starcatcher Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Utdrag fra www.tomshardware.com: "Buyers enticed by dual channel DRAM should note one crucial thing: in theory, a dual-channel memory link does not bring any benefits since the data rate is limited by the FSB bus's bandwidth. It's fixed at a maximum 200 MHz (Athlon XP 3200+) to give a bandwidth of 3.2 GB/s. Even using fast dual DDR400 memory with an access time of 6.4 GB/s has no effect on the Front Side Bus bottleneck of 3.2 GB/s. With that in mind, it's really not so inappropriate to question dual-channel memory technology on the Socket A platform. A single memory channel combined with DDR400 - and cleverly connected at the Northbridge - has a bandwidth of 3.2 GB/s. What's more, this solution saves money." Hvordan kan dette spare penger, og hvis det er tilfelle; hva slags hovedkort og minne kan gi meg full uttelling? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg tror Dual-DDR for AMD for å gi de siste ledig som er lavere. F.eks: DDR266 skal gi 2166 mb/s, på single-channel er den ca 1800-2100 MB7s, med Dual-DDR gir det fullt båndbredde, ikke noe mer...på Intel får de full ytelse med Dual, fordi Single gir halvparten av CPU skal ha. Bare min teori Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har A7N8X DX med 2x512 DDR3200 Apacer RAM. "Midt på treet" RAM. De 6 første ukene jeg hadde dette kortet sto RAM`en i slot 1 & 2. Da jeg fant ut det var single, byttet jeg til 1 & 3. Mye bedre, spesielt i spill. Virket som om jeg hadde "mer" RAM. Tror det utgjorde ca. 300 points på 3dmark2001SE (build330). Det er ikke mye bedre, men litt her og der Når det gjelder A7N8X DX, er det slik at den siste BIOS- updaten forbedrer RAM- ytelsen. Virket som om Write- benchmarken i AIDA var forbedret noe. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Leste inne på forumet til overclockers.com at du fikk ca.5% bedre ytelse med dual på AMD, men siden 1 brikke i hk ofte klokker bedre enn 2 så... Har du integrert skjermkort er nok dual det beste siden dette trenger best mulig båndbredde. Hvor mye båndbredde svelger en Barton med 400mhz bus? Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Leste inne på forumet til overclockers.com at du fikk ca.5% bedre ytelse Gjelder det hele systemet, eller bare RAMen? Ærna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå