medlem-124997 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 CR-V er vel ikke det dummeste. Uten at det trenger å bety noenting, så har jeg en bekjent som hadde en ca 2007-modell bensiner. Han hadde en god slump utgifter med den bilen, så mye at han tilslutt fikk byttet den inn. Og forbruket var nokså drøyt, lå og bikket rundt literen på milen. Men dette trenger ikke være representativt! Jeg har satt på med den noen ganger, også opp noen bratte hytteveier. Den dugde rimelig greit der må jeg si. Men noen off-roader er det slett ikke ,-) Får gode tester rundtom ser jeg. Sjekk at det er dybde nok i bagasjerommet. Det er ikke veldig dypt, om jeg husker rett. Den bruker visst noe jææævelig med drivstoff:) snakka med en som har en nå! Hah. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 4WD vil alltid bruke mer enn tilsvarende med 2WD, men forbruket på en slik relativt liten og lett bil bør være godt under 1 liter, med mindre det er kun småkjøring på vinterstid med automatgear. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Det ideelle hadde vel vært en stor stasjonsvogn. Regelrett familiebil. Men synes bagasjerommet har krympet i de nyere bilene.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Greia er at det er få stasjonsvogner med størrelse der ute. E-klasse er et godt tips om plass er viktig.. Men de kan være dyre i drift om du er uheldig. Hva gjelder forbruk og denne CR-Ven du mente bruker så mye.. Hvor mye bruker den? Jeg synes bilen min går passelig billig, og jeg har aldri kjørt den på under litern på mila (1,03 på langkjøring som laveste forbruk hittil!) En bekjent av meg sutrer over at hans bil bruker nesten 0,6 liter pr. mil på tilsvarende kjøring.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) To biler som jeg ville vurdert er , Skoda Octavia(2010 og utover) har relativt stort bagasjerom og innenfor ditt budsjett er det mye å velge i. Skoda SuperB har litt større bagasjerom igjen, enormt baksete. dog mindre å velge i brukt og generelt høyere km.stand på ditt budsjett. Med diesel bruker både Superb\Octavia 0,5-0,6 på mila. Skoda Octavia 2011 51.900km 157.900 SKoda Superb 2011 139.000km 160.000 Begge med 105 hk tdi, Kanskje litt smått i en såpass stor bil som Superb, men siden du kjører mest alene blir det neppe noe problem. Endret 25. april 2014 av trra Lenke til kommentar
War Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Skulle til å anbefale det selv. Får jo nesten nybil i det merket for den prisen TS er yte etter. Nyere VS pris pga billigere, stor plass. Jeg kan sverge på at 8/10 jeg vet om som kjøper bil ender opp med en octavia. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hverken Octavia eller Superb har særlig stort bagasjerom egentlig, ikke når det kommer til praktisk plass for et stort hundebur. 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Octavia, nevnte modellen er 101cm på det smalleste, dybde på 103cm(uten ekstra bunn til oppbevaring av ting). Dybde fra toppen av baksetet er ca 84cm. Høyde uten oppbevaringsbunnen er ca 85-86cm. Det beste er uansett å ta med seg buret og sjekke selv. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Octavia, nevnte modellen er 101cm på det smalleste, dybde på 103cm(uten ekstra bunn til oppbevaring av ting). Dybde fra toppen av baksetet er ca 84cm. Høyde uten oppbevaringsbunnen er ca 85-86cm. Det beste er uansett å ta med seg buret og sjekke selv. Superb-en er latterlig liten i mine øyne. Vi fikk ikke inn søskenvognen vår (en liten dobbel barnevogn) i en slik uten å måtte demontere hjulene. Håpløst skrånende bakrute. Samme vognen sklir rett inn i en 307SW ;-) Men greie biler ellers. Superben er jo faktisk ganske fin innvendig Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Hvordan er det med plass baki Toyotaene og BMWene da? Det er vel også driftsikre biler? Takk for linker forresten! Jeg kommer til å se nærmere på mange av disse bilen når bilkjøpet nærmer seg, og kommer nok til å ta med buret også ja:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 BMW koster gjerne litt ekstra. Dette betyr at du må kjøpe en eldre bil, eller en som har gått langt i forhold til en bil som ikke er laget av premiummerkene Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 BMW i denne prisklassen ville jeg vært forsiktig med. Kan fort bli noe halv-slitne greier som koster en halv arm. Toyota? Noe overpriset, men generelt er det bra greier. De har et bra verksteds-apparat, så du som kunde der blir nokså bra ivaretatt. Corolla Verso kan være noe. Det er en ganske stor bil, uten at det blir lastebil av det. Langt bedre enn de varebilene jeg snakket om først, som blir for dårligt ventilert baki (tenkte ikke på det jeg først). Et eksempel. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Takk! Ok da utelukker jeg bmw Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Hva gjelder forbruk og denne CR-Ven du mente bruker så mye.. Hvor mye bruker den? Fikk ikke noe tall. Men han pendler og det blir veldig dyrt så han skulle bytte i noe annet. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Octavia, nevnte modellen er 101cm på det smalleste, dybde på 103cm(uten ekstra bunn til oppbevaring av ting). Dybde fra toppen av baksetet er ca 84cm. Høyde uten oppbevaringsbunnen er ca 85-86cm. Jeg tar litt med en klype salt målene på bagasjerommet. Da jeg målte opp bak i Accorden satt jeg igjen med H: 72, L langs gulv: 108, L fra seterygg: 83, B: 136, B på det smaleste: 90. I teorien skal altså buret passe når det er strukket ut i max lengde (82x70x65) men jeg får ikke utnyttet plassen skikkelig bla fordi baksetet skrår for mye. Dette irriterer meg voldsomt. Buret skrår noe i bakkant det også, men ikke like mye som seteryggen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Hva gjelder forbruk og denne CR-Ven du mente bruker så mye.. Hvor mye bruker den? Fikk ikke noe tall. Men han pendler og det blir veldig dyrt så han skulle bytte i noe annet. Sånne mennesker skal man rett og slett ignorere. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Bil er dyrt uansett. Min forester 4wd bruker 1.2 blandet kjøring / by/tettsted og med service, dekkslitasje og forsikring regnet inn snakker vi 40kr mila egentlig. Hjelper ikke bytte til en nyere bil heller med 0.6 i mila da et lån på 300k til også koster penger. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Bil er dyrt uansett. Min forester 4wd bruker 1.2 blandet kjøring / by/tettsted og med service, dekkslitasje og forsikring regnet inn snakker vi 40kr mila egentlig. Hjelper ikke bytte til en nyere bil heller med 0.6 i mila da et lån på 300k til også koster penger. Bil er dårlig økonomi uanskvetten, men det er smart å se etter kjøretøy med bla.a. kostnader, også lavt forbruk. Det merkes når en kan henimot halvere forbruket, iallfall om en kjører "litt". For vår del sank drivstoffkostnadene med rundt 600,-/mnd med å bytte til en større men nyere bil. Det er himla mange halvlitere det! Lenke til kommentar
War Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Ja svigers har samme modell bare diesel og 5 år nyere. 0.6 blandet. Bruker 6000kr mnd i bensin, kunne byttet til en nyere modell og lagt de 3000kr jeg sparer på billånet istedet. Ville blit likt, men nyere bil ^^ Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Beklager litt sånn OT men: Såpass "War"! Heftig forskjell da! Er det ikke noe du kan gjøre? Jeg brukte TriPak bensinbooster på vår forrige bensinbil, det hjalp faktisk enormt: Fra 0,70 til 0,62. Ble penger av det den gangen vi hadde den bilen, siden vi hadde knappe 50KKM/år. TriPak finner du bla.a. hos Jula. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå