.berZerk Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hei, jeg skal lage en lett nettside med noe grafer og alternativer, ikke noe som burde være alt for komplisert. Tingen er at jeg har liten til ingen kunnskap på dette og trenger litt veiledning på hvor jeg burde kjøpe domene osv osv. Er det noen som kan gi en nybegynner en del tips? Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Skal du kode selv eller lage med en nettsidelager av noe slag? Bruk GoDaddy.com + kupong (søk godaddy coupon) for domenet. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Med tanke på domene har jeg bare positive erfaringer med www.subsys.no. Har også testet www.one.com, men for min del tilbyr de for lite funksjonalitet med tanke på det jeg var ute etter. Endret 25. april 2014 av Nickless Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Skal du kode selv eller lage med en nettsidelager av noe slag? Bruk GoDaddy.com + kupong (søk godaddy coupon) for domenet. Jeg er villig til å prøve begge, har du erfaring med noen av de sidene nickless skrev? Var innpå godaddy.com og det så greit ut men kjøpte ikke noe foreløbig. Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 For meg var det ikke så nøye. Søkte etter noen gode, og fikk opp GoDaddy. Kjøpte GoDaddy på ei nettside jeg hadde. Etter kjøpet gjorde jeg ingenting. Når domenet gikk ut på dato forsvant det, og den ordinære gratis-nettadressen var eneste måten å komme seg dit på, for domenet som var betalt for var borte. Altså, skjønner ikke hva folk mener med erfaringer. Du betaler for et domene, også har du det. Det er ingenting å gjøre. Du må ikke kontakte dem daglig og sørge for at du har domenet fremdeles. Etter kjøpet har du aldri noe kontakt med selskapet igjen, annet enn at du betaler dem en og annen gang. Det er i hvert fall min erfaring. Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Vel, du har ting som oppetid, patching av servere og hvor mye trafikk de tillater mot siden per mnd da. Skal dette være til noe profesjonelt bruk? Eller er det en privat side som du stort sett selv skal benytte? Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Vel, du har ting som oppetid, patching av servere og hvor mye trafikk de tillater mot siden per mnd da. Skal dette være til noe profesjonelt bruk? Eller er det en privat side som du stort sett selv skal benytte? Det vil være reklame plassert på siden, altså ikke privat bruk. Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Vel, jeg har erfaring med uniweb.no. Det minste webhotellet koster 40,- per mnd. I tillegg kommer årlig avgift for domenenavn (som du forøvrig kan kjøpe der, eller et annet sted) Prisen på det avhenger av hva domenet skal ende på (.no - .com - .net osv) Kun de jeg har erfaring med de siste årene (bra), men det finnes jo et utall der ute som sikkert er priset lavere. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 (endret) På Godaddy, ser det er mulig og kun ta en måned bare sånn at jeg får testet ut dette, vil de da ta mer penger ut av kortet etter den ene måneden er gått? Endret 25. april 2014 av kriskaka Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Vel, du har ting som oppetid, patching av servere og hvor mye trafikk de tillater mot siden per mnd da. Skal dette være til noe profesjonelt bruk? Eller er det en privat side som du stort sett selv skal benytte? Her er det vel kun snakk om domenet? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) På Godaddy, ser det er mulig og kun ta en måned bare sånn at jeg får testet ut dette, vil de da ta mer penger ut av kortet etter den ene måneden er gått? Ser ut til at du kan ta et abonnement på minst 3 måneder (43.99 pr mnd). EDIT: Eller, 1 måned ser faktisk ut til å være mulig: http://no.godaddy.com/hosting/website-builder.aspx?ci=87223 Hmm, noen som vet om alle produktene deres også tilbyr MySQL? Endret 25. april 2014 av Nickless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå