Isbilen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Omskjæring av gutter, samme hva man måtte mene om det, er som regel et vanlig inngrep som ikke gir noe funksjonstap.All den tid forhuden har en funksjon, så vil fjerning av forhuden medføre tap av forhudens funksjon. Per definisjon et funksjonstap. Vil du gå inn på en diskusjon om forhuden har funksjon eller ikke? Poenget er at det er stor forskjell på mannlig og kvinnelig omskjæring. Nøyaktigheten av bruken av "funksjonstap" trenger vi ikke være enige om. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Jeg kan kjønnslemleste en kvinne på en slik måte at hun får langt mindre funksjonstap enn om jeg hadde kjønnslemlestet en mann. (forresten, premiere på setning!) Om du tvangslemlester min penis vil det i aller høyeste grad gi tap for dens funksjonalitet. Endret 27. april 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Tøys. En omskåret penis fungerer mer eller mindre akkurat som en uomskåret penis. Eieren kan urinere og nyte et sexliv som alle andre, selv om onani-teknikkene nok blir litt annerledes. Folk diskuterer jo faktisk hva som er best av omskåret og vanlig, og prosedyren er sågar standard behandling mot enkelte problemer. Det er ingen som diskuterer hva som er best av en omskåret og urørt vagina. Omskjæring av kvinner er inngrep i kjøtt. Omskjæring av menn er å fjerne en hudflik. Poenget er at det ikke er rart at jussen behandler de to tingene forskjellig. Jeg synes også omskjæring av guttebarn er en uting, men benytter meg av anledningen til å velge mine kamper. Endret 27. april 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Omskjæring av kvinner kan være like mye fjerne hudflik som hos menn. Og om du ser deg rundt i verden så oppdager du at dette forekommer særlig i vesten. Helt klart en tanke bak som sier "hva er best, omskjært vagina eller ikke?". Endret 27. april 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Har hørt om kvinner som synes omskjærte peniser er mer estetiske. Hvorfor de skal se på peniser i slapp tilstand flyr over hodet mitt, ellers går jo huden bak og den ser lik ut. Kanskje et noen hundre, kanskje tusen døde i året er verdt det, i tillegg til alle problemene. Det er jo heller ikke særlig godt for kvinnene å ha en mann med omskjært penis heller, med tanke på at du drar på en inntørket daddel, som ikke lenger har følelser igjen og må knuse innvollene for å få noe ut av sexen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Hei ditt troll, du kjører på som vanlig? 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Om du skal straffe foreldre som får barna sine omskjært så reiser alle jøder ut av landet. Da får du et helvetes spetakkel internasjonalt i all overskuelig fremtid. Ingen politikere i Norge tør kjempe imot dette. Det er ganske smal sak å forsvare at vi står i mot lemlestelse av barn. Vi nekter folk mer vitale ting enn å kunne lemleste sine barn her i landet. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Altså, jeg støtter ulovligsering av omskjæring (om det ikke har noe medisinsk for seg) og har gjort det lenge. Men om vi skulle fått et slik forbud i Norge, hvordan skal vi da håndtere folk som drar ut av landet for å omskjære barna sine? Dette blir vel ulovlig? Hvordan skal vi forholde oss til det om det blir oppdaget? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Altså, jeg støtter ulovligsering av omskjæring (om det ikke har noe medisinsk for seg) og har gjort det lenge. Men om vi skulle fått et slik forbud i Norge, hvordan skal vi da håndtere folk som drar ut av landet for å omskjære barna sine? Dette blir vel ulovlig? Hvordan skal vi forholde oss til det om det blir oppdaget? Vi kan ikke kontrolere medisinske inngrep i utlandet. Folk reiser jo over landregrenser for å ta abort etter 12 uker også. Men det vil komplisere tiltaket. Man kan jo også koble inn barnevernet og frata dem barna pågrunn av lemlestelse. Det er jo gjerne den løsningen som fjerner problemet helt. Selv om det gjerne er en ytterste konsekvens. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Altså jeg er mer redd for at jøder kommer til å omskjære barna sine i smug og enda mer uforsvarlig en de gjør i dag. Tror ikke det er noe ekte risiko for at vi mister dem alle Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Altså jeg er mer redd for at jøder kommer til å omskjære barna sine i smug og enda mer uforsvarlig en de gjør i dag. Tror ikke det er noe ekte risiko for at vi mister dem alle Det er jo naturligvis noe dem kommer til å gjøre. Men da får dem innfinne seg med at akkurat dette får konsekvenser. Det juridiske kan løses på mange måter. Om du misshandler din familie på sydenferie er du fortsatt strafferettsligforfølgbar når du kommer hjem. Endret 28. april 2014 av Priim Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Man kan jo også koble inn barnevernet og frata dem barna pågrunn av lemlestelse. Det er jo gjerne den løsningen som fjerner problemet helt. Selv om det gjerne er en ytterste konsekvens. Igjen, du får et internasjonalt helvete. Forholdet til India sto på spill ved at ett enkelt par ble fratatt barnet sitt. Om barnevernet skulle frata alle jøder og mange muslimer barna sine, så vil vi sitte igjen i et land som er boikottet av store deler av verdenssamfunnet. Fordømmelsene vil hagle. Og ja, du har rett, men er du villig til å miste for eksempel halve lønna di for det? Jeg beundrer kompromissløsheten din, kanskje jeg bare burde slenge meg med. Men det blir også surt med en slik nedgang Norge vil gå imøte internasjonalt. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Klart! Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Jødene vil bry seg. Da en tysk by/delstat (husker ikke nøyaktig) hadde forbud mot omskjæring (eller dømte imot et foreldrepar på grunn av omskjæring) så ble det avisoppslag i Israel. Og jøder er det i alle land. Og mest innflytelse har de via amerikansk presse. Og samtlige muslimske land vil vel fordømme Norge samtidig, øke terrortrusselen fra ekstremister osv. Mens kanskje flere land i vest-europa vil bry seg mindre. Men artig tanke egentlig, hva skal vi med jødene? Selv om man har rett, så vil anklagene som kommer være så grove at det hjelper lite. Garantert at kjente fraser, symbolikk og sammenligninger fra 2. verdenskrig dukker opp. Norge blir som dr. Stockmann. Endret 28. april 2014 av Abigor Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Normenn er en så stor anndel av befolkningen at det hadde blitt problemer om alle Normenn reiste fra landet, men at noen reiste hadde ikke vært noe problem, det er i dag mange Normenn som reiser til utlandet og bosetter seg uten at det er problematisk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Normenn er en så stor anndel av befolkningen at det hadde blitt problemer om alle Normenn reiste fra landet, men at noen reiste hadde ikke vært noe problem, det er i dag mange Normenn som reiser til utlandet og bosetter seg uten at det er problematisk. Så det du impliserer her er at 'normenn' er mer verdt for Norge enn jøder? Hva er en normann? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Normenn er en så stor anndel av befolkningen at det hadde blitt problemer om alle Normenn reiste fra landet, men at noen reiste hadde ikke vært noe problem, det er i dag mange Normenn som reiser til utlandet og bosetter seg uten at det er problematisk. Så det du impliserer her er at 'normenn' er mer verdt for Norge enn jøder? Hva er en normann? Normenn er samlet mer verd fordi vi er flere. 10 jøder er like mye verd som 10 normenn, men 3 mill normenn er mer verd en 200 jøder, eller hva nå forholdet er irl. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kan ikke helt skjønne at vi skal være så redde for at jødene flytter ut, for det første tror jeg ikke det ligger noe i de truslene og for det andre, dersom dem flytter ut, hva er egentlig problemet, har vi virkelig så brukt for disse jødene? Dersom underbefolkning er problemet står det da flere i kø for å komme til Norge. Norge fremstår som en pinglenasjon. Vi har da godt med penger, litt press fra utlandet bør vi da kunne klare å holde ut, ikke at jeg ser helt hvorfor andre land skal bry seg om vårt forbud mot omskjæring. Kan du forklare meg hvem vi egentlig har bruk for i Norge? Har vi bruk for normenn i Norge? Normenn er en så stor anndel av befolkningen at det hadde blitt problemer om alle Normenn reiste fra landet, men at noen reiste hadde ikke vært noe problem, det er i dag mange Normenn som reiser til utlandet og bosetter seg uten at det er problematisk.Så det du impliserer her er at 'normenn' er mer verdt for Norge enn jøder? Hva er en normann?Normenn er samlet mer verd fordi vi er flere.10 jøder er like mye verd som 10 normenn, men 3 mill normenn er mer verd en 200 jøder, eller hva nå forholdet er irl. Tull og tøys. Du sa eksklusivt at du mener jøder bare kan dra fordi de ikke bidrar med noe. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Det var ikke det jeg leste, og av erfaring vet jeg at du kan lese ting i ditt hode som nødvendigvis ikke var slik det var skrevet.Nå skriver jeg fra iPad, men sjekk det siterte ordiner innlegget. Det står har vi brukt for disse jødene? Endret 28. april 2014 av Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå