Gå til innhold

javascript preview

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ah... godt spørsmål :D sorry, skal uttrykke meg klarere. greia er at jeg vil ha en tekstboks, der man kan skrive inn tekst, og små kodesnutter (som f.eks. [F]fet tekst[/F]). så følger det to knapper, submit og forhåndsvisning. forhåndsvisning lager et pop-up-vindu med teksten fra textboxen inkl. tekstformateringen.

William Bontrager har lagd et slikt script, men det er omfattende og fikk det ikke til å fungere på en dynamisk webside.

Vil ha pop-up og ikke slik som phpBB som viser en ny side med forhåndsvisningen.

Lenke til kommentar

bbcode's byttes ut til html på serveren, så en 100% korrekt slik rutine bør gå gjennom serveren.

på en annen side, hvis det ikke er så alt for avanserte regler, går det an å duplere dem og implementere i javascript. Jeg frykter imidlertid at det blir fryktelig browser-avhengige greier.

Hvorfor legge det i en popup? hvorfor ikke ha en <div> eller lignende som kontinuerlig viser innholdet av posten?

Lenke til kommentar

jeg kan lite eller ingenting om popups (det er en stor uting, ikke bruk dem!!) men hvis du kan skrive til popupen, popup.document.write typisk, så kan du skrive ut html på den som du selv har bearbeidet fra feltet du skriver meldingen i.

Ellers må du åpne en url, dvs at meldingen må sendes til server. hvordan det skal løses, er tricky... kan evt submite skjemaet til en frame som ligger skjult bak noe annet, deretter la denne framen skrive ut javascript som popper opp et vindu fra en url som henter meldingen (temporært lagret) ut fra en id i urlen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...