Nilsen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Har 240 GB, og kan gjøre maskinen din kvikkere.Konkurranse: Helgekonkurransen er åpen: Vinn en kraftig SSD Lenke til kommentar
olescza Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall... Lenke til kommentar
TheRoyalTNT Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Håper jeg vinner. Kunne trengt litt mer kraft i PC-en min. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall... Da må du lese enda grundigere 8 Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall... Da må du lese enda grundigere Tror han sikter til måten spørsmålet er formulert. Hvis man ser på spørsmål 2, så er HW flinke til å spesifisere "ifølge spesifikasjonene". Dermed er det fort gjort (og ikke galt) å tenke at spørsmål 3 dermed tar utgangspunkt i selve testen de har utført, ettersom de ikke ender spørsmålet med samme tilleggsopplysning. Ja, man finner svaret i testen, men HW kjørte kanskje litt raskt i svingene. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Er det ikke at oversælge den at kalde den "kraftig"? For nok er den fin hurtig med sata3 og 525MB/s W, men mig forekommer 240Gb i underkanten i 2014. Medmindre det da er med brug af et andet medie til lagring af billeder+video med mere. De første mindst 100Gb ryger lynhurtigt til W8, pagefile, hibernate, system restore, recovery partition... (Har lige sat en 1Tb sdd i min TP Yoga, da den medfølgende 256Gb SSD var næsten fuld, hvoraf 130Gb user-data) Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Kraftig = hurtig på norsk i denne sammenheng Endret 26. april 2014 av TXD1979 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 på spørsmål 3 stemmer ikke noen av alternativene med det OCZ sier selv på sine sider, men stemmer med det som står i testen, så tror spørsmålene må ha vært lagd fra testen, og man har rundet av tallet litt når man skrev testen. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) på spørsmål 3 stemmer ikke noen av alternativene med det OCZ sier selv på sine sider, men stemmer med det som står i testen, så tror spørsmålene må ha vært lagd fra testen, og man har rundet av tallet litt når man skrev testen. Der er en fodnote på producentens hjemmeside der indikerer at de har lavet noget om med ny firmware, så det kan forklare forskellen, altså at oplysninger brugt i test/spørgsmål er målt med den gamle firmware. 3. Measured with Iometer 2010, 12 hour precondition to SNIA guidelinesPlease Note: Current performance specs reflect update to latest firmware. Endret 26. april 2014 av EskeRahn Lenke til kommentar
TheKrister2 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall... Det står under "? Bygd for konstant ytelse" og den er ganske enkel også (alle svarene står på den første sia) Lenke til kommentar
QualZy Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall... Jo, det står det. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data. hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Denne står jeg lett over. Jeg ofrer ikke en sata port for 240GB. Det er altfor lite. Hva med å heller lodde ut RevoDrive 350 480 GB som dere nettopp hadde til test? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Mulig dette er et dumt spørsmål, men passer denne inn i en mac mini 2014model? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data. hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden. Jeg reagerte på akkuratt det samme, men tolket det også som at 10GB er hva en kan i gjennomsnitt overføre hver dag gjennom diskens forventet levetid/garanti . Mulig jeg tar helt feil og er helt på jordet, men jeg er på ingen måte datakyndig. Så skulle gjerne hatt en bedre forklaring på den jeg og Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data. hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden. Jeg reagerte på akkuratt det samme, men tolket det også som at 10GB er hva en kan i gjennomsnitt overføre hver dag gjennom diskens forventet levetid/garanti . Mulig jeg tar helt feil og er helt på jordet, men jeg er på ingen måte datakyndig. Så skulle gjerne hatt en bedre forklaring på den jeg og Du har nok skjønt det riktig. Her menes det mengden data som kan skrives ganger antall overskrivinger før disken begynner å merke tidens tann, fordelt på garantitiden, og ikke hvor mye kan skrives per dag basert på diskens skrivehastighet. Siden de aller fleste ikke vil skrive så store mengder, vil den nok klare mange år med praktisk bruk, så denne blir nok skiftet ut med større kapasitet og raskere skriv/les før den ryker pga antall overskrivninger overgås. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 står i artikkel at det er 20GB daglig bruk. men jeg syntes ikke det høres spesiellt imponerende ut. la oss si at du overskriver de samme 20GB dataene hver dag. så betyr det fremdeles bare litt over 1000 overskrivninger Lenke til kommentar
Joachimmen Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Konkurransen ble avsluttet kl. 10 i dag, er vinneren fortsatt ikke trukket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå