corsa91 Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hei Jeg trener styrke annen hver dag. Er selv ny på treningssenteret og jeg har trent bryst og skulder for det meste i tilegg til løping. Men nå har jeg begynt å få tørr hud også under den får jeg en vort eller noe. Det gjør ikke vondt men den ser lit hoven ut akkurat der.Jeg er temmelig sikker på at det er vekten som har gjort det. Jeg brukte ikke hansker i starten. Har startet med det de siste ukene. Er sikker på at det er nedtrekk bred grep som er årsaken. Jeg pleier å miste kontakten med stanga og da drar jeg hånda høyere opp. På selve stanga er det sånne anti skli greier eller noe. Er det mulig å få de vekk. Ønsker ikke å ha de lenger. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Tenker du på træler? Det er i så fall helt normalt å få ved styrketrening, eller "vanlig" arbeid generelt. 1 Lenke til kommentar
-submariner- Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hei Jeg trener styrke annen hver dag. Er selv ny på treningssenteret og jeg har trent bryst og skulder for det meste i tilegg til løping. Men nå har jeg begynt å få tørr hud også under den får jeg en vort eller noe. Det gjør ikke vondt men den ser lit hoven ut akkurat der.Jeg er temmelig sikker på at det er vekten som har gjort det. Jeg brukte ikke hansker i starten. Har startet med det de siste ukene. Er sikker på at det er nedtrekk bred grep som er årsaken. Jeg pleier å miste kontakten med stanga og da drar jeg hånda høyere opp. På selve stanga er det sånne anti skli greier eller noe. Er det mulig å få de vekk. Ønsker ikke å ha de lenger. Dette går seg til etterhvert. Dersom du ikke er vant med å bruke hendene til noe annet enn på tastaturet og kjappe håndjagere, så har du ikke særlig tykk hud inne i hendene . Bare fortsett å bruke hendene du, så skal du se at det blir bedre etterhvert. Kan legge til at hendene mine ser (og føles) jævlige ut etter hver eneste økt med markløft. Kan forøvrig slenge med ett utsagn av Mark Rippetoe ang. bruk av hansker: "If you insist on using gloves, make sure they match your purse" Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Gni over området rett etter løft forhindrer det litt, da du tvinger blodgjennomløp. Grepsmessig: Hvis du plasserer stangen nærmere enden av fingrene hindrer du også at hud blir skvist noe som til en viss grad vil hjelpe. En vil få tykkere hud, det kan files ned. Eneste måten å forhindre det helt på er å ikke bruke hendene. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Få deg ett bedre grep og det vil bli bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå