Myztique Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Deluxe Pacman Pac-Mania Slamtilt Pucman Worlds Tetris fra 1988 http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.com/games/details.php%3Fid%3D1594 Double Dragon II: The Revenge XTreme Racing Clown-O-Mania MegaBall v4.0 Aladdin The Simpsons : Bart vs. the World Kikstart II Formula One Grand Prix Bubble Bobble Superfrog Jeg ønsker meg disse spillene. Lurer på om noen har de og kan kopiere og selge til meg? Har tomme disketter om du trenger det. Jeg bor i Oslo-området hvis du kan møtes her, betaler ellers for frakten dersom du bor langt unna. Endret 26. april 2014 av Myztique Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Deluxe Pacman Pac-Mania Slamtilt Pucman Worlds Tetris fra 1988 http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.com/games/details.php%3Fid%3D1594 Double Dragon II: The Revenge XTreme Racing Clown-O-Mania MegaBall v4.0 Aladdin The Simpsons : Bart vs. the World Kikstart II Formula One Grand Prix Bubble Bobble Superfrog Jeg ønsker meg disse spillene. Lurer på om noen har de og kan kopiere og selge til meg? Har tomme disketter om du trenger det. Jeg bor i Oslo-området hvis du kan møtes her, betaler ellers for frakten dersom du bor langt unna. Det burde være enkelt å finne disse på nettet. Google litt du Lenke til kommentar
Myztique Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Det burde være enkelt å finne disse på nettet. Google litt du Ja, men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal få de på disketter, når jeg ikke har diskettstasjon på PC-en. Vil spille spillene på selve A 600 og joysticks-ene jeg har liggende hjemme Endret 3. mai 2014 av Myztique Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Veldig godt poeng....hmm.. Kan denne fungere tro? Lenke til kommentar
Myztique Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Veldig godt poeng....hmm.. Kan denne fungere tro? Kanskje det. Skal sjekke nærmere og ha det som plan B dersom ingen melder seg Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Vil anbefale deg på det sterkeste å bare bite i det sure eple og invistere i det utstyret du trenger for å overføre spill fra PC til Amiga. Når du først har begynt å leke med amigaen igjen så vil du garantert få lyst på flere spill etterhvert. Dette er hva du trenger: EasyADF http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=440 CFcard - Dette kan du legge til når du bestiller EasyADF, eller så kan du bare kjøpe ett i de fleste norske butikker som selger minnekort. Jeg bruker et Sandisk 4gb kort CF-kortleser til PC - Dette tror jeg også du finner i mange norske butikker, selv har jeg kjøpe en mulitleser på Ebay EDIT: Du kan IKKE overføre Amigaspill til diskett på en PC, diskettstasjonen på en PC og en Amiga er helt forskjellig. For å lese/skrive Amigadisketter på en PC så må du kjøpe ett ganske dyrt adapter, og jeg tror ikke adapteret er i produsjon lengre. EDIT2: Hvis du ikke har imot å legge litt mer penger i dette så kan du kjøpe en HD og Accelerator til Amigaen. På den måten kan du installere ALLE Amigaspill du vil på HDen uten å tenke på disketter og starte de rett fra Workbench. Denne metoden er den aller beste, men vær forberedt på å lese en del guider, knoting og banning før du får det til:) Du må nok også regne med en invistering på 1000-1400kr. Dette er metoden jeg selv bruker. Jeg skulle egentlig bare få meg en HD til Amigaen, men så ballet det på seg. Jeg angrer ikke, men jeg vil ikke gå igjennom all koting det var med å få det til å fungere en gang til. Kort oppsumert: EasyADF er den letteste metoden, men er litt tungvint med tanke på all diskettkopiering og problemer man kan få med å lese disketter på en 20-30år gammel diskettstasjon HD og Accelerator er dyrt og knotet å sett opp, men når alt fungere er det veldig lettvint og du slipper å tenke på disketter og gammel diskettstasjon. Endret 3. mai 2014 av Houdini Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Eg har nok nokre av desse her, men dei er nedpakka saman med diverse Amigamaskiner. Uansett er eg einig med dei som seier det hadde vore ei betre løysning å finne ein måte å overføre filer mellom Amigaen og PCen på, eller eventuelt å få Amigaen på nett, t.d. med ein slik: http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=116 Når det gjeld overføring ved hjelp av diskettar, er det faktisk ikkje umogleg, dersom A600a di har harddisk, tilstrekkeleg med RAM, eller ein ekstra diskettstasjon. Det er riktig som folk seier, at ein vanleg PC-diskettstasjon ikkje kan lese Amiga-formaterte-diskettar. Ei Amiga-maskin kan derimot, med rett programvare, lese PC-formaterte DD-diskettar. Det er då mogleg å legge ADF-filer inn på desse (som filer i filsystemet), overføre dei til Amigaen, og so skrive dei til diskettar med Amigaen sin diskettstasjon. Dette er ein litt tungvint og tidkrevande måte å gjere det på, og den krever ein del kunnskap, men mogleg er det. Uansett, eg ville ha satsa på å få maskina på nett, eller å overføre filer ved hjelp av PCMCIA-kort. Kay Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) KayAU. Den metoden var jeg ikke klar over. Men blir ikke ADF filer for stor til å legge rett inn på en DD-formatert diskett? Jeg mener DD-disketter er på 720kb, mens ADF-filer er på 800-900kb. Da må man i alle fall begynne med ned/oppakking av filer, og da blir jo hele prossessen nesten mer knotete enn oppsett av WHDload (HD og Accelerator). Endret 3. mai 2014 av Houdini Lenke til kommentar
superhagjen Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Kjøp gamle amiga-spel på ebay ! Har gjort dette sjøl uten problem Får tak i det aller meste der !Nåken her som forresten har ein "Suzo Arcade" Joystick liggande nedpakka ? Er VELDIG intressert i å kjøpe ein sånn... Og den er umulig å finne på nettet... :/ - Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå