Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prioritere nettet til min pc

Anbefalte innlegg

Hei :) lurer på om det er mulig å prioritere nettet til min pc? ofte når jeg sitter og spiller så går pingen rett til værs av og til, når noen starter og streame netflix eller youtube eller noe.

er det en måte jeg kan prioritere hastigheten til det spillet jeg holder på med?

jeg er den eneste i huset som bruker kabel hvis det hjelper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var det eneste som var koblet til via kabel, da bryr vi oss ikke så mye om wifi delen. Med mindre du skal sabotere resten av huset ved å degradere trådløstnettet til 11mbit eller 54mbit.

Kan du i stede ta en printscreen av det som står under "Advanced Setup"?

Merker meg noen ting som står i manualen her

"NAT: 1000 sessions, DMZ and ALGs" => Slett ikke noe å skryte av, skal ikke mye torrent til før denne routeren stopper opp.

"WMM for advanced Quality of Service" => Desverre ikke den type QOS vi skulle ønske at du hadde.

"SNMP GETs, SETs and TRAPs for four groups in MIB-II"

"Embedded syslog; SNTP with DHCP options"-

Man kunne installert PRTG på maskina si og pullet SNMP data fra routeren, da ville man sett om problemet var relatert til "last" på nettlinja. Vil kreve litt innsats :D

Lenke til kommentar

Netlimiter er jo kun et reelt alternativ når man selv hersker over dataparken.

Så snart guttungene kommer for å låne pc'ene for spilling/nedlasting så har Netlimiter en veldig merkelig tendens til å bli "terminert" på de aktuelle maskinene :nei: . For ikke å snakke om når det er andre sine PC'er som kobler til nettet mitt :dremel:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...