Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til kjøpe nytt High-End skjermkort og RAM

Asus

Anbefalte innlegg

Når jeg skal kjøpe PC neste mnd

Hvis du fortsatt er fast bestemt på socket 2011 så syntes jeg nesten du burde vente på X99 / Haswell-E.

X79 ble vel lansert på tampen av 2011 og vil bli erstattet veldig snart. Det er jo ikke akkurat "siste skrik" du har satt opp der.

Bare en tanke.

Brukt 2011 :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skal kjøpe PC neste mnd

Hvis du fortsatt er fast bestemt på socket 2011 så syntes jeg nesten du burde vente på X99 / Haswell-E.

X79 ble vel lansert på tampen av 2011 og vil bli erstattet veldig snart. Det er jo ikke akkurat "siste skrik" du har satt opp der.

Bare en tanke.

Når ca kommer X99? Jeg ser at X99 har 8 core :( Det er bare 2 spill som støtter 6 cores nå jeg hørt.

Lenke til kommentar

TS skal tydeligvis ha det beste, og er villig til å betale for det. Det er også mye snakk om å ha en maskin som skal vare lenge. Dermed foreslo jeg å vente på X99, siden "det beste" som er på markedet per nå er et 2,5 år gammelt chipset og vil bli erstattet meget snart. Det må svi litt å betale 25000 for en PC i dag, som er "yesterdays news" om noen måneder?

Hvor vidt TS trenger 4, 6 eller 8 kjerner føler jeg denne diskusjonen er langt forbi.

Lenke til kommentar

Beklager at det vært stille for min side folkens. Jeg jobbe på Prior, og før sommer er det sykt mye overtidsarbeid. Det blir mye 10-12 timers arbeid nå på meg i 3 uker fremover. Jeg kommer til få utbetalt rundt 45 tusen netto i juli, noen som passer meg perfekt nå som jeg skal kjøpe nytt PC.

Det blir Shure SE846 på meg også samme med nytt PC. Har hatt Shure 535 i 4 år og det fungerer bra til gaming også. Jeg liker ikke haedset pga de er for stor og for tung. Man blir svett med haedset. Shure SE846 koster 8 tusen men de er sykt bra, og jeg kommer til å ha dem i 5 år.

Lenke til kommentar

Liten rettelse på akkurat det med spill.

BF4 tar nytte av flere kjerner ;)

Ikke med mindre du har 2 skjermkort og en 120 hz skjerm.

Gjelder det også 6 core eller mener du 8 core nå? :)

Lenke til kommentar

Liten rettelse på akkurat det med spill.

BF4 tar nytte av flere kjerner ;)

Ikke med mindre du har 2 skjermkort og en 120 hz skjerm.

Gjelder det også 6 core eller mener du 8 core nå? :)

Var vel generelt en kommentar om at man må opp i ganske høye detaljnivåer for at spillet skal dra nytte av flere kjerner.

BF4 skalerer greit på AMD-prosessorene, men det ikke at en FX-8350 er like god som en i7-4770k for dette spillet.

Lenke til kommentar

Forskellene vil vel være minimale all den tid begge prosessorene greit klarer å forsyne skjermkort med data samtidig som det får unna spill mekanikk og fysikk beregninger osv. Kan hende Intel sin sitter endel mer idle enn AMD sin, men det merker du ikke i spill ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...