War Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Snakker da om valg av deler og hvordan disse er å se på og jobbe med. For eks plasten i skuffene i fryseren, noen av de sprekker om man drar litt fort eller de sitter litt fast ol. Skruekvalitet hvor hoder går i stykker og venstrehenglel-deler som er produsert med avvik så de ikke lar seg bruke ol. Kvalitetsmessig i motorer ol med tanke på holdbarhet stemmer det sikkert. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Zanussi er billig-modellene til electrolux. Samme med siemens, der siemens er som regel litt dyrere og "finere" enn Bosch. Jeg ville iallefall ikke lagt Samsung som nr. 2 på kvalitet. Kompressorene til samsung skapa suger rett og slett. Og disse nye frekvensstyrte kompressorene bråker temmelig mye og går veldig ofte. 1. Miele 2. Bosch/Siemens 3. Electrolux/Aeg 4.Whirlpool 5.Samsung Noe annet er vell ikke å anbefale. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Hos elkjøp er rimeligste skap fra bosch/siemens tre ganger så dyrt som skapet jeg vurderer i fra electrolux, Skapet jeg så på hos Expert er nå gått opp i pris, og dermed vurderer jeg ikke det lengre. Alternativet er å holde ut med skapet jeg har en måned til og heller legge litt ekstra i det. Ser at expert har flere skap under 7500 av ander merker, for eksempel disse. http://www.expert.no/kombiskap/boschkgn34x04kombiskaphvit/p/13067/ http://www.expert.no/kombiskap/siemenskg36vvi30kombiskap/p/11706/ http://www.expert.no/kombiskap/boschkgn34x44kombiskapst%C3%A5l/p/12346/ http://www.expert.no/kombiskap/siemenskg36vvi32kombiskapst%C3%A5l/p/13293/ http://www.expert.no/kombiskap/boschkgn34x04kombiskaphvit/p/13067/ http://www.expert.no/kombiskap/siemenskg36nvi32kombiskapst%C3%A5l/p/9723/ Ikke lett å se hvilke av disse som er nofrost eller ikke. Er rimfri det samme, eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Snakker da om valg av deler og hvordan disse er å se på og jobbe med. For eks plasten i skuffene i fryseren, noen av de sprekker om man drar litt fort eller de sitter litt fast ol. Skruekvalitet hvor hoder går i stykker og venstrehenglel-deler som er produsert med avvik så de ikke lar seg bruke ol. Kvalitetsmessig i motorer ol med tanke på holdbarhet stemmer det sikkert. Da må du spesifisere rangeringen mer. Bosch/Siemens har (altfor) mange modeller og versjoner, og det er store forskjeller. Både i plastdetaljer og hvor enkle (eller nesten umulige) de er å omhengsle. Husqvarna og de dyreste Electrolux-modellene er nesten identiske med AEG. De billigste/simpleste Electrolux-modellene er svært like tilsvarende Zanussi. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Hos elkjøp er rimeligste skap fra bosch/siemens tre ganger så dyrt som skapet jeg vurderer i fra electrolux,Det er vel ikke helt riktig..? Men du vil se at kjedene satser på forskjellige merker både når det gjelder modeller og prising. Det har å gjøre med avtaler, salgsmål, produktmix, kanskje litt taktikk, o.l. Ikke lett å se hvilke av disse som er nofrost eller ikke. Er rimfri det samme, eller er det noe annet?Er det No Frost, så står det det (med forbehold om skrivefeil). Rimfri kan være det samme, eller kan være å tøye begrepet... Hvilket skap gjelder det? Endret 3. august 2014 av Mr D Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Ikke helt riktig. Electrolux koster 3333, mens billigste fra Bosch, Siemens eller Miele koster 9495 hos elkjøp med fryser nede og nofrost. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/KIN85AF30/bosch-kombiskap-kin85af30-178-cm Jeg får ta en tur til expert å se på skapene jeg listet til over, se hva løsninger de har og hvilket jeg liker best. Det skal være ikke være veldig store forskjellig i kvalitet på de? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Ikke helt riktig. Electrolux koster 3333, mens billigste fra Bosch, Siemens eller Miele koster 9495 hos elkjøp med fryser nede og nofrost. Mulig jeg ikke så godt nok, men finner ikke Elctrolux til den prisen. Men de har Whirlpool til kr 3333,-... Men poenget er at Elkjøp ikke ønsker å selge billige Bosch/Siemens No Frost-skap. De vil selge andre merker. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/KIN85AF30/bosch-kombiskap-kin85af30-178-cm Hvorfor blander du inn dette skapet? Det er et integrert skap, og det skal du vel ikke ha? Jeg får ta en tur til expert å se på skapene jeg listet til over, se hva løsninger de har og hvilket jeg liker best. Det skal være ikke være veldig store forskjellig i kvalitet på de? Det er fornuftig. Se på detaljer, finesser og praktiske løsninger. Har faktisk hørt noen som valgte skap utifra grepet på håndtaket. Gå gjerne innom en annen kjede også hvis du har mulighet for å få se at annet utvalg. Går du for et kjent merke så er det stort sett grei kvalitet. Endret 3. august 2014 av Mr D Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Jeg la litt mer penger ned i kombiskap når jeg kjøpte, valgte å kjøpe et skap med lavt strømforbruk (A+++), så endte på Siemens (bosch har tilsvarende da de kommer fra samme fabrikk). Er MEGET godt fornøyd, men kan jo nevne at innvendig plass er noe mindre enn andre skap og det har heller ikke nofrost i frysedelen, dette for å enklere klare A+++ kravet. Nofrost krever mer strøm. http://www.prisjakt.no/product.php?p=880526 Finnes flere modeller, i litt forskjellige høyder, felles for dem er at modellnummeret slutter på W40/W43 Det beste er støynivået som er svært lavt. Mine foreldre kjøpte et dyrt electrolux skap og det fungerer bra, men det bråker hele tiden, lager mange gurglelyder og surrelyder konstant. Svært irriterende om man ikke er vandt til det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Er vel enig med OC-Freak. I disse dyrere modellene får man "alt": Lavt stømforbruk, mindre støy, elektronisk termostat med display og separat regulering for kjøl og frys, coolbox/nullsone, lowfrost, god isolasjon ved strømbrudd, flottere innredning ++ Lenke til kommentar
War Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Ja det blir nesten umulig å lage noen kvalitetsliste med så mange modeller innen hvert merke. Man burde iallefall holde seg unna gram, point, haka og zenz uansett skap. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Jeg mente selvsagt Whirlpool, beklager det. At det var til integrering var jeg ikke klar over, jeg valgte frittstående under filter hos elkjøp så da har de rotet men resultatene. Det står forøvrig Frittstående under spesifikasjonene hos elkjøp, så det er nok grunnen til at det dukket opp likevel. Nofrost vil jeg ha uansett, er noe herk og holde på med avising av skap, og en skal jo ha ett sted å oppbevare tingene når en aviser det også. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Jeg har et ikke-nofrost kjøleskap, og jeg må ikke avrime det selv. Blir omtrent ingen frost i fryseren. Det er det whirlpool skapet du linket til i forrige side tror jeg. edit: Nei det var ikke det skapet, siden det hadde nofrost. Endret 3. august 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Ville styrt unna whirlpool, og muligens også gram og hotpoint. Kvaliteten er ikke den beste. Og var disse som ble oftest reklamasjon og eller bruk av bytterett på. Greit nok, det gikk en del av dem, som det meste i lavere prisklasser, men de virket også rimelig skjøre når du pakket dem opp. I middelklassen så gjorde electrolux sine skap det ganske bra en stund og var kongen på funksjonalitet til prisen. Virket også greit holdbare. Ser at en del også har begynnt å gjøre det bra på denne fronten med godt sirkuleringssystem og annen funksjonalitet. Samsung solgte vi lite av da jeg jobbet som hvitevareselger, men det virker jo ganske bra. Ellers er LG rimelig undervurderte når det kommer til mange hvitevarer. Der er det alltid mye for penga og selv om det ikke var så mange som kjøpte dem (få som hadde hørt noe om dem), så hadde de et av favorittskapene mine. Hadde et demoskap som hadde stått i butikken noen år, og gjorde det like bra. På topp i kvalitet så må jeg nok sette liebherr over miele. Ja jeg mener også det er de som lager miele sine skap. Så det blir uansett ganske likt. Endret 4. august 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Ja det er nok utenfor min prisklasse. Har sett litt på dette i fra Samsung. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB31FSRNDSSEF/samsung-kombiskap-rb31fsrndss-ef-185-cm Vet jo like lite om dette som alle de andre de selger. Jeg kjøpte dette skapet (bare i hvitt) i fjor høst og er meget fornøyd sålangt. Jeg mener dog å huske at jeg betalte 5500 for det på Lefdal. Det har glasshyller + glasshylle som kan skyves ut, flaskehylle og nofrost. Kjøleskapdelen har veldig god plass, men fryseskuffene er noe "korte" innover så veldig store ting er litt kinkig å få plass til dersom skuffene er fulle. Her har du video av et tilsvarende skap med display i døra (ellers er innmaten lik som det du lenket til): https://www.youtube.com/watch?v=VVJnXFK8FBw Jeg ville iallefall ikke lagt Samsung som nr. 2 på kvalitet. Kompressorene til samsung skapa suger rett og slett. Og disse nye frekvensstyrte kompressorene bråker temmelig mye og går veldig ofte. Jeg kjøpte Samsung kjøleskapet over nettop pga den digitale kompressoren siden jeg har åpen stue/kjøkkenløsning i leiligheten og har PCen/skrivebordet en halvmeter unna kjøleskapet. Så lenge skapet ikke er tomt/nesten tomt går kompressoren svært sjelden, og har aldri vært til sjenanse selv om jeg sitter rett ved siden av. Skal sies at designet også hadde litt å si for kjøpet. Jeg kan ikke fordra svære håndtak på kjøleskap og selv i hvitt så ser det ganske bra ut. Eneste minuset er at det er ganske knotete å hengsle om. På topp i kvalitet så må jeg nok sette liebherr over miele. Ja jeg mener også det er de som lager miele sine skap. Så det blir uansett ganske likt. Det stemmer. Endret 4. august 2014 av Feh Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Kjøper du LG hvitevarer kan du risikere å ikke få reparert den da nesten alle hvitevare verkstedene har sluttet å reparere LG og panasonic da disse ikke betaler(får mest sannsynlig byttet til annet merke eller kreditert). De skylder oss over 70K og har ikke betalt oss enda. Har gått flere år. Så vi har sagt opp avtalen. Har hørt at de fleste har sluttet. Jeg anbefaler aldri noen av disse store TV produsentene som LG, panasonic og Samsung. De er gode på Tv, data og mobil, men ikke hvitevarer. De er fine å se på men innmaten er billig ræl. Elektronikk til en samsung maskin koster under 200kr. Har byttet en hel haug med kompressorer til samsung kjøleskap. Endret 4. august 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Var innom hos expert, og av de fire skapene jeg ville se på hadde de kun to inne. Ett i fra Siemens og ett i fra Bosch. Skapene virker forsåvidt helt grei, men selger var fast bestemt på at Samsung ville være det beste valget. De hadde da dette til 6000 hvitt og 7000 i alu, 10 års garanti på motor. http://www.expert.no/hvitevarerkjoelogfryskombiskap/samsungrb33fejncwwefkombiskap/p/8467/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Ellers hadde de dette til 5000, men var vistnok en enklere modell. http://www.expert.no/hvitevarerkjoelogfryskombiskap/samsungrb29fsrndwwefkombiskap/p/8384/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Samsungskapet hadde en del løsninger jeg likte bedre, men får ta meg en ny tur og se på det siste i fra Bosch og siemens først. Endret 5. august 2014 av kreps79 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 ... selger var fast bestemt på at Samsung ville være det beste valget. De hadde da dette til 6000 hvitt og 7000 i alu, 10 års garanti på motor. http://www.expert.no/hvitevarerkjoelogfryskombiskap/samsungrb33fejncwwefkombiskap/p/8467/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Det er nok det beste valget for butikken og kanskje også selgeren... Dette er helt sikkert noe de "skal" selge og tjene penger på fordi ingen andre selger denne varen. Det som også er litt interessant er at Elkjøp/Lefdal selger at annet skap som er mistenkelig likt. Mulig det kan være noe forskjell i innredningsdetaljer, men det synes ikke på bildene eller under tekniske data. Det ikke tilfeldig at modellbetegnelsene er svært like... RB33FEJNCWW hos Expert RB31FEJNCWW hos Elkjøp/Lefdal Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Ja jeg så de hadde det hos elkjøp også til litt høyere pris for det hvite. Blir nok å ta turen innom en større butikk i tillegg til elkjøp og lefdal. Velge ut to tre merker jeg skal se på og gå for det skapet jeg liker best av disse. Takker så mye for alle svar her Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Forstår ikke rb 31 og 33. Fant ikke ett eneste forskjell på skapet. Må nesten spørre og se hva selgerene "trur de vet" Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Var ikke uvanlig å se at de sender tilnærmet samme skap med forskjellig navn til forskjellige butikkjeder, slik at kunder ikke like lett kan utnytte returretten som firmaene selv lover. Har dog fått matchet prisene uansett, selv om det ikke er sikkert du alltid får det. Det blir nok fort litt trynefaktor da ja. Andre ganger bare pynter de på navnet til tross for at det er akkurat det samme produktet. Ja, de fleste tenker at nytt er bedre, right? Endret 5. august 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå