Dr. Brodsky Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jeg tok for litt siden en test på hvor mange av verdens land jeg kunne, og selv om jeg ikke var så helt borte i natten kunne jeg tenke meg å forbedre mine geografikunnskaper. I den forbindelse er jeg ute etter et kart som egner seg til slik øving. Selv finner jeg veldig lite brukbart. Enten er de for små, så det blir nærmest umulig å lese navnet på enkelte land, eller så innehar de alt for mye informasjon - jeg er kun ute etter land (og eventuelt hovedstad). Takker for svar... Her er forresten linken til testen, om noen skulle være interessert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Google Maps. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Google earth/maps har ekstremt mye informasjon, akkurat det trådstarter håper å unngå. Han vil ha et verdenskart med navn på land og hovedstader, thats it. Hva med dette eller dette? Endret 29. april 2014 av Simen1 1 Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Må det være kart? Hvorfor ikke gjennom Sprocle? http://www.sporcle.com/games/randomhandle/world_countries_and_capitals Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Google earth/maps har ekstremt mye informasjon, akkurat det trådstarter håper å unngå. Han vil ha et verdenskart med navn på land og hovedstader, thats it. Hva med dette eller dette? Begge de mangler en del hovedsteder, særlig i Europa. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Google earth/maps har ekstremt mye informasjon, akkurat det trådstarter håper å unngå. Han vil ha et verdenskart med navn på land og hovedstader, thats it. Hva med dette eller dette? Helt riktig. Det første kartet var ikke så ille, i hvert fall bedre enn det meste jeg selv har funnet. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Veldig mye av informasjonen i Google Earth kan skrus av, og hvor mye som vises er også avhengig av hvor langt ned man zoomer. Endret 30. april 2014 av Crowly 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå