Gå til innhold

Vannkjøling`s innkjøpsliste

CheatoN

Anbefalte innlegg

Skal i hovedsak kjøle CPU som er en i5 4670k. Kabinettet dette skal sitte i er et Cm storm trooper.

Kan ikke så veldig mye om de forskjellige delene og pumpene osv, men om noen kunne satt opp en liste fra en nettside så hadde det vært suuupert!

så hva trenger jeg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det mulighet for å endre på ting. Vinkler er kjekt å ha :) Satt opp en liste over hva som burde være med.

Er uenig i det du sier om PE modellen, så vil helst at du begrunner mer hva som er så dårlig med den.

Han trenger 6 nippler. 2 for hver komponent. 2 for rad, 2 for cpu blokk, 2 for pumpe/res. :) Svivler er opptil han.

Lenke til kommentar

Tykkelsen på radiatoren er avgjørende for kjøleeffekten. Jeg sier ikke at modellen du har satt opp er dårlig, jeg sier at XTX modellen er bedre.

6 nipler er riktig, jeg kommenterte ikke noe ang det antallet. Jeg påpekte at 8 vinkler var helt unødvenig (2 for mye..), og man trenger ikke en vinkel per nippel hvis man ikke har noen helt spesielle behov eller ønsker. Noen vinkler er som regel nødvendig for å få slangene på plass uten å få knekk/kink på dem, men generelt er det bedre med litt mer slange enn mange vinkler. Dette kan matematisk bevises vba Bernoulli's :) Nå kan man selvsagt argumentere med at denne loopen vil bli kort (kun en blokk), D5 pumpen leverer i bøtter og spann og det er over radiatoren man har størst trykktap. Men regel står like fult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...