Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kjøpe hus

Anbefalte innlegg

Har finni meg et nydelig hus med en stor fin tomt.

Det jeg lurer på er, hus til 3,2 mill på en lønn 28 000 før skatt, er dette idioti?

hva kan man ca regne i mnd på lånet? 12 000?

Takker på forhånd :)

Endret av Yippee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.penger.no

Anbefaler deg å bruke kalkulatorene som er tilgjengelig der for å se hva du kan dekke. 3.2mill hørtes veldig mye ut med brutto rundt 360 i året. Kommer jo også an på egenkapitalen din.

Låner du 3M over 25 år med dagens rente er det rundt 15-16 000 /mnd. Renten kommer til å gå opp før eller siden, så du må være godt forberedt på det og.

Lenke til kommentar

Lånet vill komme på ca 15 500,- i måneden om du skal låne hele summen. Da har jeg tatt utganspunkt i 4% rente. Dette er over 30 år...

Om du ikke har noe ekstra uten om disse 28`(Overtid, tillegg osv) vill jeg si det blir alt for dyrt ja. Du vil i tillegg ha en gjeldsgrad på ca 9 som er skyhøyt! 4 er vell "maks".

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Dette glemte jeg skrive, får 2.8% rente med boligsparing for ung, har 125 000 i egenkapital nå...

Det er dette jeg regnet med...

Utrolig synd, for fant drømmeplassen....

15000-16000 i mnd er jo alt for høyt.. mye som kommer i tillegg.. er et hus på 250kvm, koster litt og drive med strøm osv også dette..

Tusen takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar

Dette glemte jeg skrive, får 2.8% rente med boligsparing for ung, har 125 000 i egenkapital nå...

Det er dette jeg regnet med...

Utrolig synd, for fant drømmeplassen....

15000-16000 i mnd er jo alt for høyt.. mye som kommer i tillegg.. er et hus på 250kvm, koster litt og drive med strøm osv også dette..

Tusen takk for svar folkens :)

Du får komme deg ut å bedrive litt golddigging! Med ett så stort hus er det greit å være to :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det veit jeg, men er ikke sikker på om jeg vil dele god plassen med noen, hehe..

Om jeg jobber overtid, kan jeg tjene 34-35000 i mnd.

men uansett synes jeg dette blir et litt for stramt budsjett...

Det er nok ikke bare du som synes det, det vil nok banken også synes.

Uansett må du vel ha nesten en halv million egenkapital ved kjøp av en slik bolig.

Lenke til kommentar

har fått ja fra banken. så bare slutt opp..

Da gjør ikke banken jobben sin hvis de har gitt deg lån på premissene du oppgir i tråden her og ikke noe som helt annet ligger til grunn.

Ikke for å være frekk men det virker så ulogisk at jeg faktisk tviler på at du forteller sannheten...

Edit:

Med andre ord... ett lån du får fra banken skal man slippe å spørre i ett forum er idioti.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har fått lånet om jeg ville ha det. men det blir for dyrt, da blir det ikke mye kos utenom desverre.

Boligsparing for ung gjelder til 34 år å er veldig gunstig.

Banken er Nordea.

og til deg Nasciboy! hjelper ha en insider i banken.

men takk til alle fornuftige svar :)

CASE CLOSED!

I tvilstilfeller hjelper det ja... i ekstremtilfeller kan ikke engang mamma hjelpe deg om hun så var sjef der!!!

Å scenario du nevner er ett ekstremt ekstremtilfelle.... så nei, du har ikke fått det lånet!

Case closed!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...