joiki Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Pcn har gått så å si perfekt i over et å nå,, men i den siste tiden har den blitt værre, når jeg skal slå på maskinen, med knappen i front, så skjer det ingen ting, jeg på dra ut kontakten bak inn å ut opptil flere ganger for at den starter. Har godt over alle kontakter å dem skal sitte fast,.. Spiller en del å, å da detter jeg ut med at skjermen slår seg av å på. Noen her som vet hva det kan være? Takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det første du skriver virker for meg som typiske symptomer på at strømforsyninga er i ferd med å bli dårlig. Dersom skjermen slår seg av, så er det vel på tide å bytte den? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Eller feilende hovedkort. Kondensatorer problemer med må lade seg opp. Se etter bulende eller lekkende kondensatorer. Endret 28. april 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hadde samme symptomene med min maskin for en stund siden. Byttet PSU og da smilte solen atter en gang på meg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Har hatt samme feil som løste seg med en biosupdate. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Har hatt samme feilen som var bulende kondensatorer. Har hatt samme feilen som var psu. Da er det vel bare til å finne frem lommelykta og se over hovedkortet. Ser alt fint ut så burde du vel bytte psuen. Anbefalinger av strømforsyningerhttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Det er faktisk og en beskyttelse i PSU du resetter til 0 når du gjør følgende jeg må dra ut kontakten bak inn å ut opptil flere ganger for at den starter Så det kan med større sannsynlighet være PSU feil enn hovedkort slik jeg tyder det. Eller det kan være så enkelt at du med å kople av psu så får du CPU ut av en av de nye haswell c states sleep/dvale. Dette hvis du har haswell prosessor sammen med en psu som ikke støtter de nye prosessor states og ikke disablet dette i hovedkortets bios. Du bør ved slike innlegg legge inn hva du har av utstyr (detaljert). Så slipper vi andre å gjette så mye. Endret 28. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Spiller en del å, å da detter jeg ut med at skjermen slår seg av å på. Hva mener du med dette? Plutselig så går skjermen i svart, og så kommer skjermbildet tilbake etter noen få sekunder (er du fortsatt inne i spillet på dette tidspunktet, eller har PCen restartet, eller er du bare ute av spillet?) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Defekt power/reset knapp? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det sjekker man lett ved å ta ut kontakten av hk og kortslutte power med skrutrekkeren på hk. Men her starter den med inn/ut med kabel fra psu. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det at den starter med inn/ut strøm er vel ikke fult så uvanlig når powerknappen ikke funker? Hvis jeg kobler strømmen inn/ut, og det ikke er for lang tid mellom så starter den på nytt. (er vel no "boot after loss of power" funksjon elns?) Men jaja, det kan være litt forskjellig, så anbefaler å teste ut det som er sagt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå