m4rv Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Hei, Har frem til nå benyttet meg av boxee box fra Dlink, men sitter nå å vurderer noe annet. Har dere noen forslag anbefalinger til hva jeg bør velge? Enheten skal stort sett benyttes til å se film/serier fra nettverksdisk/server. En pc som ikke tar for mye plass og bråker for mye? Og tar gjerne imot forslag på programvare som er best egnet til mediesenter! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Programvare må vel uten tvil være Plex. Den er overlegen det meste annet jeg har prøvd. Ellers fungerer Chromecast og Plex veldig bra sammen Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Plex er plug-and-play, men skal man virkelig ha god programvare med ~uendelige valgmuligheter så installerer man XBMC og glemmer alt annet. Problemet med Plex er at det krever at en enhet har server-programmet kjørende, mens HTPC-en kjører klienten. XBMC krever bare delt mappe (eller annen fildeling etter ønske) og at "server" er påslått og koblet til nettverket. Dessuten er XBMC nydelig å se på, og man kan bruke f. eks. iPad eller mobiltelefon med Android som fjernkontroll (enten klassisk fjerkontroll eller som katalog). XBMC tar følgelig litt lengre tid å sette opp enn Plex, men er i mine øyne den desidert beste løsningen på lengre sikt. Fordelene med Plex er da at det er rasende enkelt å sette opp, samt at man kan bruke Plex også på iPad for å se film, XBMC har bare støtte for fjernkontroll på iPad. Som hardware kan jeg jo foreslå Intel NUC. Om man bare skal se film og TV-serier holder det med Celeron- eller i3-versjonen, selv har jeg kraftigste i5-versjonen og det er strengt tatt overkill så det holder. Husk bare å kjøpe HDMI til mini-HDMI kabel med... Men --- hvorfor vil du bytte ut Boxee Box-en din? Er den for puslete, trenger du støtte for noe annet, ønsker du å kjøre Windows på den, eller har du rett og slett bare lyst å bruke penger på noe nytt? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Chromecast med "Videostream for Chromecast" og Remote Desktop er alt jeg trenger. Spiller alt jeg har prøvd i topp kvalitet, og det beste er at det er så og si ingen komplisert set up. Plug and play! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå