Gå til innhold

Hjelp til valg av hodesett


Anbefalte innlegg

Hei :) , jeg skal kjøpe nye hodesett og er usikker på hvilke jeg skal kjøpe. Så utifra informasjonen under, kan dere kanskje hjelpe meg?

 

Budsjett: 500-2000 kr

Størelse: Jeg ønsker i utgangspunktet gode ørepropper, men har veldig dårlig erfaringer med det i utgangspunktet så er av natur skeptisk til det. Grunnen til det er at alle jeg har hatt har "falt" ut eller hatt lett for å bli ødelagte. Men jeg har aldri invistert i noen sikkelig gode ørepropper heller. Men jeg kan også ta hodetelefoner, men ønsker da i hovedsak on ear, fordi jeg trives best med dette, da jeg er mye på farten ute.

Type: Ønsker i utgangspunktet noe lydisolering, men den må ikke være total. Det er ikke noe absolutt behov.

Bruksområde: Hovedsakelig musikk (80%), noe film og tv-serier (20%). I praksis vil jeg gjerne kunne bruke øreproppene/hodetelefonene hjemme, i kollektivtrafikken og på trening, dersom det er mulig.

Tillegsinfo: Ganske allsidig på musikkfronten, så ingen spesielle ønsker ift dette. Om det er med mic, er det bare en bonus og et pluss, men absolutt ingen nødvendighet. Kvalitet er veldig viktig for meg! Jeg er forsiktig, men ønsker utstyr som holder over lengre tid.

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ønsker ganske ren lyd, liker litt bass, men ønsker ikke et for hardt lydbilde.

Lydkilde: Mac, pc og iphone.

Hva har du ifra før, trives du med det? Har aldri invistert sikkelige ørepropper/hodetelefoner, men hatt mange ulike av ymse kvalitet. Feks Koss porta pro, som jeg har ødelagt et dusin av. Jeg er lei av å motta nye klokker på garanti pga dårlig kontakt på ledningen. Så kvalitet er viktig. Dersom det er propper ønsker jeg gjerne at de kan brukes til trening og tåler svette. Jeg har prøvd Powerbeats og de er de eneste proppene som jeg er veldig fornøyd med passformen til (med bøyle så de ikke faller ut). Men jeg synest lydbildet her er for hardt. Er åpen for alle merker og har ingen favorittmerke i utgangspunktet.

 

Nå høres jeg sikkert veldig kresen ut, men er veldig åpen for forslag, så bare fyr løs! På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

Hei, takk for raskt svar :) JBL sitt ser jo interessant ut... Det eneste jeg ser er at enkelte tester beskriver de som "Plasticky and not-so-durable". Har du de nå, og hva mener du om det? Hvis jeg kjøper de, så blir det nok egne til trening ja. Så da kan nok philips sine være et alternativ, det er kanskje like greit :)

Lenke til kommentar

Jeg mener at den typen til JBL er av bedre kvalitet enn mye annet :)

Men de er ikke laget for og kaste fra seg.. og ja jeg bruker disse til musikk.

 

skal du ha noen som er durable, kan jeg anbefale Monster sine headphones: http://www.sonicelectronix.com/item_65820_Monster-NCredible-NTune-NC-MH-NTU-RD-CU-WW-On-Ear-Headphones-Cherry-Red.html

 

fåes i sort og rød.

 

her er den andre typen JBL jeg har: http://www.sonicelectronix.com/item_74287_JBL-J88i-WOR-White-Orange.html

 

 

Men må også spørre om du skal bruke det til Gaming? for da kan jeg ikke anbefale disse....

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt Momentum On-Ear i tillegg til disse som kun brukes til trening.

 

Momentum har bra lyd synes jeg, sitter godt på og jeg er i grunn veldig fornøyd med disse.

 

Før Momentum hadde jeg Philips Fidelio S1. Disse gir også god lyd, men synes de blir ubehagelig å ha på i lengden.

 

Her er forøvrig de jeg vurderte før jeg bestemte meg, kanskje en av de er hva du er ute etter?

 

Sennheiser Momentum ca 2300,- kroner

 

Beyerdynamic Custom One Pro ca 1400,- kroner

 

Beyerdynamic DT770 Pro ca 1300,- kroner

 

Audio Technica M50 ca 900,- kroner

Lenke til kommentar

Yes, da har jeg litt å vurdere her, konge! Takk til begge! Det blir nok litt bruk til gaming Yippee, kanskje litt mer nå framover, ettersom jeg reiv av korsbåndet i påsken. Så det skader ikke!

 

EDIT: leste litt feil på gaming delen, det er ikke hovedpri. Musikk er det ;) Så ikke tenk på det ;)

Endret av Sn4tch
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å se en del å gjerne få muligheten å prøvelytte på sennheiser Momentum on ear om det faktisk er on ear du vil ha, har hørt på dem en times tid å er ikke noe å gærnt å si om de, men om du legger til en 500 lapp og tåler over ear modellen av Momentum så må jeg si at absolutt er verdt det rent lydmessig. Selv bruker jeg momentummene (over ear) mine en god del til trening, fungerer relativt bra selv om det kansje fort blir noe klamt om sommeren. Lyden er stor i forhold til den fyiske størrelsen, bassen er fin og balansert med plenti trykk , mellomtonen er i mine ører nærmest perfekt om ikke kansje noe farget og diskanten er det heller ikke mye fælt å si om enn at den kansje er litt avslappet, som passer bra for de aller fleste, blant de beste hodetelefonenne du kan kjøpe i den størrelse klassen.

 

Vil uansett ikke anbefeale å kjøpe Monster hodetelfoner med mindre det faktisk er denne typen lyd du liker. I forhold til hva de leverer er de alt for dyre, samt de som oftest har en alt for stor fokus på bass, de er jo enormt populære så har fått hørt en god del av de , spesielt i beats serien som de hadde før, ingen har overhode imponert meg, kjedlig og slørt lydbilde med alt for mye enormt muddy bass.

 

Du kan og kike litt på Klipsch Image One II . Eide første modellen av denne hodetelefonen, og til prisen ga de utrolig mye lyd! En veldig gøy hodetelefon rett og slett, ikke noen hodetelefon for analysering av musikken, men en veldig alsidig og arti hodetelefon med mye futt i uten at bassen blir for overtredende.

 

Når det kommer til propper du kan prøve kan jeg varmt anbefale disse: http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_piston_earphone_updated_version_brown-5708-usd.html , de koster ikke all verden , men hørest ut som propper som koster opp i mot 1000 kroner, står en del om de på de siste sidene av "tråden for de hodetelfonfile" som du finner i underformuet her. til 150 kroner er dette nesten noe du kan kjøpe i tilelg til en god hodetelfon.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å se en del å gjerne få muligheten å prøvelytte på sennheiser Momentum on ear om det faktisk er on ear du vil ha, har hørt på dem en times tid å er ikke noe å gærnt å si om de, men om du legger til en 500 lapp og tåler over ear modellen av Momentum så må jeg si at absolutt er verdt det rent lydmessig. Selv bruker jeg momentummene (over ear) mine en god del til trening, fungerer relativt bra selv om det kansje fort blir noe klamt om sommeren. Lyden er stor i forhold til den fyiske størrelsen, bassen er fin og balansert med plenti trykk , mellomtonen er i mine ører nærmest perfekt om ikke kansje noe farget og diskanten er det heller ikke mye fælt å si om enn at den kansje er litt avslappet, som passer bra for de aller fleste, blant de beste hodetelefonenne du kan kjøpe i den størrelse klassen.

 

Vil uansett ikke anbefeale å kjøpe Monster hodetelfoner med mindre det faktisk er denne typen lyd du liker. I forhold til hva de leverer er de alt for dyre, samt de som oftest har en alt for stor fokus på bass, de er jo enormt populære så har fått hørt en god del av de , spesielt i beats serien som de hadde før, ingen har overhode imponert meg, kjedlig og slørt lydbilde med alt for mye enormt muddy bass.

 

Du kan og kike litt på Klipsch Image One II . Eide første modellen av denne hodetelefonen, og til prisen ga de utrolig mye lyd! En veldig gøy hodetelefon rett og slett, ikke noen hodetelefon for analysering av musikken, men en veldig alsidig og arti hodetelefon med mye futt i uten at bassen blir for overtredende.

 

Når det kommer til propper du kan prøve kan jeg varmt anbefale disse: http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_piston_earphone_updated_version_brown-5708-usd.html , de koster ikke all verden , men hørest ut som propper som koster opp i mot 1000 kroner, står en del om de på de siste sidene av "tråden for de hodetelfonfile" som du finner i underformuet her. til 150 kroner er dette nesten noe du kan kjøpe i tilelg til en god hodetelfon.

Takk for utfyllende svar! Må si at jeg lukter litt på Momentum etter å ha sett så mye god kritikk. Og er faktisk interessert i over ear på disse ja... Når det gjelder proppene, så tittet jeg i tråden du nevnte. Vet du leveringstiden på disse? Ser at det var flere som bestillte, men som ikke har gitt noen tilbakemelding enda ;) Regner vel egentlig med at du ikke kjenner til den, siden du ikke vet hvor du fikk de fra.

Lenke til kommentar

Over Ear var modellen jeg også ville ha, men fant On-Ear billig på brukten så slo til på de da.

 

Om behovet er der så blir det nok ett ekstra par etterhvert, og tror ikke jeg får store problemet med å få igjen hva jeg ga for de.

 

Tror jeg skal teste Xiaomi Piston som ble linket til her. Koster lite, og er artig å teste ut noe nytt :) Kanskje har de sin plass for mitt bruk ett sted også :)

 

Finnes det forresten løse bøyler som er på de i fra philips linket til lengre oppe? Da kunne jo i så fall Xiaomi vært ett bra alternativ til trening :)

Lenke til kommentar

Har Xiaomi proppene. Fungerer veldig bra de. Mine tok 2-3 uker å få levert.

 

Eller kan jeg anbefale klokkene JVC HA-S500, som ikke selges i Norge. De koster fra ca 200,- kr på Ebay. Det negative er at det er litt mye lydlekkasje kanskje (på ingen måte i nærheten lekkasjen fra av Koss PP da).

 

De proppene jeg har prøvd som har vært enkelst å få til å sitte er Awei ES800M, tror jeg betalte noe sånn som 40-50,- kr inkl frakt (husker ikke om det var via Ebay eller aliexpress). Lydmessig er disse veldig bra i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...