*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Så du mener at dersom et par jøder hadde flyttet ut av norge ville dette vært et problem for vår nasjon? Vi trenger mennesker, men om et par stykker forsvinner er ikke det noe stort problem. Men hva mener du Priim, er denne lille andelen jøder en såpass stor ressurs for Norge at dem ikke kan unværes, og i såfall hvorfor? Endret 28. april 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Så du mener at dersom et par jøder hadde flyttet ut av norge ville dette vært et problem for vår nasjon? Vi trenger mennesker, men om et par stykker forsvinner er ikke det noe stort problem. Men hva mener du Priim, er denne lille andelen jøder en såpass stor ressurs for Norge at dem ikke kan unværes, og i såfall hvorfor? Jeg vil heller ha åpensindige jøder enn trangsynte rasister for å være helt ærlig. For meg er etnisitet ganske urelevant. Jeg mener at mennesker burde ha like rettigheter uansett om de er jøder, muslimer eller det du omtaler som normenn. Men nei, jeg mener ikke vi skal krenke andre mennesker, selv om det bare blir 'ett par stykker' (du har tydligvis konkludert med at dette krenker 2 jøder) så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Så du mener at dersom et par jøder hadde flyttet ut av norge ville dette vært et problem for vår nasjon? Vi trenger mennesker, men om et par stykker forsvinner er ikke det noe stort problem. Men hva mener du Priim, er denne lille andelen jøder en såpass stor ressurs for Norge at dem ikke kan unværes, og i såfall hvorfor? Jeg vil heller ha åpensindige jøder enn trangsynte rasister for å være helt ærlig. For meg er etnisitet ganske urelevant. Jeg mener at mennesker burde ha like rettigheter uansett om de er jøder, muslimer eller det du omtaler som normenn. Men nei, jeg mener ikke vi skal krenke andre mennesker, selv om det bare blir 'ett par stykker' (du har tydligvis konkludert med at dette krenker 2 jøder) så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Det er ikke snakk om 2 jøder, men ganske få. Jeg ønsker Jødene velkommen til å bo i landet som alle andre, men dersom dem ønsker å flytte ser jeg ikke at det skal være et problem, ihvertfal ikke et såpass stort problem at det går over barns grunnleggende rettigheter. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Så du mener at dersom et par jøder hadde flyttet ut av norge ville dette vært et problem for vår nasjon? Vi trenger mennesker, men om et par stykker forsvinner er ikke det noe stort problem. Men hva mener du Priim, er denne lille andelen jøder en såpass stor ressurs for Norge at dem ikke kan unværes, og i såfall hvorfor? Jeg vil heller ha åpensindige jøder enn trangsynte rasister for å være helt ærlig. For meg er etnisitet ganske urelevant. Jeg mener at mennesker burde ha like rettigheter uansett om de er jøder, muslimer eller det du omtaler som normenn. Men nei, jeg mener ikke vi skal krenke andre mennesker, selv om det bare blir 'ett par stykker' (du har tydligvis konkludert med at dette krenker 2 jøder) så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Det er ikke snakk om 2 jøder, men ganske få.Jeg ønsker Jødene velkommen til å bo i landet som alle andre, men dersom dem ønsker å flytte ser jeg ikke at det skal være et problem, ihvertfal ikke et såpass stort problem at det går over barns grunnleggende rettigheter. Det var du som nevnte ett par. Uansett så argumenterer du det som en verdisak fremfor å faktisk ta for seg problemet med omskjæringen i seg selv. Noe som er ganske snevert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Så du mener at dersom et par jøder hadde flyttet ut av norge ville dette vært et problem for vår nasjon? Vi trenger mennesker, men om et par stykker forsvinner er ikke det noe stort problem. Men hva mener du Priim, er denne lille andelen jøder en såpass stor ressurs for Norge at dem ikke kan unværes, og i såfall hvorfor? Jeg vil heller ha åpensindige jøder enn trangsynte rasister for å være helt ærlig. For meg er etnisitet ganske urelevant. Jeg mener at mennesker burde ha like rettigheter uansett om de er jøder, muslimer eller det du omtaler som normenn. Men nei, jeg mener ikke vi skal krenke andre mennesker, selv om det bare blir 'ett par stykker' (du har tydligvis konkludert med at dette krenker 2 jøder) så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Det er ikke snakk om 2 jøder, men ganske få. Jeg ønsker Jødene velkommen til å bo i landet som alle andre, men dersom dem ønsker å flytte ser jeg ikke at det skal være et problem, ihvertfal ikke et såpass stort problem at det går over barns grunnleggende rettigheter. Det var du som nevnte ett par. Uansett så argumenterer du det som en verdisak fremfor å faktisk ta for seg problemet med omskjæringen i seg selv. Noe som er ganske snevert. Det er du som startet diskusjonen vedrørende verdien på jøder. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det er du som startet diskusjonen vedrørende verdien på jøder. Basert på ditt håpløse utsagn angående dem. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 ...så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Forbud mot omskjæring = jødeutdrivelse. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 ...så mener jeg at jødeutdrivelse er noe vi ble ferdige med i 1945. Men det gir heller ikke jødene rett til å lemleste sine barn. Forbud mot omskjæring = jødeutdrivelse. Dine ord. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Nei det vil bli den internasjonale pressens ord så fort Norge finner på noe slikt. Og det er vel noe av det peneste som kommer til å hagle over oss. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Dersom vi legger frem forbudet på den måten Evelen fremstiller sine synspunkter på vil vi få ett slikt stempel. Dersom vi anser det som risikabelt og derav barnemisshandling stiller saken seg i ett annet lys. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Uansett hvordan du fremstår det skal jeg love deg at stemplene vil skylle over oss. Du kan ikke forby jødenes mest fundamentale tradisjon uten at det skjer. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Altså, jeg støtter ulovligsering av omskjæring (om det ikke har noe medisinsk for seg) og har gjort det lenge. Men om vi skulle fått et slik forbud i Norge, hvordan skal vi da håndtere folk som drar ut av landet for å omskjære barna sine? Dette blir vel ulovlig? Hvordan skal vi forholde oss til det om det blir oppdaget? For noe åndssvakt tull du kommer med her. Nøyaktig samme argumenter kan man si om omskjæring av jenter, men det er fortsatt ulovlig. Vil du på dette grunnlaget gjøre omskjæring av jenter lovlig? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Altså, jeg støtter ulovligsering av omskjæring (om det ikke har noe medisinsk for seg) og har gjort det lenge. Men om vi skulle fått et slik forbud i Norge, hvordan skal vi da håndtere folk som drar ut av landet for å omskjære barna sine? Dette blir vel ulovlig? Hvordan skal vi forholde oss til det om det blir oppdaget? For noe åndssvakt tull du kommer med her. Nøyaktig samme argumenter kan man si om omskjæring av jenter, men det er fortsatt ulovlig. Vil du på dette grunnlaget gjøre omskjæring av jenter lovlig? Nei? Som jeg skrev i innlegget du faktisk siterer så støtter jeg forbud mot omskjæring som de har i Frankrike. Jeg lurer på hvordan regelverker er rundt det jeg beskriver her, om du ikke har bedre å komme med foreslår jeg at du leser det du kritiserer. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Har hørt om kvinner som synes omskjærte peniser er mer estetiske. Hvorfor de skal se på peniser i slapp tilstand flyr over hodet mitt, ellers går jo huden bak og den ser lik ut. Kanskje et noen hundre, kanskje tusen døde i året er verdt det, i tillegg til alle problemene. Det er jo heller ikke særlig godt for kvinnene å ha en mann med omskjært penis heller, med tanke på at du drar på en inntørket daddel, som ikke lenger har følelser igjen og må knuse innvollene for å få noe ut av sexen. Wow, du må ha lite å gjøre der du sitter og prøver å bruke alt du kommer over for å anklage kvinner og sette menn i offerrollen.. Til å med starte minst to brukere.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Uansett hvordan du fremstår det skal jeg love deg at stemplene vil skylle over oss. Du kan ikke forby jødenes mest fundamentale tradisjon uten at det skjer. Vi nekter da vitterlig andre kulturer fundamentale tradisjoner, det kan være greit å opplyse å vise til hvorfor vi velger å ta for oss ett eventuelt forbud, at det er for å verne barn sine interesser. Dersom folk i voksen alder ønsker å omskjæres burde jo dette naturligvis være stuereint. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Vi nekter da vitterlig andre kulturer fundamentale tradisjoner, det kan være greit å opplyse å vise til hvorfor vi velger å ta for oss ett eventuelt forbud, at det er for å verne barn sine interesser. Dersom folk i voksen alder ønsker å omskjæres burde jo dette naturligvis være stuereint.Men følg litt med da! Det er ikke andre kulturer som eier verdens største mediehus? Det er ikke andre kulturer som har størst innflytelse i Washington DC? Det er ikke andre kulturer som har blitt systematisk diskriminert opp igjennom historien? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Vi nekter da vitterlig andre kulturer fundamentale tradisjoner, det kan være greit å opplyse å vise til hvorfor vi velger å ta for oss ett eventuelt forbud, at det er for å verne barn sine interesser. Dersom folk i voksen alder ønsker å omskjæres burde jo dette naturligvis være stuereint.Men følg litt med da! Det er ikke andre kulturer som eier verdens største mediehus? Det er ikke andre kulturer som har størst innflytelse i Washington DC? Det er ikke andre kulturer som har blitt systematisk diskriminert opp igjennom historien? Beklager, men konspirasjonsteorier går ikke igjennom mitt bullshit-filter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Ikke mitt heller. Det er derfor jeg allerede på første side sa "Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker, men jeg vil likevel si at det er innenfor grensene å si at en del mediehus i USA eies av jøder." Det er utenfor konspirasjonsteori å si at det finnes jødisk lobby i USA. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hadde jeg vært villig til å se over sammenhengen engang til så hadde jeg spurt etter den. Men det blir å kaste bort din tid å overbevise meg. En dag ser jeg det kanskje selv. Men det virker bare for fjernt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Selv tror jeg dette er en lite fillesak som omverden ikke vil bry seg særlig med. Vi forbyr jo høylytte bønnerop de aller fleste steder allerede og jeg kan ikke akkurat si vi har fått hverken muslimene eller resten av verden på nakken pga det. Man skal respektere andres kultur, men ikke dersom den er til skade for andre, og ihvertfal ikke der konsekvensen er permanent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå