indigo Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 God aften, godtfolk. Kjøpte ny bærbar hos Lefdal i 2012. Den har vært inne til reparasjon 3 ganger, hvorhav 2 av disse var pga samme feil (flimring på skjermen). Nå er flimringen tilbake for fullt og håpet endelig at jeg evt kunne heve kjøpet hos Lefdal om de ikke klarte å reparere den for 3 gang. Har hatt MYE problemer med denne maskinen og jeg føler meg rimelig datakyndig og ikke minst snytt.. Når jeg var hos Lefdal for å levere inn maskinen, så fikk jeg beskjed om at dette ikke var tredje gang; men andre gang. Fikk kopi av feilmelding skjema og der hadde kundeservice skrevet "feil med grafikk-kort" istedenfor direkte å skrive flimring på skjermen som problem. Er ikke dette så å si det samme? Hva annet kan forårsake flimring på skjermen enn selve skjermkortet? Føler meg snytt av både Lefdal, kundeservice og Packard Bell som har produsert skvipet. Og ja, jeg burde dobbeltsjekket hva kundeservice skrev på feilmelding men hver gang jeg fikk den tilbake fra rep. hadde de fikset alle problemer. Inkl flimring. Er det noen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Som du sikkert vet, så gjelder dette: § 30.Gjennomføring av avhjelp Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Om butikken ikke er enige med dette, så bør du sende inn et klageskjema til forbrukerrådet: http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger Men jeg personlig ville aldri kjøpt meg Packard Bell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Hva de har skrevet ned burde ikke være ditt problem. Lenke til kommentar
indigo Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Som du sikkert vet, så gjelder dette: § 30.Gjennomføring av avhjelp Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Om butikken ikke er enige med dette, så bør du sende inn et klageskjema til forbrukerrådet: http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger Men jeg personlig ville aldri kjøpt meg Packard Bell Snillekim, Lefdal sier noe annet på sine sider om reklamasjon/garanti http://www.lefdal.com/cms/garanti-reklamasjon-servicevilkar/din-garanti-reklamasjon-og-servicevilkar/ "Hvis reparasjon blir utført på ditt produkt to ganger, og den samme feilen oppstår en tredje gang, kan du be om å få hevet kjøpet" Derfor er jeg uenig i feilmeldingsskjema til Lefdal, da dette er tredje gang samme problem oppstår men bare ifølge meg og ikke ifølge deres papirer. Ingen som er enige at "alvorlig flimring i skjermen" evt går under "problemer med grafikk-kort"? Føler meg lurt, dum og snytt hehe. Og personlig kommer jeg aldri til å kjøpe Packard Bell igjen, snillekim. Tidenes bomkjøp! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Snillekim, Lefdal sier noe annet på sine sider om reklamasjon/garanti http://www.lefdal.com/cms/garanti-reklamasjon-servicevilkar/din-garanti-reklamasjon-og-servicevilkar/ "Hvis reparasjon blir utført på ditt produkt to ganger, og den samme feilen oppstår en tredje gang, kan du be om å få hevet kjøpet" Det er uansett forbrukerkjøpsloven som gjelder. I hvertfall om du har kjøpt pc'en som privatkunde selvsagt. Jeg ville tatt saken videre til Forbrukerrådet, og evt FTU om nødvendig. Du har ingen ting å tape på det. Lenke til kommentar
indigo Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Ja, den er kjøpt som privatperson. Ikke at det endrer på noe for min viten. Synd at det skal bli tidenes tiltak å heve ett kjøp med loven i hånd. Lefdal velger å henge seg opp i semantikk. Selvsagt tar jeg saken videre, men til hvilken pris.. Alt dette for å bytte en allerede utlevert defekt bærbar. Takk for hjelpen dere, skal garantere at LEFDAL aldri får en krone av meg igjen etter disse erfaringene. Føler meg økonomisk spyttet på. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Spørsmålet er om det er "samme mangel" som har oppstått alle gangene. Forarbeidene legger til grunn at det må tolkes slik at "det er synbart selv for en uprofesjonell kjøper" at det er snakk om forskjellige mangler, for at man skal være utenfor "samme mangel". Dersom mangelen viser seg ved de samme symptomer, er det etter mitt skjønn tale om "samme mangel" i forbrukerkjøpslovens forstand, og de kan ikke avskjære et hevingskrav med avhjelp. Med andre ord: Dersom det du sier stemmer (det er tredje gang du leverer den inn på grunn av skjermflimring) så tar Lefdal feil, og du har krav på å få hevet kjøpet. Men kan du dokumentere at det var det som var problemet de forrige gangene også? Har du noen korrespondanse med Lefdal ut over deres "servicehefte"? Hvis ikke kan det jo bli vanskelig å kreve sin rett. Lenke til kommentar
indigo Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Det hjalp å dra til en annen Lefdal butikk, der var det ingen problemer og de skjønte heller ikke problemstillingen forrige Lefdal butikk hadde gitt meg. Makan til dobbeltmoral. Kan hende svensken i første butikk hadde en dårlig dag, men synd dette evt kunne gått utover meg og min erfaring med Lefdal i sin helhet. Takk for gode innspill og ha en fin dag alle sammen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå