Papirkurven Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Bosch og Siemens er det samma ja. Er vell slik at Siemens er mere "eksklusivt/design" og Bosch er litt billigere/vanlig. Kjøp nå iallefall Bosch/Siemens istede for Samsung. Nå vet ikke jeg hvordan de aller nyeste skapene til samsung er men de som er noen år gammle var det UTROLIG mye feil på, spesielt på avrimingsfronten. Og mye kompressorfeil. MÅ det være kombiskap? Hvis ikke skal du vell få et Miele skap til 8000? Off håper virkelig de har blitt bedre! Men avrimingen er god hos oss og ifølge selger mye bedre en vifte systemet som befant seg i bosch skapet. Det er forresten 10års garanti på kompressoren! Tror ikke selgerene har så mye peiling på akkurat dette(De sier mye rart for å få solgt produktene sine). Jeg har jobbet som hvitevarereperatør i over 6 år og vet hva som er bra og dårlig. Disse store elgigantene som elkjøp og lefdal osv, får kjøpt samsung, panasonic og LG veldig billig og blir nesten tvunget til å selge de, siden de tjener mye penger på disse. Derfor kan de anbefale disse over f.eks. Bosch, Electrolux osv. Det er kun disse inverter kompressorene som har 10års garanti. De kompressorene har vi fått bekreftet av Samsung at de kan bråke mere enn vanlig kompressorer. Grunnet at de regulerer hastighet etter kjølebehov. Endret 21. januar 2015 av Papirkurven Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Tror ikke selgerene har så mye peiling på akkurat dette(De sier mye rart for å få solgt produktene sine). Jeg har jobbet som hvitevarereperatør i over 6 år og vet hva som er bra og dårlig. Disse store elgigantene som elkjøp og lefdal osv, får kjøpt samsung, panasonic og LG veldig billig og blir nesten tvunget til å selge de, siden de tjener mye penger på disse. Derfor kan de anbefale disse over f.eks. Bosch, Electrolux osv. Han trenger ikke å ha så mye peiling da han åpnet skapet og viste all is-dannelsen inne i kjøledelen der de hadde tilsynelatende samme viftesystem som siemens skapet. Etter dette tilbydde selger ett veldig bra LG skap(som jeg selfølgelig forsto var ett salgstriks) og kjøpte ett samsung skap som var på tilbud med tilsvarende ventilasjonssystem. Du sier jo også at du ikke vet hvordan nye samsung skap er.. Uansett, jeg har ikke peiling og baserer meg bare på mine opplevelser og hva jeg ble fortalt og vist i butikken Jeg er veldig fornøyd med skapet så langt, men dette kan jo så klart endre seg. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jepp, har nokk veldig mye og si at samsung og andre store TV/mobil-selskap som har startet med hvitevarer var helt ferske på markede for ikke så mange år siden. Var vell derfor det var så mye trøbbel med de. Og siden vi ikke har vært så mye borti de nyeste skapene, tyder det jo på at de funker. Har bare vært mye klaging på støy, grunnet disse nye inverter kompressorene. Men det ser ut til å variere mye fra skap til skap. Er det mye isdannelse er det jo noe feil med avrimingssystemet. Dette skal jo gå automatisk ved hjelp av følere og varmeelement. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Svært så vanskelig det skal være å bli enig med seg selv her. Her er da de kandidatene jeg står igjen med. Siemens KG36VVI32 Pluss: - Pris 5499,- - Flaskehylle - Lowfrost - Elektronisk temperaturstyring - Kjøl 215L - Frys 94L Siemens KG39EBI40 - Pris 8239,- - Mangler flaskehylle - Kjøl 250L - Frys 89L - Elektronisk temperaturstyring med digital avlesning av temperatur - Separat kjølesystem for kjøl og frys - Lowfrost - Ekstra nedfellbar hylle - 4 uttrekkbare hyller Samsung RB31FEJNCSS/EF - Pris 7499,- - Kjøl 209L - Frys 98L - Nofrost - Mangler flaskehylle, men har vinhylle - En uttrekkbar hylle - Multiflow - Elektronisk temperaturstyring med digital avlesning av temperatur Vet dere om noen andre skap jeg bør vurdere, eventuelt en av de over jeg bør gå for? Det burde jo ikke være noe problem, men jeg klarer ikke bli enig med meg selv her. Like slitsomt hver gang noe nytt skal kjøpes! For å gjøre det enda vanskeligere så har jeg funnet to side by side skap som er innen budsjettet også. Mer plass i både frys og kjøl, men høyere strømforbruk. Endret 21. januar 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Kjøp det Miele skapet til 8000 Feh linket til du. Å kjøpe side by side i denne prisklassen er vell ikke noe å anbefale. Jeg hadde aldri brukt så mye tid på å kjøpe meg et kjøleskap. ^^ Jeg hadde et Whirlpool sidebyside til 30,000kr før, men når jeg kjøpte meg hus hadde jeg ikke plass til det så jeg ga det til en kompis. Nå har jeg et enkelt billig whirlpool kombiskap med mekanisk termostat(Ikke nofrost). Funker ypperlig. Men jeg har i tillegg kjølerom og fryseboks. Endret 21. januar 2015 av Papirkurven Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Haha, nei jeg har ikke lyst å bruke tid på dette jeg heller, men slik blir det hver gang jeg skal kjøpe noe nytt av ting jeg ikke har noe kunnskap om, slik som hvitevarer. Det Miele skapet er ikke å oppdrive. Det er en utgått modell, det selges ikke i nettbutikken, og det er ingen butikker i mitt området som har det på laget, dessverre. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 ... Sirkulasjonen var iallefall latterlig på bosch skapet ifølge selger og viste det galant med å skrape is fra veggen av kjøledelen Morsomt å lese. Slike argumenter kan man jo bare lage etter hva man skal/vil selge. Alle tradisjonelle kjøleskap med automatisk avriming fungere slik. Det rimer på bakveggen i skapet når motor går, også smelter det og renner av og ledes vekk av når motoren stopper. Fordelen med kombiskap som har dette er at kjøl og frys er to adskilte rom. Noen slike skap har dynamic cooling e.l. Da er det en vifte øverst i skapet som skal sirkulere luften for å få jevnere kjøling. Skap med nofrost og multiflow har fordelen med at de skal spre den kalde lufta bedre. Men ulempen er mer lyd og diverse luftekanaler som tar plass. Den kalde lufta kommer fra frysedelen og noen mener at det kalde tørre lufta kan tørke ut matvarer og derfor kan være negativt i tillegg til mer viftestøy. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Det står egentlig at omhengsling skal gjøres av en egen servicemann. Jeg fikk det dog delvis til på egenhånd, helt til jeg hadde demontert kjøleskapsdøren og så at jeg måtte tømme hele skapet og legge det på ryggen for å få fullført. Skap med display og elektronikk på døra må ofte omhengsles av servicemann. Vanlige skap kan man omhengsle selv, men det er mye enklere og vanligvis nødvendig å legg skap på rygg. Vanligvis må man også begynne med det nederste hengslet når man skal hengsle om kombi-, kjøle- og fryseskap. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Det står det på grundig sine også. Servicemann er også et menneske, så da stiller man vel likt. Jeg har ikke tall på ganger kunder har møtt opp med alle delene i en bøtte og ropt på hjelp. Resier da hjem til kunden og hengsler om der. Har hengslet om alle modeller på det norske markedet , ikke møtt på noen problemer som ikke lar seg løse. De to hardeste nøttene er vel senz (point/haka) hvor delen man skal bruke er feilprodusert i tykkelse og må slipes ned. Whirlpool-skap har ofte mye støperestplast i hull man skal bruke og man må borre det fritt (for eks der hengsel skal inn ol hvor man må ha helt klar tilgang) Skruer er ofte av så billig kvalitet at selv med 100% godt tilpasset skrutrekker så skader man de. Hvite plastpropper for å tette hull som produsenten mener man burde rebruke på den andre siden knekker ofte uansett hvilken måte man tar de ut på. Dørhåndtak som sitter langs hele døra som skal skyves opp og ut for å snu er ofte limt 100% fast med skum fra døra og lar seg ikke rikke en millimeter slik det er ment. Endret 21. januar 2015 av War Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 ... Sirkulasjonen var iallefall latterlig på bosch skapet ifølge selger og viste det galant med å skrape is fra veggen av kjøledelen Morsomt å lese. Slike argumenter kan man jo bare lage etter hva man skal/vil selge. Alle tradisjonelle kjøleskap med automatisk avriming fungere slik. Det rimer på bakveggen i skapet når motor går, også smelter det og renner av og ledes vekk av når motoren stopper. Fordelen med kombiskap som har dette er at kjøl og frys er to adskilte rom. Noen slike skap har dynamic cooling e.l. Da er det en vifte øverst i skapet som skal sirkulere luften for å få jevnere kjøling. Skap med nofrost og multiflow har fordelen med at de skal spre den kalde lufta bedre. Men ulempen er mer lyd og diverse luftekanaler som tar plass. Den kalde lufta kommer fra frysedelen og noen mener at det kalde tørre lufta kan tørke ut matvarer og derfor kan være negativt i tillegg til mer viftestøy. Mulig det, men jeg vill ikke ha masse rim i skapet uansett:) Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kan ikke klage i butikken heller , da set står i informasjonen. Rimelig skap , kun kr xxx Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Vel, da har jeg bestemt meg. Det blir dette skapet her som jeg får til 7290,- Jeg var å så på identisk skap fra Bosch og synes skapet innvendig var veldig bra. Det har to skuffer som jeg egentlig ikke vil ha, men på en annen side så er jo disse to skuffene beregnet til frukt, grønnsaker, kjøtt og fisk. Om dette ligger i egen skuff er jo egentlig bare en fordel så lenge en har den type varer i skapet. Skapet mangler nofrost og falskehylle, men bsh kunne sende meg en flaskehylle for en 100 lapp så da gjenstår bare nofrost av det jeg egentlig ville ha. Skap med lik innredning med nofrost koster rett oppunder 10 000, så det er ikke aktuelt. Jaja, det er jo egentlig bare ett kjøleskap, og jeg hadde helt sikkert blitt fornøyd med det meste når det først var levert og fungerte 100%. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Siden skapet ikke er sendt enda da det ikke er lagervare så dukket det selvsagt opp ett bra tilbud i dag. http://www.expert.no/kombiskap/samsung-rl58gresw1xef-kombiskap-hvit/p/14129/ Hva tror dere om dette opp mot det jeg linket til i innlegget over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå