martin9_InnleggNO Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Heisann! Skal studere økonomi og administrasjon, enten ved Høgskolen i Sør-Trøndelag eller Universitetet i Tromsø. Hvilket studiested ville dere valgt, ut i fra deres erfaringer? Og, hvor i Tromsø er det lurt å søke studentbolig? Tenker da både privat og gjennom studentsamskipnaden. Ser ut som at samskipnadens boliger holder en noe lavere standard i Tromsø sammenlignet med andre byer som Trondheim. Takk på forhånd! Endret 25. april 2014 av martin9_InnleggNO Lenke til kommentar
martin9_InnleggNO Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Har ikke lagt inn søknad der nei, så er nok forseint desverre... Hva har du å si om HHB da? Lenke til kommentar
naaaavjord Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Kan ikke si så mye siden jeg ikke har gått på skolen der Vet bare at den er rangert høyt i Norge og de har en fin Campus. Du kan jo lese litt HHB propaganda her: http://www.uin.no/omuin/fakulteter/hhb/studietilbud/master/Pages/MBA-HHB---Bod%C3%B8.aspx +hvis jeg ikke tar helt feil så kommer nermest alle inn på siviløkonom studiet. Endret 25. april 2014 av naaaavjord Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Og, hvor i Tromsø er det lurt å søke studentbolig? Tenker da både privat og gjennom studentsamskipnaden. Ser ut som at samskipnadens boliger holder en noe lavere standard i Tromsø sammenlignet med andre byer som Trondheim. Dersom du velger Tromsø vil jeg anbefale deg å lete etter bolig så fort som overhodet mulig. Er et sant helvette HVERT eneste år med tanke på å skaffe tak over hodet til alle studentene her oppe. Det er tilfeller der studenter må avslutte studiet sitt og dra hjem fordi de ikke har fått noen plass å bo. Så mitt tips er å ikke tenke på HVOR det er best. Ta det du får, deretter kan du se deg om etter noe annet når du først har sikret deg en plass å bo. Endret 25. april 2014 av Nickless Lenke til kommentar
martin9_InnleggNO Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) naaaavjord Takk for tipset! Skal prøve å huske på det ved en eventuell masterutdanning Nickless Et godt poeng det der. Har hørt at det er et mareritt med å få tak over hodet der hver eneste år. Får ta å legge inn søknad på det meste jeg kommer over da Endret 28. april 2014 av martin9_InnleggNO Lenke til kommentar
martin9_InnleggNO Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Noen som har noen erfaringer å komme med angående HiST og/eller UiT? Endret 28. april 2014 av martin9_InnleggNO Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Skal selv gå økonomi på HiST til høsten. Det har vel rykte på seg for å være en bra skole. De har også helt spjuk nye lokaler (nybygg som stod ferdig i høst). Trondheim er generelt en veldig bra studentby og har vel klatret til topps på undersøkelser om trivsel og lignende de siste årene. Har hørt veldig mye bra om linjeforeninga til økonomi-linja på HiST. Jeg har bodd et år i Trondheim nå og trives veldig godt. Kan dessverre ikke svare konkret på spørsmål rundt HiST, men i alle fall om Trondheim. Her er det ikke veldig vanskelig å få et sted å bo heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå