Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangs bil?

Anbefalte innlegg

Heihei! :) Jeg skal snart kjøpe meg bil, men jeg fyller 17 år i August, så det er lenge til, så jeg stresser ikke veldig mye med det. Men budsjettet mitt er jo på 40.000-ish :) Og jeg liker biler som Toyota Yaris/Swift, men jeg lurte på om dere har forslag til noen andre biler som ligner på de som jeg kan se litt på? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nissan Micra :)

Takk for svar! :D

jeg liker biler som Toyota Yaris/Swift

ZOyUcwF.gif

Golf / Colt / Corsa

Hahahah, hva er det du ikke liker ved Toyota Yaris/Swift? :p

Gjerne gi meg begrunnelser og sånn hvis du vil anbefale en bil / ikke liker bilvalget mitt. Jeg er helt ny på dette :sleep2:

Lenke til kommentar

Ja det betyr endel med tanke på kostnader om ting går gærnt med f.eks drivverk, girkasse og motor.

dette koster mer og fikse enn bilen er verdt..

Små biler/ små motorer..

Har hatt en mini cooper selv, og kan trygt anbefale den :)

Da kjører du også i stil :D ikke som en gammel sliten og stygg Polo.....

har du en eldre volvo eller mercedes diesel, så kan du kjøre så og si evig, hehe.

Lenke til kommentar

Hahahah, hva er det du ikke liker ved Toyota Yaris/Swift? :p

Gjerne gi meg begrunnelser og sånn hvis du vil anbefale en bil / ikke liker bilvalget mitt. Jeg er helt ny på dette :sleep2:

Både interiør og eksteriør er jo relativt abysmalske saker på de fleste bilene som er nevnt, greit nok med "damebiler" men litt estetisk sans burde en jo ha.

Men det finnes alltid en "filp-side", slike stygge biler er ofte billigere og du kan gjøre noen gode deals

Lenke til kommentar

Nye Mini er en herlig sak. Men hvordan er forsikringen på disse for en fersking bak rattet?

Ellers er en særdeles undervurdert småbil etter min mening Smart ForFour. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47905888&searchclickthrough=true http://www.dinside.no/113111/test-smart-forfour-1-3

Helt enig! :) Å forsikre en Mini cooper er billig. nå skal det sies at jeg har en Cooper S som er dyrere å forsikre, men jeg betaler rundt 6000 i året, med 12000 km, 8000 i egenandel, fullkasko, med 40% bonus.

er 24 nå.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Yaris selv. Var rimelig, billig forsikring, utrolig praktisk, brukte nesten ikkeno på mila, var sprek nok (spesielt med "trimchip"), føles enorm innvendig. Lite feil (ingen feil mens jeg hadde den), lekende lett å montere anlegg i...

Kjedelig utseende. Kjedelig kjøreopplevelse. Kjedelig interiør. Dårlige seter (kirkebenk som ødela ryggen min). Dårlig plass til hode i baksetene med mindre passasjerene er dverger eller små barn. Og null varme i varmeapparatet om vinteren før man har kjørt 2 mil. Når det blir under 20 minus så forsvinner varmen uansett hvor lenge du har kjørt.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...