Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har kjøpt Ford S-max. Enkelte spørsmål.

foenix

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 2010 model s-max 2,0 tdci Trend og har litt problemer med å finne ut av det tekniske.

1. Dersom jeg trekker hendelen for vindusviskeren mot rattet, spyler det kun på bakruten.

2. De utvendige speilene senkes ikke når jeg setter bilen i revers, selv ikke om jeg programmerer dem slik det står i instruksjonsboken. Gjelder ikke dette alle modeller, eller er det kun de dyreste av dem som har denne funksjonen?

3. Har alle modellene automatisk viskerkontroll, dvs. at viskerne starter når det kommer regn på ruten?

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

1: Høres feil ut, på tyske biler spyler man foran når man trekker mot rattet og bak når man skyver fra rattet.

2: Gjelder neppe alle modeller, og en Trend har neppe dette

3: I så fall har du en sensor øverst på frontruten? Har pusserbryteren innstilling for intervall eller følsomhet for automatikken?

Lenke til kommentar

3: I så fall har du en sensor øverst på frontruten? Har pusserbryteren innstilling for intervall eller følsomhet for automatikken?

----------------------------------------

Frontruten har et lite område øverst som ser ut som et tynt lag med tråder . Jeg vet ikke om dette er for oppvarming av ruten eller om det er en sensor.

Innstillingen for intervall og følsomhet for automatikken skal styres av den samme skru-enheten. Muligens har ikke bilene med automatvisking en intervallfunksjon.

Lenke til kommentar

Mener man trykker på tuppen på hendelen for å spyle foran på min Ford?

Samme på min Focus... Knapp på enden for frontruten og dra i spaken som TS sier for bakruten.

Dette er nok riktig også for min bil. Jeg fant det i instruksjonsboken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er flere forskjellige varianter for sånt også på tyske biler.

Det har du helt rett i. Jeg har (av tyske biler) hatt VW, Audi, og Opel, og her var dette likt, mens både Ford og MB har sine egne løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...