Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøpe nytt High-End skjermkort og RAM


Asus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker vanvittig mye penger på ett HK som er ment for ekstremoverklokking. Noen spesiell grunn til at du ikke vil ha noe billigere?

 

Jeg har et tvangstanke at jeg må ha den beste :D Neida.

 

Et middelklasse HK til S-2111 koster ca 2400 kr, og jeg tenker hvorfor ikke putte et tusenlapp til å kjøpe den best :) Denne HK er jo verdens best HK. også har den HK et par ting til som middelklasse HK ikke har ser jeg :D

Endret av Asus
Lenke til kommentar

 

Bytt ut corsair force gs 240GB ssd til 1390,- med noe nyere og bedre.

De har t.o.m kampanje på Samsung 840 evo 250 GB til 999,-

 

Crosair sin er raskere ser det ut som hvis du ser her

 

Hvis du ser her: http://www.anandtech.com/show/6328/samsung-ssd-840-pro-256gb-review/4

Den nærmeste SSDen til den du har valgt er Intel 520, men den er faktisk hakket raskere enn Force GS.

 

Det er langt mer ved en SSD enn sekvensiell lese- og skrive-hastighet.

 

Du bruker vanvittig mye penger på ett HK som er ment for ekstremoverklokking. Noen spesiell grunn til at du ikke vil ha noe billigere?

 

Jeg har et tvangstanke at jeg må ha den beste :D Neida. Et middelklasse HK til S-2111 koster ca 2400 kr, og jeg tenker hvorfor ikke putte et tusen lapp til å kjøpe den best :) Denne HK er jo verdens best HK. også den HK et par ting til som middelklasse HK ikke har ser jeg :D

Er det da noen av disse funksjonene du kunne tenke deg å bruke noen gang?

Lenke til kommentar

 

 

Bytt ut corsair force gs 240GB ssd til 1390,- med noe nyere og bedre.

De har t.o.m kampanje på Samsung 840 evo 250 GB til 999,-

 

Crosair sin er raskere ser det ut som hvis du ser her

 

Hvis du ser her: http://www.anandtech.com/show/6328/samsung-ssd-840-pro-256gb-review/4

Den nærmeste SSDen til den du har valgt er Intel 520, men den er faktisk hakket raskere enn Force GS.

 

Det er langt mer ved en SSD enn sekvensiell lese- og skrive-hastighet.

Er det da noen av disse funksjonene du kunne tenke deg å bruke noen gang?

 

 

Jo, men på den testen er ikke Force Series GS med. På denne testen så er det Corsair Neutron som er med, og det er lillebror til Force Series GS.

Lenke til kommentar

Corsair gs er fremdeles en 2012 ssd med den samme sandforce 2281 kontrolleren som har sine svakheter.

Der er irrelevant å se på en 'tilpasset' none compressable read/write test for en ssd man bruker til 'overall' oppgaver (type OS disk)

Samsungs mdx og mex kontrollere brukt i 840 pro/evo er både nyere og bedre 'overall' enn sf2281 drives.

Dessuten er farten i høyeste grad bestemt utifra paralelliseringen og oppbygningen av nand array og størrelsen brukt.Altså i mindre grad kontroller , men den må henge med.

Lenke til kommentar

 

840PRO er fortsatt en av de beste ssdene. Den ER best på det meste :)

 

Nizzen - et av de beste ja :) Corsair slår den på les og skriv og ellers så har Corsair like mye på MBps og IOPS som 840 har :D

 

 

Les litt tester av begge ssdene, så finner du plutselig ut at Corsair GS ikkje er raskere på Les og Skriv alikevel :) Dette har noe med at Skriv og Les tallene er tatt ut ifra test med komprimerbare filer, noe som ssder med sandforcekontroller bruker. Altså komprimerer filer "on the fly" for å få høyere hastigheter. På filer som ikkje kan komprimeres, så blir ikkje hastigheten like høy.

 

For å spare deg for en del lesing og leting på nettet, så kan jeg herved fortelle deg at det er Samsung 840 PRO 256GB du vil ha, fordi den er best ;)

 

Hvorfor vet jeg det? Fordi jeg har hatt begge ssdene her hjemme. Ja jeg har hatt som jobb å teste ssder for PcWorld :)

Lenke til kommentar

 

Bytt ut corsair force gs 240GB ssd til 1390,- med noe nyere og bedre.

De har t.o.m kampanje på Samsung 840 evo 250 GB til 999,-

 

Crosair sin er raskere ser det ut som hvis du ser her

Om du ikke vil følge råd , så er det ditt valg.

Tips ,studer incompressable ytelse til sf2281 vs samsung sin kontroller/design

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-335-240-gb-benchmark,3332-5.html

Lenke til kommentar

Bytt ut corsair force gs 240GB ssd til 1390,- med noe nyere og bedre.

De har t.o.m kampanje på Samsung 840 evo 250 GB til 999,-

 

Men hvilken av dem er det folkens som dere snakker om som er raskest? Er det den her eller den her. Det ser ut som det er forskjellige 840 der ute så ble litt usikker nå hvilken som dere mener og hvilken av dem er best.

Endret av Asus
Lenke til kommentar

 

Bytt ut corsair force gs 240GB ssd til 1390,- med noe nyere og bedre.

De har t.o.m kampanje på Samsung 840 evo 250 GB til 999,-

 

Men hvilken av dem er det folkens som dere snakker om som er raskest? Er det den her eller den her. Det ser ut som det er forskjellige 840 der ute så ble litt usikker nå hvilken som dere mener.

Rangering:

1) Pro

2) Evo

3) Std 840

Noen vil kanskje krangle om hvem som skal på 2'dre og 3'dje .

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg 850 pro :) Når jeg skal kjøpe PC neste mnd så tenkte og bruke min gammle SSD, og kjøpe 850 pro når den kommer. Jeg for skattpenger på 18t og feriepenger neste mnd.

 

 

Jeg lurer på hvor mye er PC-en min vært i pris idag? Jeg kjøpt den i 2009 for 24.000 kr. Jeg har tenkt til å selge den eller ha den som stue-PC. SSD,skjermkort og trådløs nettverkskort er nytt pga forrige sa natta.

 

Skjermkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB (Ble kjøpt i 2012)

SDD: Transcend SSD 720 128GB (Ble kjøpt i 2013)
Hovedkort: ASUS Rampage II Extreme
RAM: Corsair Dominator Memory 3gb 1866mhz TR3X6G1866C9D
CPU: Intel Core i7-920 Quad Core 2.66Ghz
CPU kjøler: Zalman CNPS9900A
Kabinett: Antec Twelve Hundred Big Tower
Lydkort: X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series
USB 3.0 kort: Akasa PCIe 2x USB 3.0 Extension Card
Trådløs nettverkskort: Asus PCE-AC66 (Ble kjøpt i 2013)
PSU: Corsair HX 1200W
Endret av Asus
Lenke til kommentar

 

Da kjøper jeg 850 pro :) Når jeg skal kjøpe PC neste mnd så tenkte og bruke min gammle SSD, og kjøpe 850 pro når den kommer. Jeg for skattpenger på 18t og feriepenger neste mnd.

 

 

Jeg lurer på hvor mye er pc min vært i pris idag? Jeg kjøpt den i 2009 for 24.000 kr. Jeg har tenkt til å selge den eller ha den som stue-PC. SSD,skjermkort og trådløs nettverkskort er nytt pga forige sa natta.

 

Skjermkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB (Ble kjøpt i 2012)

SDD: Transcend SSD 720 128GB (Ble kjøpt i 2013)
Hovedkort: ASUS Rampage II Extreme
RAM: Corsair Dominator Memory 3gb 1866mhz TR3X6G1866C9D
CPU kjøler: Zalman CNPS9900A
Kabinett: Antec Twelve Hundred Big Tower
Lydkort: X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series
USB 3.0 kort: Vet ikke hva den heter) ble kjøpt i 2012
Trådløs nettverkskort: Asus PCE-AC66 (Ble kjøpt i 2013)
PSU: Corsair HX 1200W

 

Hvilken kjøler Cpu?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Når jeg skal kjøpe PC neste mnd

 

Hvis du fortsatt er fast bestemt på socket 2011 så syntes jeg nesten du burde vente på X99 / Haswell-E.

X79 ble vel lansert på tampen av 2011 og vil bli erstattet veldig snart. Det er jo ikke akkurat "siste skrik" du har satt opp der.

 

Bare en tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...