Liss Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Min nye sjef tror jeg er en ræcer på excel...og jeg har ikke fått meg til å si at jeg ikke er fullt så god som han tror Jeg fører inn regnskap, og trenger å få summert opp en kolonne, men når jeg prøver kommer svaret alltid bare ut i null Er det noen snillinger her som kan hjelpe meg, og beskrive trinn for trinn hvordan jeg får dette til? Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg har ikke excel, og bruker det aldri (bruker gratisalternativer) MEN det du må gjøre er å bytte ut formatet til tallene du har skrevet inn, han tror du har skrevet tekst eller datoer, og når man summerer tekst eller datoer så-.... går det ikke =) Så merk cellene og velg format tall eller noe slikt så skal det nok gå kanskje =) Det kan også hende du bruker komma når du må bruke punktum, eller motsatt, mange programmer har forskjellige betydninger av de to tegnene Lenke til kommentar
Liss Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Okei...Kan det være fordi jeg har punktum i tallene istedet for komma? Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Ut ifra googling på autosummer ser det ut som i excel så skal man bruke komma til komma, ikke punktum, så da er trolig feilen der. Lenke til kommentar
Liss Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Aha! Det er nok det som er feilen. Da skal jeg prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå