Tintamo Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hei. Har et stort problem med nettverket i husstanden våres. Nettet har en tendens til å falle ut når den vil og gjerne mange(!) ganger i løpet av et døgn. Dette gjelder alle laptoper. nettbrett og smarttelefoner, men ikke for den stasjonære som er koblet til routeren med kabel. For å "løse" problemet, må vi slå av og på routeren, men dette er kortvarig.. Jeg har null peiling på nettverk, så det hadde vært flott med litt hjelp!Forøvrig, under Nettverks- og delingssenteret, under "grunnleggende nettverksinformasjon og konfiguer tilkoblinger" står det følgende når nettet ikke fungerer: "X sin PC" -> Gult varsel" -> Grå router(Airlink...) -> rødt kryss -> Grå "Internett".Evig karma og "internets" til de som kommer med hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hvilken leverandør har du? Hva slags router og ev. modem har du? Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Telenor er leverandøren. thomson speedtouch 510i er modemet, og adapteret er et Tecom GW1000ST, hvis det skulle spille noen rolle EDIT: Routeren er en Jensen Airlink 59300 Endret 25. april 2014 av Tintamo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Har du oppgradert router til nyeste FW; http://golden.jensenscandinavia.com/download.asp?ProductID=AL59300 Sjekk hvilken HW-versjon du har først. Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Ja, det er gjort uten hell.. Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 - Er den stasjonære fortsatt på Internett når de andre maskinene faller ut? - Skjer det hvis du kun har noen trådløse enheter koblet til? - Faller alle trådløse enheter ut når det skjer? Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 - Ja, den er fortsatt på nett!- Hva mener du med dette? Om jeg kun har noen enheter og ikke alle? Hvis ja, så virker det som om det skjer oftest når bruken er størst. Men det skjer også når det er kun én enhet som er påkoblet.- Ja, alle trådløse faller ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Kort versjon: kjøp ny router. Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Glem andre, du besvarte det. Normalt når jeg feilsøker slikt pleier jeg ha mulighet til å teste med en annen trådløsrouter, men det er kanskje ikke mulig her? (Type låne av nabo/familie?) Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Som zanta skriver kan du kjøpe ny. De gangene jeg har opplevd dette har løsningen vært ny router. Men det er en kostand som er dum å ta før man har sjekket at det ikke kan løses. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Ta en reset to factory defaults, sett opp router på nytt, før du avskriver den du har. Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Ta en reset to factory defaults, sett opp router på nytt, før du avskriver den du har. Det er også gjort.. Jeg mener å huske at det var slike problemer med den forrige routeren også(derfor denne ble kjøpt). Det er definitivt routeren som er problemet? Hvis ja, har dere noen routere å anbefale til en rimelig penge? Lenke til kommentar
Starbuck Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Som det meste annet i livet er kvalitet = pris. Og Jensen har jeg bare hatt problemer med. Du har såpass mange enheter i bruk, og det vil kreve sitt. Min anbefaling blir ikke direkte, men jeg ville sett på f.eks Linksys sine routere rundt 1000-lappen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Mange her klager på d-link, men de jeg har hatt selv, og har satt opp for andre (12-15 stk) har vært dønn stabile. Her er en rimelig AC-router: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1871940 Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Okei, jeg skal se litt på disse og se hva jeg kommer opp med. Må vel ha en ny trådløs USB-adapter også..Takker for svar! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Kan godt være at ruteren ikke takler alle tilkoblingene. Har du torrentnedlasting på også ? Hadde en gammel dlink ruter en gang, å når jeg begynte å laste ned torrenter og hadde et par andre enheter tilkoblet det trådløse nettverket så streika ruteren rett å slett. Ble veldig varm og så ville den ikke mer. Men kablet funket fint Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Nei, trenger ikke å gjøre noe mer enn å gå inn på VG før den slår seg vrang. Andre ganger kan jeg laste ned i flere timer.. er ikke helt god! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Du kan alltids teste med å plugge PC direkte i modem, men siden feilen løses ved å restarte router, er det 98,9% sikkert at feilen ligger i router. Lenke til kommentar
bahyble Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det kan være at du har for mye dritt på maskinene dine som stjeler connections og fart prøv å kjør SpyBot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå