Mannsbevegelse Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) I følge regjeringen.no (klikk for å se kilden), så har omskjæring av jenter som fører til døden en strafferamme på 10 år. Dagbladet meldte for en stund siden at det ikke skulle bli tatt ut tiltale mot legene som som førte til en guttunges død i fjor. Et inngrep som er helt unødvendig og fører til komplikasjoner 1-2% av gangene det blir utført og som ellers har lite hensiktsmessige konsekvenser. Om gutten derimot ble født som jente, som ble utført et verre, men likedan unødvendig ingrep på, ville han hatt litt beskyttelse under loven. Kanskje litt rettferdighet, som kunne vise at han hadde litt verdi også. Men nei, det hadde han ikke, selv en stjelt tyggispakke har høyre strafferamme enn dette. Hvor ble menneskeverdet av i Norge? Det eksisterer kun om du er jente, i det så likestilte Norge. Vi har ikke likestilling, vi har arbeid mot alle ufordeler kvinner har, mens fordelene blir beholdt. Det er kvinnesak, ikke likestilling, og skaper heller ikke likestilling. Les mer: mannsbevegelsen.com Hva tenker du? Endret 26. april 2014 av Mannsbevegelse 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg 00005 Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Jeg bryr meg ikke om verken kvinnebevegelse eller mannsbevegelse, men om grunnleggende menneskerettigheter. En grunnleggende menneskerettighet er(burde være) at ingen, under noen omstendigheter har lov til å utføre unødvendige kirurgiske inngrep på mennesker som ikke er myndige til å velge det selv. Endret 26. april 2014 av 00005 10 Lenke til kommentar
Mannsbevegelse Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Jeg bryr meg ikke om verken kvinnebevegelse eller mannsbevegelse, men om grunnleggende menneskerettigheter. En grunnleggende menneskerettighet er at ingen, under noen omstendigheter har lov til å utføre unødvendige kirurgiske inngrep på mennesker som ikke er myndige til å velge det selv. Bra det, er det jeg også. Setter bare fokus på at det ikke bare er kvinner som har ufordeler, og faktisk fordeler også. Rettferdighet er i vertfall ønsket. Endret 26. april 2014 av Mannsbevegelse 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Historisk sett bygger dette på den makten menn fra midtøsten har ved å gjemme seg bak tradisjon. En makt som særlig monoteistiske menn har brukt til å utføre uhyrlig smerte på uskyldige mennesker. Millioner av jenter blir kjønnslemlestet hvert år, og enda flere gutter blir det. Alt på grunn av Abrahams religioner, mannens galskap satt i system. Så fort du ønsker forbud mot omskjæring så vil menn som stammer fra midtøsten eller som har ideologi med inspirasjon fra midtøsten hyle ut om rasisme, nazisme og diskriminering. Det er dette som holder liv i jævelskapen. Endret 26. april 2014 av Abigor 1 Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Det er enkle beskyldninger å motbevise i en så viktig sak. Rasisme? "Jeg sier nettopp at INGEN skal utsettes for slike overgrep", for eksempel. Deres kultur er på vei ned. Det er den vestlige kulturen som skal erobre den globale posisjonen. Selvsagt. Dette er kun snakk om tid og naturlig utvikling, om enn påskyndet, så berolige dere med det. Endret 26. april 2014 av 00005 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Du sier at det er enkelt å overbevise. Du kjemper mot godt beskyttede minoriteter og mektige internasjonale interesseorganisasjoner. Det er snakk om menn med stor makt og innflytelse internasjonalt. Prøv å kjemp deg imot den jødiske lobbyen i USA. Du vil bli overdøvet av deres syn på saken. Endret 26. april 2014 av Abigor Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Du sier at det er enkelt å overbevise. Du kjemper mot godt beskyttede minoriteter og mektige internasjonale interesseorganisasjoner. Det er snakk om menn med stor makt og innflytelse internasjonalt. Prøv å kjemp deg imot den jødiske lobbyen i USA. Du vil bli overdøvet av deres syn på saken. Jeg har tidligere diskutert minoriteter i et demokrati, og fått hånlatter tilbake, jeg ønsker egentlig ikke å gå mer inn på det annet enn å referere til mine tidligere innlegg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Minoriteter må ha beskyttelse i et demokrati, de fleste velfungerende samfunn er bygget opp om dette prinsippet. Men alt har sin pris. Hvis menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i minoritet vil de utnytte dette. I samfunn der menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i majoritet finnes ikke problemstillingen. Du kan si hva du vil, menn med midtøstlig religion vil skrike høyt og de blir hørt. De har dessuten bygget seg opp mektige interesseorganisasjoner med stor politisk innflytelse. Så fort noen nevner forbud mot omskjæring i Norge så vil jødene si at da forlater de landet, alle tenker øyeblikkelig tilbake til andre verdenskrig, og vips var den saken ute av dagsordenen. Endret 26. april 2014 av Abigor 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Ingen tvil om at det vil være en betydelig politisk kostnad å forby omskjæring. Samtidig er det neppe noen helsemessig gevinst på kort sikt. Siden de som vil gjøre dette er religiøst motiverte så gir de blaffen i hva Norges lover sier. Men nå ser det jo ut som vi heller kommer til å ta omskjæring inn på norske sykehus (om enn med egenandel). Det er vanskelig å få verden fremover når man kjemper mot religiøse tradisjoner. Endret 26. april 2014 av EternalSunshine Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Minoriteter må ha beskyttelse i et demokrati, de fleste velfungerende samfunn er bygget opp om dette prinsippet. Men alt har sin pris. Hvis menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i minoritet vil de utnytte dette. I samfunn der menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i majoritet finnes ikke problemstillingen. Du kan si hva du vil, menn med midtøstlig religion vil skrike høyt og de blir hørt. De har dessuten bygget seg opp mektige interesseorganisasjoner med stor politisk innflytelse. Så fort noen nevner forbud mot omskjæring i Norge så vil jødene si at da forlater de landet, alle tenker øyeblikkelig tilbake til andre verdenskrig, og vips var den saken ute av dagsordenen. Men majoriteten ønsker ikke kjønnslemlestelse av verken gutter eller jenter. Så hvordan legitimierer du denne minoriteten som gjør det? Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Minoriteter må ha beskyttelse i et demokrati, de fleste velfungerende samfunn er bygget opp om dette prinsippet. Men alt har sin pris. Hvis menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i minoritet vil de utnytte dette. I samfunn der menn som ønsker å kjønnslemleste barn er i majoritet finnes ikke problemstillingen. Du kan si hva du vil, menn med midtøstlig religion vil skrike høyt og de blir hørt. De har dessuten bygget seg opp mektige interesseorganisasjoner med stor politisk innflytelse. Så fort noen nevner forbud mot omskjæring i Norge så vil jødene si at da forlater de landet, alle tenker øyeblikkelig tilbake til andre verdenskrig, og vips var den saken ute av dagsordenen. Dette er ikke et narkotikaforbud. Dette er et fysisk synlig forbud alle kan gardere seg mot. Alle går i en offentlig skole. Er årsaken til at alle arabiske ikke kan dusje i en offentlig dusj på grunn av at de er omskjærte, slik som i dag, endres dette via deres foreldre til noe annet. Men da burde det være en obligatorisk helseundersøkelse etterpå for å avkrefte mistanken mot kjønnslemlestelse. Uansett er alle gutter, uansett rase, til legeundersøkelse for å se til at testiklene har kommet ned, som ett eksempel på en mulighet for å finne ut av dette. Og er de omskjærte, vil foreldrene få en straff. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Om du skal straffe foreldre som får barna sine omskjært så reiser alle jøder ut av landet. Da får du et helvetes spetakkel internasjonalt i all overskuelig fremtid. Ingen politikere i Norge tør kjempe imot dette. Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Nja. Hvis det er så viktig for dem. De får ha sine synagoger, og de får tro hva de vil, men de får ikke skjære forhuden av guttebarn. La dem flytte. Det vil få mindre konsekvenser enn å gi fredsprisen til Xiabo. For forskjellen er at Israel og Norge er på samme linje, når det gjelder alt annet enn.. hva skal vi kalle det? Religion? Føles litt middelaldersk ut, på sitt beste. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Vi har ikke likestilling, vi har arbeid mot alle ufordeler kvinner har, mens fordelene blir beholdt. Det er kvinnesak, ikke likestilling, og skaper heller ikke likestilling. Les mer: mannsbevegelsen.com Hva tenker du? Jeg kan være delvis enig i det, men sammenligningen er urimelig. Omskjæring av kvinner er alltid kjønnslemlestelse. Omskjæring av gutter, samme hva man måtte mene om det, er som regel et vanlig inngrep som ikke gir noe funksjonstap. At det ofte utføres på umyndige er problemet, ikke selve omskjæringen. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Lurer på hva foreldrene tenker om saken jeg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Foreldrene til de omskjærte? De fryder seg, det er en fundamental del av deres identitet. Nja. Hvis det er så viktig for dem. De får ha sine synagoger, og de får tro hva de vil, men de får ikke skjære forhuden av guttebarn. La dem flytte. Det vil få mindre konsekvenser enn å gi fredsprisen til Xiabo. For forskjellen er at Israel og Norge er på samme linje, når det gjelder alt annet enn.. hva skal vi kalle det? Religion? Føles litt middelaldersk ut, på sitt beste. Det blir jo over og ut for Norge, vi blir utstøtt. Handelsavtaler med USA forsvinner, all internasjonal presse vil hagle over oss. Det blir drittslenging av dimensjoner, turister vil frafalle, eksporten minsker osv. All den tid vi lever i en komplisert verden så er det en svært høy pris å betale. Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker, men jeg vil likevel si at det er innenfor grensene å si at en del mediehus i USA eies av jøder. Altså eierne av verdens største nyhetsredaksjoner forsvarer omskjæring på sin hals. Lykke til... Endret 26. april 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Foreldrene til de omskjærte? De fryder seg, det er en fundamental del av deres identitet. Jeg tenkte spesifikt på foreldrene til denne ungen som døde. Er man så hjernevasket at man fortsatt tror på omskjering er rett etter en slik hendelse, eller går ting opp for en. Jeg undres Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Det kan vel være naturlig å tenke seg om, men det er lett å unnskylde omskjæring med dårlig behandling gjort av dårlige folk. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Omskjæring av gutter, samme hva man måtte mene om det, er som regel et vanlig inngrep som ikke gir noe funksjonstap.All den tid forhuden har en funksjon, så vil fjerning av forhuden medføre tap av forhudens funksjon. Per definisjon et funksjonstap. Vil du gå inn på en diskusjon om forhuden har funksjon eller ikke? 2 Lenke til kommentar
00005 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Foreldrene til de omskjærte? De fryder seg, det er en fundamental del av deres identitet. Nja. Hvis det er så viktig for dem. De får ha sine synagoger, og de får tro hva de vil, men de får ikke skjære forhuden av guttebarn. La dem flytte. Det vil få mindre konsekvenser enn å gi fredsprisen til Xiabo. For forskjellen er at Israel og Norge er på samme linje, når det gjelder alt annet enn.. hva skal vi kalle det? Religion? Føles litt middelaldersk ut, på sitt beste. Det blir jo over og ut for Norge, vi blir utstøtt. Handelsavtaler med USA forsvinner, all internasjonal presse vil hagle over oss. Det blir drittslenging av dimensjoner, turister vil frafalle, eksporten minsker osv. All den tid vi lever i en komplisert verden så er det en svært høy pris å betale. Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker, men jeg vil likevel si at det er innenfor grensene å si at en del mediehus i USA eies av jøder. Altså eierne av verdens største nyhetsredaksjoner forsvarer omskjæring på sin hals. Lykke til... Jepp, der det ikke koster noe er vi ekstremt prinsippfaste og idealistiske, som nordmenn. Husk det. Inderlig. Endret 26. april 2014 av 00005 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå