skrujern123 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Hei lurer på om det er mulig å prioritere nettet til min pc? ofte når jeg sitter og spiller så går pingen rett til værs av og til, når noen starter og streame netflix eller youtube eller noe. er det en måte jeg kan prioritere hastigheten til det spillet jeg holder på med? jeg er den eneste i huset som bruker kabel hvis det hjelper Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 kommer ann på ruteren du har, er noe som heter QoS Du kan også limite via de andre pc'ene ved å bruke feks. netlimiter Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Kommer også (veldig) an på hastigheten du har på linja di.... Hva slags type bredbånd har du? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 20mbit ned 1mbit opp, rutern er en Inteno DG201 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det ville nok ha hjulpet en del om du skaffet deg en skikkelig router og eventuelt konfigurerte QoS på den, hvis det blir nødvendig.... De Inteno routerne er langt fra noe på øverste hylle... Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 du burde ikke ha noe særlig problem med streaming egentlig, det er opplasting og slikt som kommer til å drepe 20/1 nettet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hvis noen ser Youtube, så vil den jo ofte dra maks båndbredde i begynnelsen.Du kan jo prøve å endre trådløsstandard i routeren til 11g. Det vil sannsynligvis bremse hastigheten noe fra trådløsklientene.Men skal du ha bedre kontroll, så er nok en router med gode regler for QoS tingen. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 er det noe av instillinger her som kan hjelpe? http://postimg.org/image/3k1png8s7/ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 er det noe av instillinger her som kan hjelpe? http://postimg.org/image/3k1png8s7/ å skifte channel kan bedre hvis det er mye trådløsnett i området Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 ingen naboer her så det er bare vårt nettverk her Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Du var det eneste som var koblet til via kabel, da bryr vi oss ikke så mye om wifi delen. Med mindre du skal sabotere resten av huset ved å degradere trådløstnettet til 11mbit eller 54mbit. Kan du i stede ta en printscreen av det som står under "Advanced Setup"? Merker meg noen ting som står i manualen her "NAT: 1000 sessions, DMZ and ALGs" => Slett ikke noe å skryte av, skal ikke mye torrent til før denne routeren stopper opp. "WMM for advanced Quality of Service" => Desverre ikke den type QOS vi skulle ønske at du hadde. "SNMP GETs, SETs and TRAPs for four groups in MIB-II" "Embedded syslog; SNTP with DHCP options"- Man kunne installert PRTG på maskina si og pullet SNMP data fra routeren, da ville man sett om problemet var relatert til "last" på nettlinja. Vil kreve litt innsats Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Kan du også ta en printscreen av det som står under: Device info -> Statistics -> xDSL Hentet herfra Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 screenshoten er av advanced setup meen er det mulig å sabotere farten på det trådløse slik at det blir mer stabilt på linja mi? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 meen er det mulig å sabotere farten på det trådløse slik at det blir mer stabilt på linja mi? Du kan jo starte med å lese svarene du alt har fått. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Netlimiter er jo kun et reelt alternativ når man selv hersker over dataparken. Så snart guttungene kommer for å låne pc'ene for spilling/nedlasting så har Netlimiter en veldig merkelig tendens til å bli "terminert" på de aktuelle maskinene . For ikke å snakke om når det er andre sine PC'er som kobler til nettet mitt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå