Wizimila Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Har en Aprilia rx 2013 modell som plutselig bare stopper også låser bakhjulet seg. klarer fint å starte den igjen rett etterpå og går fint å kjøre videre. er litt usikker om det er fordi motoren blir for varm men de burde ikkje vøre det. har på effektanlegg, men ikkje noken anner form for trim. noen som veit kva som kan vær galt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Løsner bakhjulet hvis du tar inn clutchen? Hvis den gjør det er det mulig du har skjært motoren. Da er sylinderen og stempelet antageligvis allerede ødelagt og må byttes. Fortsetter du å kjøre til det låser seg kan du være uheldig å ødelegge mer. Råde, rådeager, veivlager etc. etc. Lenke til kommentar
Wizimila Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Løsner bakhjulet hvis du tar inn clutchen? Hvis den gjør det er det mulig du har skjært motoren. Da er sylinderen og stempelet antageligvis allerede ødelagt og må byttes. Fortsetter du å kjøre til det låser seg kan du være uheldig å ødelegge mer. Råde, rådeager, veivlager etc. etc. låste seg bare et par sekunder så var det helt fint igjen, ikke sikker på om de løsner når jeg tar inn clutchen har bare skjedd to ganger... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Hvis den skjærer seg så pleier du å høre markant forandring i motorlyden. Ofte vil den også bremse gradvis mer og mer til hjulet låser seg. Men du må finne ut om det er motor eller drivverket. Skjer det igjen så ta inn clutchen med en gang. Sviver den fint da så er det gir, drevsett, lager eller bremse eller noe. Lenke til kommentar
Wizimila Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 tror de kansje ver varmeskjering fordi alt er som de skal være nå Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Varmeskjæring er ikke uvanlig problem hvis man monterer effektanlegg, trim eller fjerner sperrer og glemmer å dyse opp forgasseren. Lenke til kommentar
Wizimila Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Varmeskjæring er ikke uvanlig problem hvis man monterer effektanlegg, trim eller fjerner sperrer og glemmer å dyse opp forgasseren. har 92 eller 95 dyse så tviler på de er dysa men takk for svar Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Hvis det er skjæring skal du vanligvis miste kompressjon helt til motoren er kald igjen. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Varmeskjæring er ikke uvanlig problem hvis man monterer effektanlegg, trim eller fjerner sperrer og glemmer å dyse opp forgasseren. har 92 eller 95 dyse så tviler på de er dysa men takk for svar Høres lite ut med den dysa Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Sjekk tennpluggen om den er stor nok. Lenke til kommentar
Wizimila Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Sjekk tennpluggen om den er stor nok. har du peiling på kor stor den skal være ca? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Hvordan farge er det på tennpluggen? Her er en grei oversikt for å tolke tennplugger: http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/faqs/faqread.asp?mode=nml Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Sjekk tennpluggen om den er stor nok. har du peiling på kor stor den skal være ca? Jeg mente sjekk tennpluggen om dysa er stor nok. Sjekk linken til MongoMan. Lenke til kommentar
Wizimila Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Sjekk tennpluggen om den er stor nok. har du peiling på kor stor den skal være ca? Jeg mente sjekk tennpluggen om dysa er stor nok. Sjekk linken til MongoMan. pluggen så ok ut va bare de at "kjernen" den som va kvit på den liken va brun veit ikkje om de har noe å si men... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Isolasjonen rundt elektroden skal være lysebrun og jevn. Er den hvit betyr det at den er for varm og du må ha større dyse. Er den veldig mørk eller sort så har du for stor dyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå