Gå til innhold

Sykkeltur - utstyr


acopaco

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Jeg og noen kompiser skal på sykkeltur i sommer, problemet er at jeg mangler en god del utstyr.. Vi har tenkt å sykle ved kysten og ta båt på enkelte strekninger. Turen er ikke helt planlagt enda, men vi har tenkt å være borte i tre-fire dager (enten ligge i campinghytter eller ta med telt).

Siden jeg ikke sykler så mye til vanlig har jeg ikke alt av utstyr som trengs til denne turen. Jeg har de mest nødvendige tingene (hybridsykkel, vanlige pedaler), men jeg mangler en god del. Dessuten er jeg student, og da sier det seg selv at budsjettet ikke er så stort:

- Bør jeg bytte til klikk-pedaler/kombi-pedaler? Jeg vil anta at det er bedre å sykle med det, men det medfører at jeg må kjøpe sykkelsko.
- Er det smartere med bagasjebrett (og vesker på begge sider av sykkelen) enn sekk? Det må jeg i tilfelle kjøpe.
- Trenger jeg sykkelbekledning (gul jakke, sykkelbukse) eller holder det med vanlige treningsklær + shorts og t-skjorte?
- Må jeg ha lys på styret (er det påbudt) og bakpå sykkelen?

Jeg har kanskje glemt noe, men som dere ser er det mange ting jeg kan/bør kjøpe. Hva bør jeg velge, og er det noen ting jeg absolutt ikke trenger? Har som sagt ikke så god råd..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke så mye om sykkel, men det kan være lurt å kjøpe litt klær, som sykkeltights. Tror kanskje man må ha lykt foran, men tror faktisk man kan få bot, men er vell ikke så sannsynlige for at dere blir tatt ;) kjøp det viss du har tenkt å sykle mye på kveldene

Lenke til kommentar

Hvor langt skal dere sykle hver dag? Sykkelsko og klikkpedaler hjelper til å hindre ubehag i føttene, men det er viktig å bli fortrolig med de først. Du får sykkelsko som er helt OK å gå med, men det er da gjerne et kompromiss med hvor gode de er å sykle på.

 

Jeg ville så avgjort prioritert å fått montert bagasjebrett og sidevesker. Det er en enorm forbedring sammenlignet med å bruke sekk på ryggen.

 

Du må ha lys hvis du skal sykle i skumring/mørke.

 

Husk å ta med grunnleggende verktøy og reservedeler: Kjede, slange, eiker, lappesaker, reservedekk eller dekklapper (Forskjellig fra lapper for slanger, disse brukes for å dekke rifter i dekkene, ikke for å være lufttette. Oppklippede stykker av gamle slicks gjør jobben)

 

Gode sykkelklær forebygger gnagsår og sadelsår. Anbefales.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...