strain Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hei, Sliter med at jeg ikke får aktivert SLI i Nvidia kontrollpanel da jeg flyttet to skjermkort over til en annen PC. Dvs at SLI-delen ikke er i kontrollpanelet i det hele tatt, og sliter med å finne grafikk-kort nummer to. Har fungert perfekt på PC1, men får det altså ikke til å virke på PC2. PC2 består av: Hovedkort: Asus P8Z77-V Deluxe - Har oppdatert til nyeste firmware PSU: Corsair HX 850w (Samme mengde watt som i PC1, så burde ikke stå på watten) GFX: 2stk MSI GTX 680 Når jeg setter i begge kortene, så fungerer bildet kun dersom jeg kjører kortet som står i slot 1. Fjerner jeg det kortet, så fungerer kortet i slot2 også. Men når begge kortene står i, så fungerer altså kun det ene. NB: Bruker samme SLI-bro som var i PC1, og har testet tilbake i den maskinen og ting fungerte smertefritt. I BIOS -> Advanced -> Advanced-tab -> System agent configuration -> NB PCIe configuration så får jeg følgende når begge står i:PCIEX16_1 Link speed x16 PCIEX16_2 Link speed Not present Dersom jeg fjerner kortet i slot1: PCIEX16_1 Link speed Not present PCIEX16_2 Link speed x16 Hva i alle dager er galt her? Håper noen har mulighet til å hjelpe til med dette! :-) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Ser ut som et lignende problem fra denne tråden http://www.tomshardware.co.uk/forum/387333-33-asus-p8z77-premium-gtx660tis-issue Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Driver problem kanskje? Slett alt som har med driveren å gjør. Også i sikkerhetsmodus. Last så ned ny og installer. Verdt å prøve hvertfall Lenke til kommentar
strain Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Ser ut som et lignende problem fra denne tråden http://www.tomshardware.co.uk/forum/387333-33-asus-p8z77-premium-gtx660tis-issue Er iallfall noe av det der. Opplever ikke noe frysing eller noe slikt, er kun det at PCen ikke vil oppdage begge kortene samtidig. Driver problem kanskje? Slett alt som har med driveren å gjør. Også i sikkerhetsmodus. Last så ned ny og installer. Verdt å prøve hvertfall Alt av drivere er slettet, og deretter reinstallert uten nytte, dessverre.. :-( Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Men prøvde du det som var fix fra den tråden da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Hva skjer om du setter kortet i det aller nederste x16-slotet? Lenke til kommentar
strain Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Men prøvde du det som var fix fra den tråden da? Har nå prøvd det som var fix der, men problemet er at andrekortet rett og slett ikke dukker opp noen plass. Får det ikke opp i BIOS, og heller ikke i GPU-z. Hvordan får jeg til å endre farten til 8x, og ikke 16x i PCI-E? Fant ikke noe om det i BIOS. Hva skjer om du setter kortet i det aller nederste x16-slotet? Får dessverre ikke plass der. Kjøleren er for stor, så det blir for kort avstand til PSU. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Let etter NB PCIe Configuration (under Advanced i Advanced Mode...) Ref Kap 3.5.4 i manual. Prøv å sette PCIEX16_1 og PCIEX16_2 til Gen2 Ang kommentaren til Noreng ... Plukk ut PSU slik at du får plass til å prøve det han foreslår. Endret 27. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå