Gå til innhold

Minnescore økes nesten ikke, tross kraftig overklokking. why

Anbefalte innlegg

Jeg har Epox 8rda3+, XP1800 @ 2,3ghz+ og Twinmos 512MB DDR333 brikke. Denne kjører standard på 166, og da får jeg ca 4900poeng i PCmark på minne. (cpu score 193*11,5 = 6776)

Jeg har nå økt fsb til 193 (mp er på 11,5). Naturligvis kjører jeg minne og cpu synkront, men selv om minnet nå kjører veldig mye raskere får jeg kun i underkant av 5300. Det er en ekstremt liten økning. Tidligere hadde jeg Abit BH7, P4 2,4g @ 2,91, og kjørte minnet på bittelitt over DDR400 ytelse, og da fikk jeg litt over syv tusen på score på minnet (cpuen fikk ga ca 7000 i poeng). Det samme minne i mitt nåværende system, på nesten samme hastighet, gir 1700 mindre i poeng.

Hvorfor er det slik?

Hvilke andre ramtestprogrammer jeg kan bruke for å sjekke om ytelsen på ram'en? Hva burde jeg forvente å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC Mark SUGER til å teste AMD systemer. Om man har en barton eller Tbred så skiller det nesten ingenting på score. Enda værre er som du sier mem score .. rekorden min på minne er rett i overkant av 7000.. dette med 219*11.5 dette med single channel.

Om jeg nå kjører 240*10 DC eller 227*11.5 så spiller det ingen rolle.. scoren er lavere enn ved 219*11.5 .. jeg fant ut at det var videotestene som holdt meg igjen, men hvorfor vet jeg ikke.

Min konklusjon er at PC Mark er TOTALT ubruklig til å teste AMD XP systemer.

Lenke til kommentar

MEMtest er forresten helt ubrukelig på mitt oppsett og når jeg overklokker... (Intel)

gikk ganske kraftig ned i memscore... dette er fordi jeg på video greiene og annet får plutselig ekstremt dårlige resultater... samme som formann får på sitt amd system.

Får forresten bra resultater på Sandra mem benchmark (ca.4800 på begge to)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...