Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rimelig sykkel til det meste?

Celestrian

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg en ny sykkel og jeg tenker da i utgangspunktet en sykkel som kan brukes til det meste, men har ikke greie på "sykkelspesifikasjoner".

I utgangspunktet har jeg sett meg ut denne:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykkel/merida-crossway-striker-hybridsykkel-2014/p/1097697_1_style

Den har vel hydrauliske skivebremser?

Det jeg lurer mest på er det med kranken. Har den 48 på det tyngste? Vil det normalt sett være nok dersom jeg også ønsker å sykle som trening? Jeg har et par mil til jobb, tenkte å prøve å sykle et par dager i uka, og litt kjedelig dersom giret blir for lett...

Eller er det slik at det er stor forskjell og jeg absolutt bør gå for 50 på den fremste kranken (eller hva man kaller det...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva du mener med det meste. Jeg synes slike sykler faller mellom to stoler. De har ikke dekklaring til terreng, men kommer likevel med en dempegaffel.

Hvis du har tenkt deg ut i grovere grusveier eller terreng blir dette for spinkelt, hvis dette ikke er på programmet ville jeg ha funnet noe uten dempegaffelen.

Bremsene er hydrauliske, ja. Men sjekk tilgjengelighet av bremseklosser.

Når det gjelder giring så er forskjellen mellom 48t og 50t kun 4%. 48/11 på en slik sykkel gir deg 52km/t med en kadens på 90. Jeg tenker du ikke greier dette annet enn i nedoverbakkene, så nei du trenger nok neppe noe større foran.

Lenke til kommentar

Var tilbud på lokale MX-sport' en DBS logic til 2500, ingen dempere, grei ramme, billige og greie shimano (acera) gir. Har hatt min i snart 2 år nå, helt fult ut brukendes. (Tilnærmet ikke slitt, siden den har stått innendørs når den ikke er i bruk.)

Tipper det er noe som vil passe bra til og fra jobb, når det er såpass billig er man ikke livredd for det heller.

Ikke unødvendig avanserte deler som kan være stress og justere/vedlikeholde.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...