Gå til innhold

Veien til NHH


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Til høsten har jeg søkt siviløkonomutdanningen ved NHH i Bergen. Jeg er rimelig sikker på at å komme inn, da jeg har 56 poeng og MATRS. Hadde ett friår i år etter videregående, så søker i kvoten for førstegangsvitnemål hvor poenggrensen i 2013 var på 52,9 poeng.

 

Dette er første gang jeg skal flytte for å studere, så det er noen praktiske spørsmål rundt dette jeg håper det er mulig å få svar på!

- I og med at jeg kun har fullført videregående med et elektronisk vitnemål som ligger inne hos SO, så har jeg forstått det slik at det ikke er behov for meg å sende inn følgebrev for noe?

- Er det noen erfaringer rundt bosted som fungerer godt for NHH? Jeg har sett litt rundt på boligtorget.no/SiB, og er det der man skal søke for hybelleiligheter om man ikke skal bruke private utleiere? Jeg har sett for meg en hybelleilighet med egen kjøkkenkrok og bad, da det ikke frister noe særlig med fellesbad og felleskjøkken. Utvalget hos SiB ble da ikke så stort, så tips og erfaringer til hvilke områder man burde se etter en hybelleilighet tas imot med takk!

- Jeg har hørt at det er lurt å si at man kan leie fra og med 1.juli, da utleieren (naturligvis) vil tjene så mye som mulig og får inn en mnd ekstra leie. Stemmer dette? Om jeg ikke husker feil, så får man svar på opptaket i midten av juli, så kan det ikke være risikabelt å leie noe før man vet om man i det hele tatt får plass ved NHH - om man ikke kan ringe for å høre om man har fått plass før opptaket er klart?

- I friåret jeg hadde prøvde jeg meg på et nettstudium, men det var ikke helt min greie. Er det noen som kan forklare meg hva dette, som stod nederst i brevet fra SO ang følgeskjema, betyr?

8mXjO.png

 

Alt dette er veldig nytt for meg, så jeg håper tidligere NHH-studenter eller andre som har svar på noe har muligheten til å hjelpe meg litt på vegen :)

Endret av TB-GORGONPLEX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...