Asus Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe nytt skjermkort og trenger litt hjelp til det. Jeg har ikke så mye greie på det så derfor trenger jeg hjelp. Korte på må være fra Asus pga jeg er en Asus fan De lager så mye bra i det siste at jeg går nå for Asus. Jeg skal kjøpe skjermkort men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Jeg vil kjøpe den beste, men de er veldig dyre selv om jeg ikke tenker på penger men det er ikke vært å bruke 2-2500 kr mer når det er bare snakk om 20 fps mer. De blir en av de top 5 her. Hvis dere ser på denne korte her så sier Asus at den er 14% raskere en GTX Titan. Men da lurer på hvilken GTX Titan de mener. Mener GTX Titan som koster 8000 kr og oppover kr på komplett? De her sikter jeg til da. Hvis den ASUS MARS760 4GB 2xGTX760 er raskere en de GTX Titan kort som er 3-4000kr dyrere så kjøper jeg selvfølgelig den. Men jeg lurer på om det er sant og lurer på om dere kan finne ut for meg om det stemmer dere har jo mye greie på sånt data. De spilline jeg spiller er Black ops og BF4. Jeg liker å spille alt på lav settings pga det går så rask og smooth Jeg har 580 GTX og jeg får masse FPS drops helt ned til 80 når spiller BF4 alt på lav. Har BF4 på FPSmax 120 for å slippe konstant fps lagg. Jeg har en del crash når jeg spiller så jeg lurer på om jeg har alt for dårlig pc for BF4. Jeg ser også at 3gb ram er alt for lite i 2014 så jeg tenkte også kjøpe ny rambrikker også samma slengen. De her tenkt på å kjøpe og hva syns dere? Fungerer de rambrikkene i min 5 år gammel Asus rampage 2 hovedkort? Denne her HK har jeg. Min PC spec er: Asus rampage 2,I7-920,3gb ram og 580 gtx. Den ble kjøpt i 2009. Alle innspill er hjertelig velkommen! Endret 27. april 2014 av Asus Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Ville ikke kjøpt titan eller 2.stk 760. Jeg ville gått for 780ti som er bedre enn alle sett bort i fra at det ikke har like mye gddr minne som titan. Det Asus kortet her f.eks: ASUS GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with DAYLIGHT 5.990,- Det har Asus sin DCUII kjøler og er klokket litt høyere enn standard (stock/referanse) 780ti kort. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg ville nok hatt mere RAM ja. Investert i ett nytt matchet triple chl sett (eller to) om man finner noe med bra pris som dette: https://www.komplett.no/corsair-xms3-ddr3-1600mhz-6gb-cl9/492643 Dette til 699,- for 6GB , eller to sett til 1398,- for 12GB totalt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg ser også at 3gb ram er alt for lite i 2014 Åssen OS har du? Ville bare forsikre meg om at du har 64bit windows før du invisterer i mer RAM Jeg har 580 GTX og jeg får masse FPS drops helt ned til 80 når spiller BF4 alt på lav. Åssen skjerm har du? 80 FPS er helt akseptabelt det, og sitter du med 60hz skjerm er det jo midt i blinken Ja - Ser at du har det på lave settings, ikke det som er poenget - Men hvis droppene dine ikke er lavere enn 80 FPS (på den oppløsningen/eye-candy'n du er fornøyd med) vil jeg ikke si at dette er galt. Vil faktisk påstå at hvis drop ikke er lavere enn 80 FPS er dette veldig bra. Siden du skriver "High End" i overskriften til posten vil jeg nevne dette skjermkortet selv om det ikke er Asus ... Endret 28. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Vel nå er ikke Gigabyte GeForce GTX 780 Ti GHz Edition ikke på laget ennå, uansett det skjermkortet er nok noe av de beste single skjermkort man får tak i, men jeg er usikker på om dette kan overklokkes noe særlig mere, kjøling er det mere en nok. Selv om det er litt lite minne, så holder det nok. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Nå burde vel dere nevne at fps drops ikke kommer av for dårlig skjermkort, men heller for svak CPU. Kjøp deg en bedre kjøler og overklokk CPU, eller invester i en ny CPU med en gang. Intel 4 kjerner er anbefalt. Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hvordan skjerm bruker du? Hvis det er en 60 hz skjerm, og du allerede ligger langt over 60 fps, vil du ikke merke noen forskjell (bortsett fra at ytelsen blir mer stabil). En skjerm med 60hz = aldri høyere fps enn 60, selv om skjermkortet yter 80. Hvis du vil at skjermen skal vise flere bilder i sekundet, må du bruke 120/144hz skjerm. Som jeg påpekte vil jo ytelsen bli mer stabil, men tenk deg om før du bruker så mye penger på GPU når du skal spille på low. Noen andre påpeker dessuten at framedropsa likegodt kan ha med cpu å gjøre, så prøv å finne ut om du cpuen er en bottleneck før du kjøper gpu. RAM derrimot, kan du bare gå bananas å kjøpe. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Nå burde vel dere nevne at fps drops ikke kommer av for dårlig skjermkort, men heller for svak CPU. Kjøp deg en bedre kjøler og overklokk CPU, eller invester i en ny CPU med en gang. Intel 4 kjerner er anbefalt. TS har en 1. gen i7, som på ingen måter vil bottlenecke en high end GPU (iallfall ikke i noe særlig grad). Han har allerede 4 kjerner, som du anbefaler ... Har til og med HT Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Anbefaler deg å kikke på AMD R9 290 og 290X 1 Lenke til kommentar
Asus Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Ville ikke kjøpt titan eller 2.stk 760. Jeg ville gått for 780ti som er bedre enn alle sett bort i fra at det ikke har like mye gddr minne som titan. Det Asus kortet her f.eks: ASUS GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with DAYLIGHT 5.990,- Det har Asus sin DCUII kjøler og er klokket litt høyere enn standard (stock/referanse) 780ti kort. Ok. da dropper jeg GTX Titan hvis forskjellen er nesten bare det at GTX titan har 6 gb ram. Nå stor valget mellom MARS760 4GB 2xGTX760 og de andre. Hva er negativ med og ha 2 CPU i et kort? Lenke til kommentar
Asus Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Jeg ser også at 3gb ram er alt for lite i 2014 Åssen OS har du? Ville bare forsikre meg om at du har 64bit windows før du invisterer i mer RAM Jeg har 580 GTX og jeg får masse FPS drops helt ned til 80 når spiller BF4 alt på lav. Åssen skjerm har du? 80 FPS er helt akseptabelt det, og sitter du med 60hz skjerm er det jo midt i blinken Ja - Ser at du har det på lave settings, ikke det som er poenget - Men hvis droppene dine ikke er lavere enn 80 FPS (på den oppløsningen/eye-candy'n du er fornøyd med) vil jeg ikke si at dette er galt. Vil faktisk påstå at hvis drop ikke er lavere enn 80 FPS er dette veldig bra. Siden du skriver "High End" i overskriften til posten vil jeg nevne dette skjermkortet selv om det ikke er Asus ... Jeg har W8 64 bit. skjerm har jeg Asus 144hz Lenke til kommentar
Asus Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Nå burde vel dere nevne at fps drops ikke kommer av for dårlig skjermkort, men heller for svak CPU. Kjøp deg en bedre kjøler og overklokk CPU, eller invester i en ny CPU med en gang. Intel 4 kjerner er anbefalt. Ahh, det viste jeg ikke. Jeg får rundt 18.000 kr på skatten i sommer så da har jeg lenge bestemt at jeg skal kjøpe denne PCen her. Jeg kjøper nytt skjermkort og ram nå er fordi jeg klarer ikke vente i 4 mnd Endret 28. april 2014 av Asus Lenke til kommentar
Asus Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Anbefaler deg å kikke på AMD R9 290 og 290X Jeg er redd av AMD sin drivere. Har hørt mye negativ om at amd har problemer med å lage drivere og at de er veldig ustabile. Om jeg hadde mye penger så hadde jeg kjøpt ASUS Radeon R9 295X2 8GB som koster BARE 13.500 kr! Denne skjermkorten tar all Nvidia sine 700 serie kort til sammen Endret 28. april 2014 av Asus Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Hvis du skal kjøpe ny rigg til sommeren så anbefaler jeg IKKE å kjøpe ram nå. De 3-kanals settene til socket 1366 er relativt dyre, og når du går over på socket 2011 trenger du/anbefaler jeg et nytt sett med brikker. Hvis du vil bruke penger på et sett brikker du skal bruke i 2 måneder så kjør på, men for meg høres dette tullete ut (gitt at du ikke har noen spesfikke planer for den gamle riggen..). Kan jo i samme slengen anbefale Seasonic 1000W Platinum PSU også, og ville heller gått for den enn Corsair'n du har satt opp. Personlig har jeg nettopp bestilt denne som er noe av det bedre man får tak i (takk til sveibuen), og siden du først har satt av så mye penger til PSU kan du ta en titt på den også.. Endret 28. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Nå burde vel dere nevne at fps drops ikke kommer av for dårlig skjermkort, men heller for svak CPU. Kjøp deg en bedre kjøler og overklokk CPU, eller invester i en ny CPU med en gang. Intel 4 kjerner er anbefalt. TS har en 1. gen i7, som på ingen måter vil bottlenecke en high end GPU (iallfall ikke i noe særlig grad). Han har allerede 4 kjerner, som du anbefaler ... Har til og med HT En uklokket i7 930 er en bottleneck når det kommer til å oppnås 120 fps stabilt. Hvis du leser hva han skriver så sier han at han spiller med alt på low. Er TS usikker på hva han trenger vær han installere msi afterburner og sjekke gpu load. Dette har jeg erfart selv, og da var en i7 920 overklokket fra 2.66ghz til 4.2ghz bottleneck I bf3. Var enorm forbedring å gå til 3930k. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 snipp Det er selvsagt helt riktig at en sprekere prosessor vil være en mindre "bottleneck" for et skjermkort, og man vil oppnå høyere FPS med en 3930k enn en 920 med samme GPU. Mener uansett at man vil ha en god opplevelse med et av dagens high-end skjermkort sammen med en 1. gen i7. Men alt dette er uansett ikke noe vits å diskuetere, fordi TS skal ha ny maskin virker det som ^^ PS: Og jeg leser trådene ja, men gjør du (?) siden du anbefaler en intel 4 kjerner til en person som har intel 4 kjerner ... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 snipp Det er selvsagt helt riktig at en sprekere prosessor vil være en mindre "bottleneck" for et skjermkort, og man vil oppnå høyere FPS med en 3930k enn en 920 med samme GPU. Mener uansett at man vil ha en god opplevelse med et av dagens high-end skjermkort sammen med en 1. gen i7. Men alt dette er uansett ikke noe vits å diskuetere, fordi TS skal ha ny maskin virker det som ^^ PS: Og jeg leser trådene ja, men gjør du (?) siden du anbefaler en intel 4 kjerner til en person som har intel 4 kjerner ... Når jeg sier at han burde skaffe en Intel 4 kjerner så mener jeg selvfølgelig haswell/sandy og ikke første gen i7.. Jeg sa også at han burde overklokke, og regner med at hvis han er villig til å gjøre det så investerer han i ny kjøler før han kjøper nytt HK+CPU... Nå aner jeg ikke hvor mye erfaring du har med å holde 120 fps stabilt, men CPU er EKSTREMT viktig da, og i mange tilfeller er det det som er bottleneck. Ett 580 gtx klarer fint å kjøre bf4 på stabilt 120 fps så lenge man ikke blir bottlenecket av CPU. Lenke til kommentar
Asus Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Hei folkens! Jeg tror jeg kjøper denne PCen her neste mnd. Jeg har bestemt meg! Plz er det noe som er bedre eller noe dere anbefaler så si ifra. Passer alle komponentene? Jeg er litt redd for å gjøre tabbekjøp! Jeg bytta rambrikkene fra den her til den her pga han på komplett.no chat anbefalte meg de pga de er mye raskere, men de er jeg f**n meg svindyre jo! Jeg trenger bare 16 gb men Corsair har ikke den i 16gb. Endret 29. april 2014 av Asus Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Vel det er mye der jeg ville gjort noe med ... Men kanskje du kan begynne med å si noe om hva bruksområdet til denne PC'en er? Uansett så beveger du deg rimelig off-topic nå Lenke til kommentar
Asus Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Hei kyrre. PC skal brukes mest eller bare til gaming. Men hva ville du ha endret på? Edi: Men hva mener du med off-topic? Endret 29. april 2014 av Asus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå