.

Er det mye arbeid og dyre deler som må skaffes?
Det er ikke nøkkelhull i bakluka, og det er heller ingen måte å åpne luka på inne i bilen, hverken fra bagasjerommet eller førersetet.

Den kan kun låses opp via sentrallåsen og åpnes deretter på den gode gamle måten med håndtak over registreringsskiltet.

Æsj... Jeg burde finne meg en bilmekaniker å date! :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker på er at det er noe slurveri med låsemekanismen. Du har ikke en dynge i nærheten som du kan plukke ut en fra en identisk bil og bytte med den du allerede har. En mulighet er jo også å bytte hele bakluka, men det betinger jo at du finner en lik bil. Kan aldri forestille meg at det finnes mange Accord stasjonsvogner fra 90-tallet igjen, sedaner ser jeg innimellom, men aldri stasjonsvogner.

Men for all del det kan jo være mulig å fikse det du allerede har uten at jeg er helt sikker på hvordan. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...